Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
LaFerrari vs. Bugatti Veyron ve sprintu podruhé: dokonalá odveta (videa)
29.3.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
LaFerrari loni nadchlo srdcaře, když si i ve sprintu dokázalo poradit s Veyronem. Napodruhé to nevyšlo.
Jistě, jsou to auta z docela jiného zaměření, ikony úplně odlišných ér vývoje automobilismu. Na jedné straně je tu Bugatti Veyron, extémně rychlé GT, jehož výroba už skončila. A na druhé Ferrari LaFerrari, hybridní hypersport, který bude více než kde jinde doma na závodním okruhu. Přesto jsou to v obou případech auta s výkonem okolo 1 000 koní, které „také nějak jedou rovně”. A nemusíte se stydět, pokud vás zajímá, které z nich je právě v tomto ohledu lepší - nás to zajímá též.
Tato otázka je zdánlivě zodpovězena, jeden dobře zdokumentovaný souboj ve sprintu už proběhl loni a LaFerrari v něm zvítězilo. Zdá se to být vlastně předem jasné, však LaFerrari má 963 koní na 1 350 kg a Veyron, alespoň ten „standardní”, „pouze” 1 001 koní na 1 850 kg. To je tak malý rozdíl ve výkonu a tak velký v hmotnosti, že Veyron snad na nic jiného než prohru ani nemůže pomýšlet, jenže...
Jistě, jednak bude záležet na okolnostech, neboť Veyon je čtyřkolka. Podstatnějším se tu ale zdá být, že Veyron má monstrózní motor přeplňovaný čtveřicí turb a jeho průměrný výkon v celém klíčovém spektru otáček bude citelněji vyšší než kolik naznačují cifry s maximy. A pak tu jde pochopitelně i to, kdo jak ten který vůz nastaví a ovládá, režimů jízdy je přes jejich značnou „automatičnost” řada.
Nebudeme vás dále napínat, na akci Vmax 200 Stealth, tedy na stejné, kde se oba vozy utkaly už loni, si to tentokrát na bezmála dvoumílové dráze rozdaly s opačným výsledkem. Bylo trochu vlhko, ale nezdá se, že by to byl start, kde LaFerrari ztratilo. Do cíle dorazilo s celkem citelnou ztrátou v rychlosti 332 km/h, Veyron v tu chvíli jel 345 km/h. A když později letištní plocha oschla zcela, dosáhl Francouz s německou výchovou v cíli dokonce rychlosti 361 km/h. Nezdá se tedy, že by král byl poražen, a to musíme zdůraznit - nešlo o verzi Super Sport, která má ještě 200 koní výkonu k dobru...
Na celé akci bylo k vidění i více vozů, také McLaren P1 a Porsche 918 - ve všech případech šlo o auta Paula Baileyho, také proto se na dráze neutkaly tváří v tvář. I tak je zajímavé spatřit je všechny bok po boku, což vám ukáže druhé přiložené video.
LaFerrari napodruhé Veyronu nestačilo, celkem jednoznačně. Jak moc v tom měla prsty ne zcela suchá trať, je otázkou, ale nezdá se, že příliš... V jejich bilanci je na každý pád vyrovnáno - 1:1
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 11 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.18. 22:26 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie