Lamborghini Aventador a Gallardo se obejdou bez hybridních verzí, stávající „zelené technologie“ stačí

Deaktivace poloviny válců a systém start/stop jsou pro redukci emisí CO2 a spotřeby dostatečné, více Lamborghini svá auta zatím mrvit nehodlá.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Lamborghini Aventador a Gallardo se obejdou bez hybridních verzí, stávající „zelené technologie“ stačí

3.10.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Lamborghini Aventador a Gallardo se obejdou bez hybridních verzí, stávající „zelené technologie“ stačí

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Deaktivace poloviny válců a systém start/stop jsou pro redukci emisí CO2 a spotřeby dostatečné, více Lamborghini svá auta zatím mrvit nehodlá.

Uprostřed léta se začalo proslýchat, že Lamborghini Aventador modelového roku 2013 dostane ve standardu systém start/stop společně s deaktivací poloviny válců v rámci snižování spotřeby a tedy i emisí CO2. Zdálo se to jako špatný vtip, jenže na pařížském autosalonu Lambo tyto obavy do puntíku potvrdilo. Multimilionové superauto se dočkalo absurdní válcové kastrace a stejně absurdního start/stopu kvůli nevýznamnému snížení normovaných emisí CO2 o 28 gramů na kilometr.

Ve většině příznivců italské automobilky tak hrklo, neboť po tomto by se pod kapotou Lamborghini mohlo objevit prakticky cokoliv. Šéf značky Stephan Winkelmann ovšem na tyto obavy vyvrací. Další posun stejným směrem znamenající třeba hybridizaci pohonu dnešních modelů se podle něj v Sant'Agata Bolognese nechystá.

Winkelman přitom nepoukazuje na tvar modelů značky Lamborghini, kam se elektromotory a baterie nemají šanci vměstnat, ale především na navýšení hmotnosti, která - teď už i podle informací samotného Porsche - potápí ke dnu třeba konkurenční 918 Spyder. Strategie italské automobilky je jiného kalibru - Gallardo (i jeho nástupce) a Aventador mají v průběhu svých životních cyklů získávat na výkonu a ztrácet na hmotnosti. Což je něco, co nám určitě špatně nezní.

Redukční dieta podle Lamborghini bude spočívat hlavně v daleko rozsáhlejším využití karbonu. Značka dokonce práci s tímto materiálem zdokonalila natolik, že k výrobě jednotlivých komponentů ji v mnoha případech stačí namísto původních šesti hodin pouhých osm minut. Velmi brzy má navíc dojít k snížení finanční zátěže, neboť cena karbonových dílů bude srovnatelná s hliníkovými.

Snížení hmotnosti se kromě toho podepíše na daleko větší (a faktické) provozní efektivitě jednotlivých vozů. Spotřeba paliva by díky tomu měla do roku 2015 klesnout o pětatřicet procent. A to je vedle mrzkých (navíc papírových) 7 %, jenž přinesla instalace zmíněného start/stopu a deaktivace poloviny válců mnohem zajímavější číslo. Jen pak nechápeme, proč si tedy Lamborghini s podobnými věcmi vůbec zahrává - že by Winkelmann měl trochu jiné představy než jeho nadřízení z Wolfsburgu?

Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2012.


Lamborghini Aventador a Gallardo se obejdou bez hybridních verzí, stávající „zelené technologie“ stačí - 1 - Lamborghini Aventador 2013 01Lamborghini Aventador a Gallardo se obejdou bez hybridních verzí, stávající „zelené technologie“ stačí - 2 - Lamborghini Aventador 2013 03
Aventador modelového roku 2013 je prvním Lamborghini, které dostalo systémy start/stop a deaktivaci poloviny válců. S těmito technologiemi má naštěstí ekošílenství skončit

Lamborghini Aventador a Gallardo se obejdou bez hybridních verzí, stávající „zelené technologie“ stačí - 3 - Lamborghini Gallardo LP 570-4 Superleggera 2013 02Lamborghini Aventador a Gallardo se obejdou bez hybridních verzí, stávající „zelené technologie“ stačí - 4 - Lamborghini Gallardo LP 570-4 Superleggera 2013 01Lamborghini Aventador a Gallardo se obejdou bez hybridních verzí, stávající „zelené technologie“ stačí - 5 - Lamborghini Gallardo LP 570-4 Superleggera 2013 04
Lamborghini Gallardo Superleggera je typickou ukázkou strategie značky. Oproti standardu má vyšší výkon a nižší hmotnost, tedy kombinaci, na kterou se automobilka zaměří

Zdroj: Car Advice

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.