Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Land Rover DC100 a DC100 Sport: první návrat domů v ohnivých odstínech
5.1.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Z konceptů DC100 a DC100 Sport se pomalu ale jistě stávají putovní exponáty cestující po světových autosalonech. Nově je Land Rover prezentuje v Dillí.
Nejdříve se ukázaly ve světové premiéře na frankfurtském podzimním autosalonu IAA, o pár měsíců později jsme je s drobnými úpravami viděli v Los Angeles. Nyní se dvě karosářské verze příštího Defenderu objevily na automobilové výstavě Dillí Motor Show v Indii. Zde ale opakované odhalení a první fyzická prezentace na asijském kontinentu docela dává smysl. S ohledem na fakt, že Jaguar a Land Rover patří pod perutě domácího koncernu Tata, jsou zde vlastně (snad jen vyjma Británie) více doma než kdekoli jinde.
Co je u těchto vozů nového? Krom výrazného laku nazvaného Firenze Red a bílé střechy dohromady nic. A zástupci Land Roveru mají k této změně i svůj příběh. Důvodem, proč dostala verze DC100 s pevnou střechou identickou barvu s offroad roadsterem DC100 Sport je ten, že lidé měli pocit, jakoby typ bez střechy byl příliš jiným automobilem, ačkoli automobilka chtěla odlišnými odstíny pouze zdůraznit možnou variabilnost příštího Defenderu.
Na první pohled to možná vypadá jako nepochopitelná malichernost, ale na druhou stranu je počínání Land Roveru zřejmé. Firma si uvědomuje, že nástupce legendárního terénního stroje bude možná vyráběn v prakticky nezměněné podobě až dvě dekády (skoro trojnásobek běžného času), jelikož designový tradicionalismus se časem stal poznávacím znamením i jednou z hlavních charakterových vlastností Defenderu. Proto Land Roveru tolik záleží na mínění potenciální klientely.
Land Rover má na to ještě relativně dost času, protože výrobu nového Defenderu chce vypustit až v roce 2015. Stejně tak ale nechce riskovat ztrátu konzervativního jádra fanoušků a majitelů a tak ponechá současný vůz ve výrobě až do roku 2017.
Land Rover potřeboval zdůraznit, že DC100 a verze Sport nejsou jiná auta, ale pouze jiné verze téhož vozu. Tak proto ta stejná barva.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejčtenější články
- První automobilka začala vyvážet levné modely z Indie na vyspělé trhy, výsledkem je kouzelná nabídka
23.10.2024 - Stellantisu teče do bot proudem a náklady řeže, kde může. Na na prodej je teď i jeho testovací areál
23.10.2024 - Designér „spravil” vzhled nového vrcholného Ferrari. Stačilo pár tahů myší a největší kontroverze jsou pryč
23.10.2024 - K mání je dodnes zánovní auto, které vás vrátí do dob, kdy byl Opel králem Evropy, zastavila ho až rez a poruchovost
23.10.2024 - Dobíjecí hybridy měly být tím nejlepším z obou světů, nakonec jsou tím nejhorším, spojují nevýhody obou koncepcí
23.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva