Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Lamborghini Huracán vs. Ferrari 599 GTO a 911 Turbo S: nepodceňujte sílu hurikánu (videa)
8.6.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Huracán možná je „baby-Lambo”, praxe ale ukazuje, že tahle „bejbina” umí ve sprintu zatopit i hodně velkým jménům.
Lamborghini Huracán už nám mnohokrát dokázalo, že umí skoro létat. Ne, nenarážíme teď na nehodu českého stroje ve 313 km/h, to spíše na jeho výkony na okruhu i ve sprintech. Přesto mají mnozí tendenci tento stroj podceňovat - jako by snad objemný atmosféricky plněný motor, pohon všech kol a rychlá dvouspojka byly nějaké nevýhody.
Pochopitelně, není to nejrychlejší auto světa, a tak nestačí na všechny, přesto dosud nezavdalo žádný racionální důvod myslet si o něm něco jiného, než že jde o pekelně rychlý stroj. Však je to... hurikán. A důvod smýšlet o novém malém Lambu jinak vám nedáme ani dnes.
Jeden z jeho ruských majitelů jej totiž poměřil se dvěma stroji věru zvučných jmen. Prvním je sice starší, ale stále ohromující Ferrari 599 GTO. Svého času to bylo vůbec nejrychlejší silniční Ferrari všech dob, rychlejší než Enzo, a to i díky dvanáctiválci s výkonem 661 koní. Jenže doba pokročila a Lamborghini dnes doluje 610 koní z menšího desetiválce jakoby nic. Můžete předem křičet, že Lambo má výhodu pohonu všech kol, srovnání těchto aut se ale odehrálo v provozu na dálnici s letmým startem. A Ferrari stejně nestačilo. Pozoruhodné.
Tentýž člověk pak vyzval i známého krále sprintů všeho druhu, Porsche 911 Turbo S. Jeho maximální výkon 560 koní sice nezní dojemně, ale tohle je turbo a maximální výkon je jen část informace. Navíc je tu pohon všech kol a výchozí koncepce jak stvořená pro sprinty - motor za zadní nápravou s pohonem primárně zadní osy. Také v tomto souboji se Huracán zdá být předem ztracen, ale už tovární data jej nestaví do role outsidera (3,2 s/325 km/h u Lamba vs. 3,1 s/318 km/h u Porsche). A praxe? Podívejte se sami.
Přidejte si už zmíněný skvělý výkon na okruhu Top Gearu a máme z toho jasný závěr - dráždit tohle auto kdekoli a skoro s čímkoli může přinést nejedno zklamání... Více následuje.
Se starším koncernovým sourozencem Huracán tolik práce neměl
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
včera - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
včera - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
včera - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
včera - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
včera
Živá témata na fóru
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.22. 08:03 - Brus
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 07:46 - Brus
- Politický koutek 11.22. 07:10 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 11.21. 18:24 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.21. 16:10 - audis
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.21. 09:19 - jerry
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.20. 23:40 - AIvar
- Onboard videa 11.20. 22:57 - řidičBOB