Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Lancia končí? Ne, ale mnoho z ní pro následující léta nezbude
4.11.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
V uplynulých dnech se světem začala šířit zpráva, ze šéf Fiatu Marchionne v rámci restrukturalizace koncernu zcela ukončí aktivity Lancie. Pravda to ale není.
U nás se o tom zatím příliš nemluvilo, světová média jsou ale plná titulků jako „Marchionne zabil Lancii”. Vše zřejmě začalo (dnes už korigovaným) článkem německého Automobilwoche, který informoval o tom, že Marchionne na tiskové konferenci oznámil přehodnocení nedávno odhaleného plánu na záchranu Fiatu a jeho značek, jenž čítají i úplné ukončení aktivit Lancie. Britové a po nich i Američané pak dlouho neváhali s dramatičtější interpretací ve výše zmíněném duchu, která rovnou rekapitulovala historii značky a loučila se s ní jako my kdysi se Saabem. Realita je ale poněkud komplikovanější.
Vše zřejmě vzešlo z desinterpretace zpráv italských médií, která Lancii opravdu dávala sbohem. Jenže to nedělala proto, že by se značkou byl úplný amen, ale proto, že bude brzy ukončena výroba modelu Delta, o který prostě není zájem. A ten je zároveň posledním vozem s logem Lancie na kapotě, který se vyrábí v Itálii. Ostatní modely jako Flavia a Thema jsou přeznačkované Chryslery a jedinou „originální” Lancií je malý Ypsilon, jenž je vyráběn v Polsku. To je celá realita, zbytek jsou jen báje a pověsti.
I přes tuto, pro příznivce značky možná pozitivní zprávu, ale Fiat s Lancií pro další léta velké plány nemá. Vyplývá to z už zmíněného dokumentu, ze kterého je patrné, že značka brzy představí jeden nový model odvozený z Chrysleru a pro rok 2015 chystá facelift Ypsilonu. Přesto zůstanou všechny dnešní modely (krom Delty, pochopitelně) v nabídce a oficiálně nepadla ani zmínka o tom, že by se Lancia chystala stáhnout z některých trhů, omezit svou dealerskou síť či cokoli podobného.
Dozajista tedy budeme nadále vídat nové Lancie v článcích a reklamách, možná i na silnicích. Jen už nebudou tak italské, jako dříve...
Ze zprávy o pouhém ukončení modelu Delta (zde jako Chrysler Delta pro britský trh) se mediální šeptandou přes Google Translate rychle stala zvěst o konci Lancie jako takové. Není pravdivá
Zdroje: Automobilwoche, The Thuth About Cars, Autoblog Spanish
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejnovější články
- Jaguar ukázal víc ze svého přelomového modelu a přerodu vůbec, něco tak ujetého svět ještě neviděl
před 2 hodinami - Nové vrcholné Hyundai vypadá jako z jiné planety, z planety „Bizár”. A jeho cena též, stojí devětkrát víc než základní model
před 4 hodinami - Prodeje elektrických aut v Evropě se dál propadají, navzdory tomu, že celý trh míří k růstu
před 5 hodinami - Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
včera - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva