Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Lamborghini se nakonec hybridnímu pohonu nevyhne, nabídne jej ale jen v novém SUV
20.10.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Italská automobilka nelže, jen upřesňuje pravdu. Aventador a Gallardo tak budou čistokrevné benzinové supersporty, Urus ale do party nepatří.
Tlak na čím dál nižší emise CO2, tedy čím dál tím nižší spotřebu paliva, se nevyhýbá ani sportovním značkám. Kvůli tomu nové supersporty značek Porsche a Ferrari dostanou hybridní pohonné ústrojí, se stejnou technikou pak dorazí i Jaguar C-X75. Jediným absentérem v této ekologické skupině se tak zdá být Lamborghini, které podle nedávného prohlášení šéfa značky Stephana Winkelmanna nezavadí o elektromotory ani omylem.
Tiskový mluvčí italské automobilky ovšem nyní toto striktní zamítnutí trochu upřesnil. Hybridní techniku totiž nedostanou pouze modely Aventador a Gallardo, které by s přidanými kilogramy na palubě již nebyly tak dobře ovladatelné. S ohledem na velikost baterií by pak navíc musel výraznými změnami projít i design, což Lamborghini nepřipustí ani náhodou.
Chystané SUV Urus však potřebné dimenze má. I díky tomu zřejmě bude prvním modelem značky, který hybridní pohon pod kapotu dostane. Samozřejmě za předpokladu, že vůz nakonec opravdu dorazí do prodeje. Současné ekonomické problémy v Evropě totiž přiměly mateřský koncern VW Group k přehodnocení svých prodejních plánů. Volkswagen tak čeká šetření, jemuž by za oběť mohl padnout právě Urus.
Finální verdikt má padnout na konci listopadu, kdy se sejde správní rada VW Group. Ať však již rozhodne jakkoli, plán Lamborghini na redukci emisí CO2 do roku 2015 to neovlivní. Značka i nadále zasvětí velkou část svého vývoje karbonu, s nímž radikálně snižuje hmotnost svých modelů. Mimo to automobilka chce dále vylepšit papírovou účinnost motorů, kromě dvanáctiválce se tak systému start/stop a deaktivace válců dočká i desetiválec.
Instalace nových zelených technologií pak čeká i samotnou továrnu, přestože si nedokážeme představit, co ještě v Sant'Agata Bolognese vymyslí. Dosavadní úpravy výrobních hal totiž po instalaci fotovoltaických solárních článků totiž údajNě přinesly úsporu v produkci emisí CO2 v podobě 30 %. Není nad zelený marketing...
Chystaný Urus je dostatečně velký, aby pod svou karoserii ukryl hybridní techniku. Navíc není čistokrevným Lamborghini, tradicím značky se tak vlastně pohonem nezpronevěří, těm už se zpronevěřuje svou podstatou...
Zdroj: Motor Authority
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 3 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 32 minutami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 2 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 3 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 4 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 5 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 17:25 - Truck Daškam
- Onboard videa 11.22. 17:13 - Truck Daškam
- Toyota obecně 11.22. 15:24 - abgx1
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis
- Fiat a vše kolem nich 11.22. 10:34 - pavproch