Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Land Rover Defender přežije v současné podobě až do roku 2017
20.10.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Je zřejmé, že neustále se utahující šrouby evropských norem Defender jednou definitivně pohřbí. Jejich tlaku ale Land Rover odolává se stejnou umíněností, s jakou jejich nejstarší model odmítá opustit scénu.
Tvrdit, že současný Defender je vlastně živá fosílie pohybující se po silnicích, či spíše mimo nich od roku 1948, by asi bylo hodně odvážné. Vůz jak jej známe dnes, sice svou základní koncepcí s žebřinovým rámem, tuhými nápravami a redukční převodovkou odpovídá původní myšlence, doopravdy ale jde o model z roku 1983, který nahradil Land Rover Sérii III.
Zezačátku nesl označení 90 a 110, což byly odkazy na dva typy rozvorů v palcích - kratší měl ve skutečnosti 93 palců, tedy 2 362 mm a delší 2 794 mm. Od roku 1985 pak byl dispozici také typ 127 (3 226 mm), později přejmenovaný na 130. Označení Defender se objevilo až v roce 1990, po představení typu Discovery, kdy bylo nutné odlišit je jménem.
Přesto můžeme říci, že Land Rover, respektive jeho vlastníci, váhali s náhradou hodně dlouho. Dosud téměř třicet let. Neudělalo to BMW, neměl se k tomu ani Ford. K tomuto kroku přistoupila až indická Tata, i když pravdou je, že hlavně kvůli legislativě zaměřené na bezpečnost. Právě kvůli přísnějším regulacím zaměřeným na ochranu posádky musel být Defender v roce 1998 stažen z prodeje ve Spojených státech. A v roce 2015 dorazí zcela nový nástupce (vycházející z frankfurtského konceptu DC100) také proto, že současný offroad nevyhovuje předpisům na ochranu chodců. Nicméně...
Aktuální Defender by podle tvrzení britského Autocaru - s odvoláním se na zdroj uvnitř automobilky - mohl vydržet ve výrobě do roku 2017, tj. souběžně s novou generací ještě asi dva roky. „Existuje spousta změn vyplývajících z nových zákonů, které nám dovolují produkovat Defender déle, než jsme si mysleli,“ říká informátor z Land Roveru. „Například nasazení nového dieselu o objemu 2,2 litru plnícího emisní normu EU6, což byl nevyhnutelný krok směrem k neúprosným regulacím nastaveným na přelom let 2015 a 2016.“ Defenderu pomůže také změna statutu na užitkový automobil a výjimka ze zákona, který se týká ochrany chodců. Díky ní by mohl být Defender ve výrobě teoreticky až do roku 2020. Takže pokud bude poptávka...



















Defender má teoretickou šanci přežít do roku 2020, vyrábět se podle nejnovějších zpráv přestane o tři roky dříve
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Už ani Němci nemohou vystát tragickou kvalitu nových Audi, vržou a křupou stále víc
dnesMuž vyhrál v loterii Porsche 911 GT3 RS i s milionem na provoz, záhy ho totálně zničil při nehodě. A na krku má policii
včeraLada Niva Travel dostane masku chladiče ve stylu Audi. Je to jedna z řady dalších novinek, které ji stihnou
včera
Nejnovější články
Honda začala znovu nabízet snad nejvtipnější skrytý prvek výbavy auta, je jako z katalogu Simply Clever Škody
před 8 hodinamiPolibky smrti: Smutný osud Lancie připomíná, co většina automobilek dokola dělá svým legendám
před 9 hodinamiNěmci vybrali ojetá auta hrůzy pro rok 2025. Těmto je lepší se vyhnout, vedle tradičně „excelujících” Dacií jsou tu i Škody
před 11 hodinamiUž ani Němci nemohou vystát tragickou kvalitu nových Audi, vržou a křupou stále víc
dnesJe vymalováno, britský Opel vyrobil poslední auto a zavřel továrnu. Místní pláčou, fungovala 120 let
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva