Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Koenigsegg Regera pálí pneu s ohromnou lehkostí a intenzitou, i bez převodovky (videa)
9.8.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Švédský hybrid má výkon přes 1 500 koní, toto stádo přitom míří pouze na zadní nápravu. Její gumy dokáže vůz usmažit ve zlomku sekundy.
S modelem Regera nás švédská automobilka seznámila již loni, kdy na autosalon v Ženevě dorazila koncepční verze. Letos výstaviště Palexpo už hostilo sériové provedení. To nakonec dostane má výkon přes 1 500 koní a 2 000 Nm točivého momentu, tedy vyšší výkon než Bugatti Chiron. K tomu se navíc přidává nižší hmotnost než u hyperGT z Molsheimu, což je předzvěstí působivé jízdní dynamiky a pozoruhodných bitev právě s Chironem.
Zpočátku bude mít Bugatti jistě navrch, zejména díky pohonu všech kol. Koenigsegg v tomto ohledu spoléhá pouze na zadní nápravu, přestože kromě pětilitrového osmiválce jej pohání také tři elektromotory. Jeden z nich navíc nalezneme vpředu, nicméně ten je součástí hřídele spalovací jednotky a jako takový tedy rovněž roztáčí jen zadní kola.
S ohledem na danou zátěž pouze jedné nápravy tak asi není překvapením, že Regera dokáže „oholit“ pneumatiky až na plátno během několika málo sekund. Tento úkol zvládá i bez použití jakkoli tradiční převodovky, Koenigsegg místo ní použil systém KDD fungující na bázi hydraulické spojky konvertující točivý moment.
S touto technologií přitom Regera nezvládá pouze zrychlení z klidu na 300 km/h za 10,9 sekundy či pálení gum na počkání, ale také dojezd 50 kilometrů čistě na elektřinu. Z chystaných 80 kusů bylo prý navzdory astronomické ceně čtyřicet zamluveno ještě před letošní ženevskou premiérou, o dostupnosti dalších kusů zatím nemáme zprávy.



Regera pálí gumy neuvěřitelným způsobem
Mimo to se předvedla i v běžném provozu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové BMW M5 kombi dostalo ostudně nakopáno od 6 let starého soka druhé bavorské značky, svůj výkon zabilo absurdní hmotností
včeraNejnadějnější nováček letošní Formule 1 přelstil italské zákony, svůj víc jak 600koňový Mercedes může řídit okamžitě
13.4.2025Mercedes potichu změnil své ikonické logo, náhrada je smutným symbolem lacinosti, která stíhá celý obor
12.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Další těžké zranění Jorge Martina včera 14:00
- Yamaha Tour 2025: otestujte motocykly značky Yamaha včera 12:32
- Maverick Vinales potrestán 13.4.2025
- Další trumf pro Marca Marqueze 13.4.2025
- Vítězem Moto2 Aron Canet, 10. Filip Salač 13.4.2025
Nejčtenější články
Manuální převodovky jsou druhem na vymření už i u Škody, dokonce u Octavie. Lenost dohnala hlavně Němce
17.3.2025Richard Hammond a James May se po letech vrátili do míst, kde točili Top Gear, nechápali nic
17.3.2025Lidé, nekopejte si do aut a neojíždějte jim „ušáky”, ať už nikdy nemusím být svědkem zvěrstva, jako je toto
17.3.2025Elektromobily stále víc rozdělují společnost, ukázal průzkum. Jejich zastánců je jen 7 procent, počet odpůrců vzrostl na trojnásobek
17.3.2025Situace v Mercedesu zašla už tak daleko, že motory V12 ve firmě vyrábí jeden jediný člověk, navíc ne pro ni
18.3.2025
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 04.15. 08:43 - spooon
- Řidiči, co to mají v ruce... před 11 hodinami - M.Z.
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení včera - Truck Daškam
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.13. 19:23 - Vrooom
- Politický koutek 04.13. 11:16 - Zajda
- Onboard videa 04.13. 10:59 - brnenska.odchytova
- Detektory policejních radarů 04.12. 06:22 - řidičBOB
- whitelist & blacklist 04.11. 17:09 - pavproch