Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Koenigsegg Regera ukázal robotizovanou karoserii, na dálku se složí i rozloží (videa)
13.11.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Hybridní hypersport se pyšní řešením zvaným Autoskin. Na dálku otevírá dveře nebo motorový prostor.
Osud automobilky Koenigsegg v mnohém připomíná konkurenční Pagani. Také v případě švédské značky jde o projekt nadšence, který se nakonec stal světovým fenoménem. Tím ovšem podobnost nekončí, dále se supersporty obou výrobců mohou pochlubit nízkou hmotností a velkoobjemovým motorem. Zatímco Italové jsou ale celým světem vnímáni jako značka, která sází jeden okruhový rekord za druhým (což se ostatně nově potvrdilo), švédské stroje podle některých dokážou excelovat pouze v přímce.
Co je na tom pravdy, nevíme, na vzájemné poměřování sil mezi Koenigseggem a Pagani dnes ale nedojde, jakkoliv by nás samozřejmě takové srovnání zajímalo. Místo toho si ovšem posvítíme na nový model Regera, za kterým stojí Švédové a který tradiční přeplňovaný motor V8 spároval s elektrickou energií. Přitom se značka obešla bez převodovky, díky čemuž je její počin ještě zvláštnější. Rozhodně však nejde o žádného loudu, neboť zrychlení z klidu na 400 km/h by tato silniční stíhačka měla pokořit za pouhých 20 sekund.
Kromě výše zmíněných fines dostala Regera do vínku rovněž vůbec první robotizovanou karoserii na světě, které její tvůrci říkají Autoskin. Vše přitom funguje na bázi elektromotorů, které mohou individuálně ovládat jednotlivé panely karoserie a tak kupříkladu automaticky otevřít zavazadlový prostor nebo motorový prostor. Samozřejmostí je pak také odhalení interiéru. Součástí dálkového ovládání je i tlačítko Show Mode, které otevře a zavře vše a jehož činnost si můžete prohlédnout na nových videích.
Koenigsegg dodává, že celá záležitost je praktickou a zároveň velmi lehkou technologií, která hmotnost vozu nenavyšuje ani o 5 kilogramů. To je opravdu působivé, nicméně kromě posedlosti značky každým gramem to rovněž do značné míry odpovídá také v úvodu zmiňované reputaci. Tedy že Švédové mají raději spíše „show“ - a tahle je opravdu svérázná, však se na ni podívejte sami...











Nejsme si úplně jisti, k čemu je to dobré, ale vypadá to zajímavě...
Koenigsegg Regera - AutoskinThe Koenigsegg Regera features the world's first fully robotized sports car body. We call it Autoskin. Each component can be operated individually, revealing the Regera's engine bay, luggage compartment and interior. There's also a button on the remote for 'Show Mode', which you can see here. Autoskin is a super-light, practical feature that adds less than 5kg to the Regera's weight.Music - "Egmont Overture Finale" Kevin MacLeod (incompetech.com) Licensed under Creative Commons: By Attribution 3.0
Posted by Koenigsegg Automotive AB on 11. listopad 2015
Koenigsegg Autoskin Part 2Part 2 of our Autoskin demonstration: This is a new feature available only on the new Koenigsegg Regera and another industry first for a serial production car. It's our new robotized control system, called Autoskin, which can open and close all of the doors on the vehicle from the remote control. What you see here is "Show Mode", which opens/closes all openings at the same time. They call also be controlled individually.Music: Mahler Symphony No. 5, used under Creative Commons licence from www.musopen.org
Posted by Koenigsegg Automotive AB on 12. listopad 2015
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včeraUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejnovější články
Náhle zastavená výroba v Polsku neznamená konec, Stellantis ukázal nový model své levné značky, už 15.
před 10 hodinamiNěmci poznávají „kouzlo” zelené ekonomiky. Lidé si stěžují na málo dobíjecích stanic, třetinu jich ale nikdo nepoužívá
včeraMercedes hledá spásu ve volantu bez věnce a bez fyzického spojení s koly, působí to dost zoufale
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včeraBMW strhlo kamufláž z chystané nové řady 3, tady jede vaše příští auto splnitelných snů. Anebo ne?
včera
Živá témata na fóru
- BMW Divize 04.24. 22:22 - Stepan
- Jednostopé okénko 04.24. 20:45 - M.Z.
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 04.24. 20:21 - Bradok
- S větrem ve vlasech.... 04.24. 16:27 - pavproch
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB
- Výběr grafické karty do počítače 04.23. 23:57 - Whiskentle
- Dotazník- manuál vs. automat? 04.23. 12:58 - klara07