Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Které auto si tu na Nordschleife dělá překážkovou dráhu i z Porsche 911 GT3 RS? (videa)
21.9.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Z jistých úhlů pohledu vypadá jako hračka pro malé děti. Ve výsledku je to ale tento stroj, který si na Ringu pohrává se vším, co potká.
Lotus 3-Eleven je nejvýkonnějším a nejrychlejším produkčním modelem, jaký kdy britská automobilka stvořila. Stará se o to přitom nejen 3,5litrový přeplňovaný šestiválec naladěný na 456 koní, ale také nízká hmotnost nedosahující u okruhové verze ani 900 kilogramů. Sprint z klidu na stovku tak zabere necelé tři sekundy, zatímco nejvyšší rychlost má činit 280 km/h, respektive dokonce 290 km/h u silniční varianty.
Spíše než touto dynamikou se ovšem Lotus chlubí „zářezy“ z několika evropských okruhů. Na Hockenheimu totiž britský extrémista dokázal pokořit Porsche 918 Spyder, čas na Nordschleife je pak pátým nejlepším mezi produkčními modely. Německý hybrid tedy překonán nebyl, nicméně i tak si 3-Eleven dal jako chuťovku celou řadu výkonnějších i dražších vozů.
Danému úspěchu bychom tedy mohli bouřlivě aplaudovat, kdyby jej ovšem neobestírala jistá kontroverze. Lotus totiž času 7 minut a 6 sekund nedosáhl v jednom kole, ale složil jej z několika povedených úseků. Přitom dodal, že jej brzdila hustá doprava a že na volné trati by byl ještě rychlejší. Takových prohlášení jsme už ale slyšeli...
Nově tu proto máme dvojici videí, jenž mají tvrzení Lotusu dodat na věrohodnosti. Pochází právě z loňských jízd, při nichž vůz s Marcem Bassengem za volantem dosáhl zmíněného... „kombinovaného času” a i když nikdy nezachycuje celé kolo, naznačuje, jak ohromně rychlý 3-Eleven je. Pouhé statisty dělá i z mnoha modelů Porsche včetně nejostřejších RS, a to jsou stroje dělané na i pro Nordschleife, které tam platí za jedny z nejrychlejších.
Tady jen Lotusu brání v rozletu. Opravdu by nás tedy zajímalo, za jak dlouho dá tento extrémista Ring v reálu. Jelikož však Britové nemají finance na rozhazování, nejspíše se uzavření trati a zajetí plnohodnotného kola bez kompromisů asi nedočkáme..


Lotusu 3-Eleven to na Ringu sluší...
...i když možná ne z pohledu některých dalších řidičů
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
V Monaku můžete absolvovat autoškolu v Porsche 911. A není to jen rozmar nebo promo, provozovatel jej pořídil z rozumných důvodů
8.4.2025Čtyři otylá moderní výkonná SUV ve vzájemném klání ve sprintu ukázala nesmyslnost hybridizace i křehkost přemotorovaných obrů
7.4.2025Už ani Němci nemohou vystát tragickou kvalitu nových Audi, vržou a křupou stále víc
6.4.2025
Nejnovější články
S Alfou Romeo a Maserati je to nahnuté, Stellantis už si najal agenturu, která má určit jejich osud
před 3 hodinamiMajiteli elektrické Kie po několika selháních baterie došla trpělivost, auto teď chce automobilce vrátit
před 4 hodinamiNevzhledné elektrické Audi A6 je propadák, hůř se prodává jen hrstka okrajových modelů. Přichází tak stotisícové slevy
před 6 hodinamiTak to začíná. Anebo končí? Výroba aut v Itálii se propadla na nejnižší úroveň od roku 1956, může být ještě hůř
před 7 hodinamiVW chce zastavit kolaps v Číně s pomocí trojice novinek, nejspíš to znovu bere za špatný konec
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva