Lada Granta se skutečně bude prodávat i u nás, chce se postavit Loganu a Fabii

Tedy tak alespoň zní oficiální verze. Podle analytiků ale má rozšíření exportních odbytišť Lady hlavně pomoci image značky na domácím, ruském trhu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Lada Granta se skutečně bude prodávat i u nás, chce se postavit Loganu a Fabii

9.8.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Lada Granta se skutečně bude prodávat i u nás, chce se postavit Loganu a Fabii

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Tedy tak alespoň zní oficiální verze. Podle analytiků ale má rozšíření exportních odbytišť Lady hlavně pomoci image značky na domácím, ruském trhu.

Nedávno jsme vám ukázali první fotky Lady Granta pořízené v České republice a i když jsme už tehdy byli přesvědčeni, že to značí brzký začátek prodeje tohoto modelu v našich končinách, byla tu stále jistá pochybnost. Mohlo totiž jít jen o kusy určené pro německý trh, kde se vůz též má prodávat, popř. pro Francii, kde už k mání je. Teď ale můžeme s jistotou říci, že o klamný signál nešlo.

Podle zprávy ruského deníku Vedomosti AvtoVaz oznámil vývoz prvních kusů Granty do Česka a do Německa s cílem zahájit prodej i na těchto trzích. Cena je zatím neznámou (hovoří se o 10 000 Eur, necelých 260 tisících Kč, to by ovšem stačilo na úspěch leda v Německu), automobilka by ale chtěla vyvážet na západ okolo 5 000 aut ročně. Za hlavní konkurenty označuje Škodu Fabia a Dacii Logan, proti nimž by měla být levnější. Zejména v druhém případě to ale bude chtít podstatně zajímavější prvotní cenovku než 260 tisíc Kč, aby si vůz koupilo více lidí, než pár přeživších příznivců značky Lada.

Vedomosti ale citují i Vladimira Vidulova z firmy Meiller Vostok, který v pozici analytika konstatuje, že o samotný prodej AvtoVazu vlastně až tak nejde. Podle něj se jedná o více politické než ekonomické rozhodnutí, ostatně ani oněch 5 000 prodaných aut ročně by automobilku nevytrhlo. Cílem je prý ukázat domácímu, tedy ruskému publiku, jehož zájem o Lady poněkud ochlazuje, že Granta je konkurenceschopným modelem i na západě a v Rusku tedy nemusí být upozaďován za zahraniční konkurenci.

Tento „příběh” má podpořit i fakt, že AvtoVaz se tímto krokem stává jediným větším ruským výrobcem aut, který své modely exportuje také do zbytku Evropy. Žádná z dalších značek, která v Rusku jakýmkoli způsobem auta vyrábí, toto nečiní - produkují tam auta pouze pro ruský trh, popř. pro okolní odbytiště směrem na jih či východ. Jak moc se Grantě bude u nás dařit a jak moc si pomůže v případě domácího odbytu, teprve uvidíme...


Lada Granta se skutečně bude prodávat i u nás, chce se postavit Loganu a Fabii - 1 - Lada Granta 2013 1Lada Granta se skutečně bude prodávat i u nás, chce se postavit Loganu a Fabii - 2 - Lada Granta 2013 2Lada Granta se skutečně bude prodávat i u nás, chce se postavit Loganu a Fabii - 3 - Lada Granta 2013 3Lada Granta se skutečně bude prodávat i u nás, chce se postavit Loganu a Fabii - 4 - Lada Granta 2013 4Lada Granta se skutečně bude prodávat i u nás, chce se postavit Loganu a Fabii - 5 - Lada Granta 2013 5Lada Granta se skutečně bude prodávat i u nás, chce se postavit Loganu a Fabii - 6 - Lada Granta 2013 6Lada Granta se skutečně bude prodávat i u nás, chce se postavit Loganu a Fabii - 7 - Lada Granta 2013 7
Tohle jsou vážně první kusy Granty pro ČR, potvrdila to sama automobilka

Zdroj: Vedomosti přes Russia Today

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.