Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Levante se neztratí ani v náročnějším terénu, říká Maserati a ukazuje to na videu
12.7.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Italské SUV demonstruje své schopnosti nejen na zpevněném asfaltu, ale také mimo něj. Levante občas postačí jen dvě kola.
Crossoverů a SUV se v poslední době vyrojilo tolik, že vám nebudou stačit veškeré prsty na rukou a nohou, abyste je sečetli. Tento příliv navíc nekončí, ale naopak nabírá na intenzitě, pročež se v příštích letech dočkáme ještě dalších novinek, mnohdy i od značek, od nichž byste nikdy dříve takovou expanzi nečekali. Analýza prodejů je ale nezpochybnitelná a jasně poukazuje na fakt, že lidé se po těchto vozech mohou utlouci více než typický český chalupář po nedělním vepřo, knedlo, zelo, pivo.
Je ovšem třeba říci, že zákazníci touží především po off-roadovitém vzhledu, nikoliv po samotných schopnostech mimo zpevněný asfalt. Toho jsou si automobilky vědomy, pročež své vozy těmto požadavkům přizpůsobují. Pohon všech kol tak není podmínkou, o klasickou uzávěrku diferenciálů dnes již prakticky nezavadíte. A to již ani nezmiňujeme redukční převodovku, která až na pár výjimek minulostí.
Mohlo by se tedy zdát, že jde o jakousi zvrácenou módu, kdy forma má být nadřazena funkci. Tento princip ale naštěstí není favorizován všemi automobilkami, jak se nám nyní snaží dokázat Maserati. To letos vyrukovalo s modelem Levante, který bychom na první pohled mohli považovat za další přírůstek výše zmiňované vlny - tedy pohledné SUV, které by ovšem zapadlo i na lehce zabahněné polní cestě.
Italská novinka se ovšem nebojí ani náročnějšího terénu, kde ke slovu přichází jak pohon všech kol, tak i mnohé elektronické berličky. Je ale třeba dodat, že ve výsledku nejde o nic, s čím by měla problém i řada předokolek obutých na pořádném obutí. Speciální pneumatiky ostatně má ve vínku i Levante, jinak by cesty plné ostrých kamínků neprojíždělo takovým tempem.
Více se dozvíte na níže přiloženém prvním videu, to druhé pro srovnání mapuje schopnosti nového Seatu Ateca. Také ten se v terénu neztratí, i když španělská značka se rozhodla pro demonstraci na uměle vytvořených překážkách v centru Barcelony. To se přitom dá pochopit, neboť dané události budou přihlížet mnohem větší davy, než kdyby šlo o zapadlý tankodrom.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- WorldSSP 2025: Stále je 5 volných míst včera 10:58
- Zajímavá čísla WorldSBK 2024 23.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 22.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
Nejnovější články
- Při měření rychlosti v Česku jde o peníze, ne o bezpečnost, účinná ochrana ale existuje
včera - VW je nepoučitelný. Přes totální fiasko svých elektrických aut se chce zachránit s pomocí nových elektromobilů
včera - Němci chtějí znovu rozjet dotace na elektromobily. Tentokrát ale jen pro mladé lidi a mladé rodiny s dětmi
včera - Lotus po odpískání přechodu na elektrická auta odhalil podobu nových spalovacích pohonů, půjde na to jako nikdo jiný
včera - GM znovu propouští, padáka dostalo 1 000 zaměstnanců. Prý chce mít v týmu jen ty správné lidi
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva