Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
včera | Petr Prokopec
Písmena XX byla v Maranellu až do loňska zavazující, byly s nimi vždy spojovány jen vrcholné okruhové speciály postavené na základech silničních modelů. Jejich nalepení na sériový vůz tak nemohlo skončit dobře. Jenže realita je ještě horší, než by si kdo pomyslel.
Když Ferrari v červnu loňského roku představilo nový model SF90 XX, zas jednou jsme kroutili hlavou. Dvojité „iks“ totiž italská automobilka do té doby spojovala pouze s okruhovými speciály, které navíc nebyly určeny pro žádnou závodní sérii. Technici a designéři značky tedy měli naprostou svobodu, neboť je nesvazovala žádná pravidla týkající se bezpečnosti, emisí či třeba hluku. A omezením nebyl ani rozpočet, neboť Ferrari je tou značkou, která dokáže i koloběžku cizího výrobce prodat za miliony, stačí jen, aby na ni nalepila svůj ikonický žlutý štít se vzpínajícím se koníkem.
SF90 XX nicméně není okruhovým speciálem, spíše než cokoli jiného jde o evoluci předchozí verze SF90 Stradale, která má silniční homologaci, a tak s ní teď po Monaku jezdí i Charles Leclerc. Což znamená, že svoboda týmu vzala za své a místo toho bylo třeba přistoupit ke značnému množství kompromisů. Jakkoli je tedy hezké, že hybridní pohonné ústrojí posílilo a nabízí 1 030 koní, jenže proti tomu stojí hmotnost v podobě šílených 1 755 kilogramů.
Potlesk tedy opravdu není na místě, ozvat by se spíše mělo bučení, neboť Italové jedním vozem v podstatě zruinovali odkaz, který předtím více než dekádu budovali s pomocí hned několika speciálů. Plně to nyní dokázal Daniel Abt, jenž mimo jiné závodil ve Formuli E. Před třemi lety se ale rozhodl, že více se bude věnovat jiným aktivitám, mimo jiné i tuningové firmě Abt Sportsline založené jeho otcem. V nemalé míře ovšem natáčí také příspěvky pro svůj kanál na Youtube.
Jedno z posledních videí se věnuje souboji SF90 XX a SF90 Stradale, přičemž Abt usedl za volant prvního z nich. A první rozjížďku i vyhrál, neboť jeho známý měl trochu problémy se startem. Nicméně na konci to byl předchozí model značky, který se mohl pyšnit vítěznými vavříny, přičemž rychlejší byl při sprintu na stovku i ve zrychlení ze 100 na 200 km/h či při závodu na 700 metrů, kde XX dostalo naloženo celou desetinu a o chlup prohrálo i v rámci nejvyšší rychlosti.
Dá se předpokládat, že na okruhu by výsledky byly jiné, i proto, že novější Ferrari disponuje výrazným zadním křídlem, které navyšuje přítlak, ovšem zároveň také zvyšuje aerodynamický odpor, což zjevně vedlo k oné prohře v přímém směru. Jenže historie se podrobnostmi až tak nezabývá, místo toho do ní bude zapsáno, že novinka nedokázala naplnit odkaz daný jejím názvem a zároveň ani nezvládla pokořit model, který nahrazuje. Absence jásotu je tak snadno pochopitelná.
SF90 XX se oproti předchůdci dočkalo 30 koní navíc, ty však páruje se vskutku šílenou hmotností. I proto vlastně v oblasti dynamiky neexceluje tak, jak by se slušelo a patřilo. Foto: Ferrari
Zdroj: Daniel Abt@YouTube
Bleskovky
- Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
před 7 hodinami - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
včera - Mercedes, který má přežít i konec světa, není mýtus. Po povodních vyjel celý od bláta ze zatopené garáže, jako by se nic nestalo
17.11.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Daleko nejlevnější Škoda Superb III Combi 2,0 TDI v prodeji nestojí skoro nic, i když je fit, najela ale neuvěřitelné kilometry
před 3 hodinami - Hybridní motory v mistrovství světa v rallye po pouhých dvou letech končí, i pro takové využití jsou drahé a neefektivní
před 4 hodinami - Unikla fotka na poslední chvíli odpískaného elektrického Jaguaru, firma v něm utopila neskutečných 30 miliard
před 6 hodinami - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
před 7 hodinami - Data o vývoji prodejů evropských aut v Číně ukazují brutalitu jejich úpadku, hra se dokonale otočila během pouhých čtyř let
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva