Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Lamborghini Aventador a Gallardo se obejdou bez hybridních verzí, stávající „zelené technologie“ stačí
3.10.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Deaktivace poloviny válců a systém start/stop jsou pro redukci emisí CO2 a spotřeby dostatečné, více Lamborghini svá auta zatím mrvit nehodlá.
Uprostřed léta se začalo proslýchat, že Lamborghini Aventador modelového roku 2013 dostane ve standardu systém start/stop společně s deaktivací poloviny válců v rámci snižování spotřeby a tedy i emisí CO2. Zdálo se to jako špatný vtip, jenže na pařížském autosalonu Lambo tyto obavy do puntíku potvrdilo. Multimilionové superauto se dočkalo absurdní válcové kastrace a stejně absurdního start/stopu kvůli nevýznamnému snížení normovaných emisí CO2 o 28 gramů na kilometr.
Ve většině příznivců italské automobilky tak hrklo, neboť po tomto by se pod kapotou Lamborghini mohlo objevit prakticky cokoliv. Šéf značky Stephan Winkelmann ovšem na tyto obavy vyvrací. Další posun stejným směrem znamenající třeba hybridizaci pohonu dnešních modelů se podle něj v Sant'Agata Bolognese nechystá.
Winkelman přitom nepoukazuje na tvar modelů značky Lamborghini, kam se elektromotory a baterie nemají šanci vměstnat, ale především na navýšení hmotnosti, která - teď už i podle informací samotného Porsche - potápí ke dnu třeba konkurenční 918 Spyder. Strategie italské automobilky je jiného kalibru - Gallardo (i jeho nástupce) a Aventador mají v průběhu svých životních cyklů získávat na výkonu a ztrácet na hmotnosti. Což je něco, co nám určitě špatně nezní.
Redukční dieta podle Lamborghini bude spočívat hlavně v daleko rozsáhlejším využití karbonu. Značka dokonce práci s tímto materiálem zdokonalila natolik, že k výrobě jednotlivých komponentů ji v mnoha případech stačí namísto původních šesti hodin pouhých osm minut. Velmi brzy má navíc dojít k snížení finanční zátěže, neboť cena karbonových dílů bude srovnatelná s hliníkovými.
Snížení hmotnosti se kromě toho podepíše na daleko větší (a faktické) provozní efektivitě jednotlivých vozů. Spotřeba paliva by díky tomu měla do roku 2015 klesnout o pětatřicet procent. A to je vedle mrzkých (navíc papírových) 7 %, jenž přinesla instalace zmíněného start/stopu a deaktivace poloviny válců mnohem zajímavější číslo. Jen pak nechápeme, proč si tedy Lamborghini s podobnými věcmi vůbec zahrává - že by Winkelmann měl trochu jiné představy než jeho nadřízení z Wolfsburgu?
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2012.
Aventador modelového roku 2013 je prvním Lamborghini, které dostalo systémy start/stop a deaktivaci poloviny válců. S těmito technologiemi má naštěstí ekošílenství skončit
Lamborghini Gallardo Superleggera je typickou ukázkou strategie značky. Oproti standardu má vyšší výkon a nižší hmotnost, tedy kombinaci, na kterou se automobilka zaměří
Zdroj: Car Advice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 5 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den včera 22:28
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 3 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 4 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 5 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 6 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva