Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Lamborghini otevřelo své největší dealerství na světě, kupodivu nestojí nikde na Středním východě
5.9.2024 | Petr Prokopec
Už jsme si tak nějak zvykli, že nejméně skromná dealerství velmi drahých automobilových značek vznikají v Dubaji či okolí, Italové ale stále více pozornosti upínají k pro něj nadále největšímu americkému trhu. Proto je největší „prodejna” značky právě tam.
Američané milují velká auta, velké motory nebo velké čerpací stanice. Nemuselo by tedy být překvapivé, když v USA vznikne také světově největší showroom nějaké automobilky na světě, ale překvapivé to je. V případě velmi drahých značek si značky obvykle potrpí na hýčkání zámožné arabské, popř. čínské klientely. V případě Lamborghini se ale věci mají jinak, pro Italy je dlouhodobě jasným číslem jedna právě Amerika. A tak k tamní klientele přistupují s náležitou velkorysortí.
Patrné je to to na novém dealerství značky, které bylo čerstvě otevřeno v San Antoniu v Texasu a jehož podlahová plocha je 3 716 metrů čtverečních. To je pro představu 47násobek průměrného panelákového bytu 3+1. Garáží o rozměrech 3x5 metru byste pak dovnitř napěchovali hned 248. Jinými slovy, řeč je o ještě větším monstru, než jakým je třeba jedenáctimetrový Ford F-750 vedle maličkého Fiatu 500. Což zarazí o to víc, že nabídka čítá pouhé tři modely (Urus, Temerario, Revuelto) a která ročně prodá jen zhruba 10 tisíc aut. Pokud vás tedy aktuálně napadá, že Italové vyhazují těžce vydělané peníze do luftu, asi vám to nikdo nebude mít za zlé.
Nicméně Spojené státy pro značku skutečně jsou jasně nejdůležitějším trhem, loni tam skončily zhruba tři tisícovky z celkových 10 112 prodaných aut. Kromě toho je stále větší důraz kladen na zakázkovou divizi Ad Personam, která ze zákazníků klidně dokáže vytáhnout dvojnásobek základní pořizovací ceny či ještě větší částku. Musí však lidem co nejlépe vykreslit, jak působivě bude jejich vůz pyšnící se celou řadou doplňků vypadat. A to v malém showroomu dost dobře nejde.
Stejně tak začíná firemní kasu v nemalé míře plnit oficiální merchandising. I ten je pochopitelně třeba někde vystavit, a velké dealerství je pro to jako stvořené. Lamborghini se navíc rozhodlo do něj hned na úvod nalákat pomalu veškerou americkou klientelu, neboť právě San Antonio je jedním z prvních míst, kde je možné objednat poněkud rozpačité nové Temerario. Tento nástupce modelu Huracán byl přitom před pár týdny představen v kalifornském Monterey, což znovu potvrdilo důležitost amerického trhu.
Nový showroom je již čtvrtým alokovaným v Texasu, celkově pak má Lamborghini v USA padesátku oficiálních zastoupení. To na první pohled může rovněž působit jako plýtvání, jenže letošní vývoj hraje Italům jednoznačně do karet. Za první pololetí totiž globální prodeje vzrostly o 4,1 procenta, ve Státech pak skončilo 1 637 aut. I to je samozřejmě meziroční posun, další měsíce mohou být i díky novému zastoupení v San Antoniu ještě lepší.
Aktuálně tak už jen dodáme, že dosud největší dealerství značky se skutečně nacházelo v Dubaji. Se svými 1 700 metry čtverečními však rázem působí pomalu jako špeluňka. Přitom jde o zhruba stejnou plochu, jaká je spojena s průměrným dealerstvím mainstreamové automobilky. To na ni ovšem musí umístit násobně více modelů, přičemž samo může zvládat odlifrovat ekvivalent globálního odbytu celého Lamborghini. Jisté u toho ale nejsou takové marže jako u rozzuřeného býka.
Otevření nového největšího showroomu značky si nenechal ujít ani její šéf Stephan Winkelmann, bez kterého by Lambo nikdy nebylo tak úspěšné. Foto: Lamborghini
Zdroj: Lamborghini
Bleskovky
- Nový německý „Giga vlak” Tesly firma nenavrhla, nevyvinula, nevyrobila a dokonce jí ani nepatří. Ale aspoň už nejezdí na naftu
před 4 hodinami - Čínské auto se při pokusu o automatické zaparkování splašilo a bez řidiče vyrazilo na projížďku městem
včera - Na elektrický kamion Tesly, který přes 10 hodin hořel u dálnice, hasiči vypotřebovali 190 tisíc litrů vody, stonásobky obvyklého množství
14.9.2024
Nové na MotoForum.cz
- Titul IRRC - Superbike pro Datzera včera 17:23
- 5. titul pro Marka Červeného včera 17:02
- Yoshimura Sert Motul Suzuki obhájila loňské vítězství při Bol d’Or včera 16:16
- Frohburg: Smrtelné zranění Lucy Salvadoriho včera 10:10
- Závod Bol d'Or a šampionát EWC 2024 stále není rozhodnut 14.9.2024
Nejnovější články
- Jedno z největších SUV Volkswagenu v novém předčasně odhalil únik, jeho příď je mimořádně bizarní
před hodinou - Poslední pravověrné BMW M5 je k mání jako dodnes nový vůz. Protijed na mizérii nové generace bude v této barvě unikát
před 2 hodinami - Nový německý „Giga vlak” Tesly firma nenavrhla, nevyvinula, nevyrobila a dokonce jí ani nepatří. Ale aspoň už nejezdí na naftu
před 4 hodinami - Vlivný německý politik uznává, že za krizi VW může hlavně EU: Máme 100 let náskok se spalovacími motory, měli bychom ho využít
před 5 hodinami - Tohle byl speciál Koenigseggu pro Le Mans, zakázali ho ale dřív, než vůbec mohl začít závodit
včera
Živá témata na fóru
- Politický koutek 09.16. 11:25 - petr_riha
- Škoda Auto obecně 09.16. 10:28 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.16. 10:18 - honziss
- Lampárna (stěžovatelna) 09.15. 22:07 - petr_riha
- Rychlodotazy 09.15. 15:14 - GeneHawkins
- S větrem ve vlasech.... 09.14. 14:35 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 09.14. 14:12 - pavproch
- Přituhuje 09.14. 09:42 - řidičBOB