Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Koenigsegg Regera ukázal robotizovanou karoserii, na dálku se složí i rozloží (videa)
13.11.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Hybridní hypersport se pyšní řešením zvaným Autoskin. Na dálku otevírá dveře nebo motorový prostor.
Osud automobilky Koenigsegg v mnohém připomíná konkurenční Pagani. Také v případě švédské značky jde o projekt nadšence, který se nakonec stal světovým fenoménem. Tím ovšem podobnost nekončí, dále se supersporty obou výrobců mohou pochlubit nízkou hmotností a velkoobjemovým motorem. Zatímco Italové jsou ale celým světem vnímáni jako značka, která sází jeden okruhový rekord za druhým (což se ostatně nově potvrdilo), švédské stroje podle některých dokážou excelovat pouze v přímce.
Co je na tom pravdy, nevíme, na vzájemné poměřování sil mezi Koenigseggem a Pagani dnes ale nedojde, jakkoliv by nás samozřejmě takové srovnání zajímalo. Místo toho si ovšem posvítíme na nový model Regera, za kterým stojí Švédové a který tradiční přeplňovaný motor V8 spároval s elektrickou energií. Přitom se značka obešla bez převodovky, díky čemuž je její počin ještě zvláštnější. Rozhodně však nejde o žádného loudu, neboť zrychlení z klidu na 400 km/h by tato silniční stíhačka měla pokořit za pouhých 20 sekund.
Kromě výše zmíněných fines dostala Regera do vínku rovněž vůbec první robotizovanou karoserii na světě, které její tvůrci říkají Autoskin. Vše přitom funguje na bázi elektromotorů, které mohou individuálně ovládat jednotlivé panely karoserie a tak kupříkladu automaticky otevřít zavazadlový prostor nebo motorový prostor. Samozřejmostí je pak také odhalení interiéru. Součástí dálkového ovládání je i tlačítko Show Mode, které otevře a zavře vše a jehož činnost si můžete prohlédnout na nových videích.
Koenigsegg dodává, že celá záležitost je praktickou a zároveň velmi lehkou technologií, která hmotnost vozu nenavyšuje ani o 5 kilogramů. To je opravdu působivé, nicméně kromě posedlosti značky každým gramem to rovněž do značné míry odpovídá také v úvodu zmiňované reputaci. Tedy že Švédové mají raději spíše „show“ - a tahle je opravdu svérázná, však se na ni podívejte sami...











Nejsme si úplně jisti, k čemu je to dobré, ale vypadá to zajímavě...
Koenigsegg Regera - AutoskinThe Koenigsegg Regera features the world's first fully robotized sports car body. We call it Autoskin. Each component can be operated individually, revealing the Regera's engine bay, luggage compartment and interior. There's also a button on the remote for 'Show Mode', which you can see here. Autoskin is a super-light, practical feature that adds less than 5kg to the Regera's weight.Music - "Egmont Overture Finale" Kevin MacLeod (incompetech.com) Licensed under Creative Commons: By Attribution 3.0
Posted by Koenigsegg Automotive AB on 11. listopad 2015
Koenigsegg Autoskin Part 2Part 2 of our Autoskin demonstration: This is a new feature available only on the new Koenigsegg Regera and another industry first for a serial production car. It's our new robotized control system, called Autoskin, which can open and close all of the doors on the vehicle from the remote control. What you see here is "Show Mode", which opens/closes all openings at the same time. They call also be controlled individually.Music: Mahler Symphony No. 5, used under Creative Commons licence from www.musopen.org
Posted by Koenigsegg Automotive AB on 12. listopad 2015
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
včeraStartování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nejčtenější články
Kdo ještě „valí v naftě, když lůza čeká u nabíječek”? V přeregulovaných zemích je to i policie, ukazují data
22.1.2025Přehled nejprodávanějších aut v USA za rok 2024 připomíná, jak moc jiný svět Amerika je
22.1.2025Němci vyzkoušeli ojetou Teslu Model Y. Jak se jeví nejprodávanější elektromobil jako použité zboží?
22.1.2025Prodeje Fiatu se propadají stále víc, přesto je u Stellantisu jedničkou. Bank rozbíjí jen s levným spalovacím autem
23.1.2025Evropští dodavatelé automobilek propustí dalších 54 tisíc lidí. Čistý minus za pár let se blíží 100 tisícům, varuje asociace
23.1.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva