Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Konec jedné éry: Za posledním lidovým autem s 492koňovým V8 se zavřela voda, i když zájem o něj byl do poslední chvíle enormní
11.12.2023 | Petr Miler
Pár dostupných alternativ tu ještě zůstane, žádná ale nebude tak lidová, nepůjde o tak obyčejná, široce použitelná a současně dostupná auta jako Chrysler 300 alias 300C. Smutné je, že s V8 nekončí kvůli nezájmu.
Historie Chrysleru 300 se začala psát už v roce 1955 a dotkla se i Evropy. Přímo pod svým vlastním jménem (či označením 300C, které v některých chvílích a na některých trzích přijímal za své) se tu tohle auto prodávalo od poloviny první dekády nového milénia a později se v nabídce objevilo i jako Lancia Thema. Obojí už odnesl čas, samotný 300 ale ve své dosud poslední generaci zvané LD zůstal v nabídce zejména v USA od roku 2011 dodnes. A přes poněkud vrtkavý zájem si do poslední chvíle udržel pozici velkého levného sedanu, prostě lidového auta svého druhu, které můžete mít i s motorem V8 a nikdo se tomu nediví. Také to ale odnesl čas.
Není to překvapení, automobilka to avizovala už zkraje roku, vzhledem k enormnímu zájmu o finální edici vozu, která se s motorem 6,4 V8 o 492 koních a spoustou technické i komfortní výbavy za 56 595 USD (cca 1 280 000 Kč) vyprodala během chvíle, jsme ale mohli doufat, že Chrysler konec produkce ještě o něco pozdrží. Nakonec se to nestalo a z výrobní linky právě sjel poslední kus modelu 300 generace LD právě s motorem 6,4 V8.
Stalo se tak v továrně značky kanadském Ontariu, kde vznikají také sesterské Dodge Challenger a Charger. Ty zatím zůstávají ve výrobě i s osmiválci jako o trochu méně lidové alternativy, třebaže také ony se mají příští rok potkat se sekyrou. Jak jsme již zmínili, vůz je posledním exemplářem ze speciální edice omezené na 2 200 vyrobených exemplářů, která byla v lednu vyprodána během pouhých 12 hodin. Rozhodně tedy nelze říci, že by 300 s osmiválci končil pro nezájem.
Přesto s nimi končí, byť ve zbytku měsíce má v Ontariu vzniknout ještě hrstka aut se slabšími motory. Náhrada přijde, stát se tak má v příštím roce, osmiválce už u toho ale být nemají. Nový Chrysler 300 (nebo jakkoli se vůz bude jmenovat) dorazí už jen nanejvýš s motory V6 a také s bateriovým elektrickým pohonem.


S Chryslerem 300 alias 300C SRT-8 je amen, i když se jeho finální edice rozprodala za pár hodin. Další exempláře s takto silným V8 už nevzniknou a ani v budoucnu vzniknout nemají. Foto: Chrysler
Zdroj: Chrysler
Bleskovky
Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
včeraKia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025Nové BMW M5 kombi dostalo ostudně nakopáno od 6 let starého soka druhé bavorské značky, svůj výkon zabilo absurdní hmotností
14.4.2025
Nejnovější články
Žaloba odhalila další úskalí vzdálené moci výrobců nad vašimi auty, Tesla tak má podvádět se zárukami
před 10 hodinamiRychlý a mohutný úpadek nizozemského automobilového parku už teď ukazuje, co pod tíhou zelené ideologie stihne celou EU
před 11 hodinamiČíňané obsadí každý segment, na který Evropané zanevřou, jejich nový sexy kombík nabízí za cenu základní Octavie opravdu hodně
včeraMini otočilo, se spalovacími motory neskončí. Bez nich by mnohde ani nemělo co prodávat
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva