Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Lamborghini Aventador a Gallardo se obejdou bez hybridních verzí, stávající „zelené technologie“ stačí
3.10.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Deaktivace poloviny válců a systém start/stop jsou pro redukci emisí CO2 a spotřeby dostatečné, více Lamborghini svá auta zatím mrvit nehodlá.
Uprostřed léta se začalo proslýchat, že Lamborghini Aventador modelového roku 2013 dostane ve standardu systém start/stop společně s deaktivací poloviny válců v rámci snižování spotřeby a tedy i emisí CO2. Zdálo se to jako špatný vtip, jenže na pařížském autosalonu Lambo tyto obavy do puntíku potvrdilo. Multimilionové superauto se dočkalo absurdní válcové kastrace a stejně absurdního start/stopu kvůli nevýznamnému snížení normovaných emisí CO2 o 28 gramů na kilometr.
Ve většině příznivců italské automobilky tak hrklo, neboť po tomto by se pod kapotou Lamborghini mohlo objevit prakticky cokoliv. Šéf značky Stephan Winkelmann ovšem na tyto obavy vyvrací. Další posun stejným směrem znamenající třeba hybridizaci pohonu dnešních modelů se podle něj v Sant'Agata Bolognese nechystá.
Winkelman přitom nepoukazuje na tvar modelů značky Lamborghini, kam se elektromotory a baterie nemají šanci vměstnat, ale především na navýšení hmotnosti, která - teď už i podle informací samotného Porsche - potápí ke dnu třeba konkurenční 918 Spyder. Strategie italské automobilky je jiného kalibru - Gallardo (i jeho nástupce) a Aventador mají v průběhu svých životních cyklů získávat na výkonu a ztrácet na hmotnosti. Což je něco, co nám určitě špatně nezní.
Redukční dieta podle Lamborghini bude spočívat hlavně v daleko rozsáhlejším využití karbonu. Značka dokonce práci s tímto materiálem zdokonalila natolik, že k výrobě jednotlivých komponentů ji v mnoha případech stačí namísto původních šesti hodin pouhých osm minut. Velmi brzy má navíc dojít k snížení finanční zátěže, neboť cena karbonových dílů bude srovnatelná s hliníkovými.
Snížení hmotnosti se kromě toho podepíše na daleko větší (a faktické) provozní efektivitě jednotlivých vozů. Spotřeba paliva by díky tomu měla do roku 2015 klesnout o pětatřicet procent. A to je vedle mrzkých (navíc papírových) 7 %, jenž přinesla instalace zmíněného start/stopu a deaktivace poloviny válců mnohem zajímavější číslo. Jen pak nechápeme, proč si tedy Lamborghini s podobnými věcmi vůbec zahrává - že by Winkelmann měl trochu jiné představy než jeho nadřízení z Wolfsburgu?
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2012.
Aventador modelového roku 2013 je prvním Lamborghini, které dostalo systémy start/stop a deaktivaci poloviny válců. S těmito technologiemi má naštěstí ekošílenství skončit
Lamborghini Gallardo Superleggera je typickou ukázkou strategie značky. Oproti standardu má vyšší výkon a nižší hmotnost, tedy kombinaci, na kterou se automobilka zaměří
Zdroj: Car Advice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 11 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva