Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Lamborghini uklidňuje: V8 turbo míří jen do Urusu, sporťákům zůstanou atmosféry
14.12.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Šéf italské automobilky připustil, že o rozšíření přeplňovaného čtyřlitru V8 se vedou řeči na oficiální úrovni. Do roku 2018 ovšem takové změny nehrozí.
Italská automobilka již několikrát ujišťovala, že s přeplňovanými pohonnými jednotkami pro své modely nepočítá - z příčin, které zná i Ferrari, jen je v praxi jaksi ignoruje. Vedení značky ovšem nedávno oznámilo, že se tato politika nebude týkat chystaného SUV Urus, v jehož případě již byl potvrzen čtyřlitrový osmiválec twin-turbo. Tato pohonná jednotka sice bude mít kořeny u koncernu VW Group, nicméně pro potřeby Lamborghini zjevně musela být alespoň minimálně přepracována, neboť Italové již uvedli, že půjde o unikátní agregát.
Tento krok pochopitelně vyvolal otázky, zda také Lamborghini nepůje cestou downsizingu a menší přeplňovaný motor nenadělí rovněž modelům Huracán a Aventador. A nejsou zcela nemístné. Sám šéf automobilky Stephan Winkelmann uvedl, že i přímo v Sant'Agatě o takové možnosti hovořili. Nakonec ale spadla ze stolu.
Dowsnizing u Huracánu a Aventadoru by totiž byl v přímém rozporu nejen s předchozími prohlášeními, ale i se zásadou značky „jeden motor v jednom voze“. I proto má „baby-Lambo“ desetiválec a vrcholný model dvanáctiválec. A Winkelmann stále trvá na tom, že pro sporťák je atmosféra optimem: „V případě supersportů jsme přesvědčeni, že atmosféricky plněné motory jsou pořád ty správné. Neříkáme, že se v budoucnu neobjeví nic, co naše dnešní motory porazí, ale dokud zde nebude nic lepšího, co nebude lepší než atmosférické V10 a V12 - zejména v případě zvuku a chování v nižších otáčkách - budeme se jich držet,” konstatoval šéf Lamborgini.
Příjemná slova, nejsme si ale jisti, jak dlouho budou platit. Máme obavu, že jakmile majitele sportovních Lamaborghini někde na dálnici předjede Urus s přeplňovaným motorem V8 snadno upraveným na tisícikoňový výkon, začne volání po přeplňování sílit. A Italové budou mít problém hlas svých zákazníků ignorovat...

Produkční verze SUV Urus se ukázala na nové ilustraci
Zdroj: Autocar, Ilustrace: Omni Auto
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Brutální silniční stíhačka od autora nejlepších ef-jedniček se dostala do rukou Stiga, zajel s ní nový rekord Top Gearu
dnesŘízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
včeraHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Pro asi nejzábavnější moderní VW už musíte jen do bazaru, kvůli rostoucím cenám radši moc neotálejte
před 7 hodinamiS čínským „Porsche za cenu Octavie” to možná nebude tak slavné. Po nehodě na dálnici vzplálo, tři studentky v něm uhořely
před 8 hodinamiČerpací a dobíjecí stanice nejsou zdaleka to samé. Že je těch druhých v Kalifornii víc než těch prvních, neznamená lautr nic
před 9 hodinamiPoslední rozhovor s vyhozeným šéfem Volva ukazuje, jak totálně mimo byl. Musel jít, „tech guys” autům prostě nerozumí
před 10 hodinamiHezké Volvo? Kdeže, tohle je supersportovní kombík. Sen náruživých českých chalupářů si říká Nissan GT-R Wagon
dnes
Živá témata na fóru
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.02. 21:32 - Stepan
- Onboard videa 04.02. 17:28 - řidičBOB
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.02. 17:25 - pavproch
- Chlubítko univerzální 04.02. 17:12 - pavproch
- Rychlodotazy 04.02. 17:01 - pavproch
- Politický koutek 04.02. 13:29 - jerry
- Policejní kontroly a měření 04.02. 11:51 - Předseda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.02. 08:10 - řidičBOB