Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Lada jede, Avtovaz dosáhl v roce 2012 zisku 730 milionů Eur
11.5.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
V době, kdy mnozí evropští výrobci ekonomicky strádají, dosahuje Lada se svým zastaralým portfoliem tučných zisků. Za loňský rok se přiblížila hranici miliardě Eur.
V nabídce Lady nenajdeme mnoho modelů, které by snesly srovnání s nejnovějšími vozy „západních” automobilek. Ani největší novinka jménem Granta, třebaže zkouší prorazit také na západě, není vozem, který by mohl chtít bodovat vedle nejvyspělejších aut své třídy a nic lepšího dnes automobilka nenabízí. Pomineme-li přeznačkované Dacie jako Largus, jsou všechny ostatní modely staršího data vzniku. Však i loni představená Kalina II 2012 je pouze faceliftem původního vozu a prapůvodní 210x se přestala vyrábět teprve nedávno.
Mohli byste očekávat, že za takové situace bude Avtovaz coby výrobce vozů této značky čekat, zda jej dříve spasí krach, nebo finanční injekce některého z konkurentů, jenže děje se pravý opaků. Zatímco výrobci vozů renomovanějších značek, třeba koncern PSA, hlásí často obrovské ztráty, Avztovaz se může radovat z tučných zisků.
Oproti roku 2011 zlepšil svůj klíčový ekonomický výsledek o plných 440 procent, když za rok 2012 vykázal zisk ve výši 730 milionů Eur. Produkci aut pak posunul z 608 na 718 tisíc kusů. Uvážíme-li, kolik Lady běžně stojí, je zisková marže přesahující 1 000 Eur na jeden prodaný vůz velmi slušný výsledek, který nebude mít procentuelně daleko k tomu, co vykazuje Ferrari. Místo řvoucích sporťáků pro nejnáročnější se o něj ale v tomto případě postaraly o mnoho skromnější vozy, zejména pak už zmiňované typy Granta a Largus.
Automobilka se těmito čísly blíží svým aktuálním možnostem, neboť maximální výrobní kapacita činí 800 tisíc aut ročně. Šéf firmy Igor Kamarov ale chce pokračovat stejným směrem dále a do roku 2020 zvýšit produkční kapacitu firmy až na 1,5 milionu aut. Pomoci tomu má i zintenzivnění spolupráce s koncernem Renault-Nissan, který ve společnosti drží zatím minoritní podíl. Co všechno to bude znamenat konkrétně ukážou až následující léta.
Zejména úspěch Lady Granta v domácím Rusku má na svědomí výborné ekonomické výsledky Avtovazu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 11 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.18. 22:26 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie