Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Koenigsegg Regera pálí pneu s ohromnou lehkostí a intenzitou, i bez převodovky (videa)
9.8.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Švédský hybrid má výkon přes 1 500 koní, toto stádo přitom míří pouze na zadní nápravu. Její gumy dokáže vůz usmažit ve zlomku sekundy.
S modelem Regera nás švédská automobilka seznámila již loni, kdy na autosalon v Ženevě dorazila koncepční verze. Letos výstaviště Palexpo už hostilo sériové provedení. To nakonec dostane má výkon přes 1 500 koní a 2 000 Nm točivého momentu, tedy vyšší výkon než Bugatti Chiron. K tomu se navíc přidává nižší hmotnost než u hyperGT z Molsheimu, což je předzvěstí působivé jízdní dynamiky a pozoruhodných bitev právě s Chironem.
Zpočátku bude mít Bugatti jistě navrch, zejména díky pohonu všech kol. Koenigsegg v tomto ohledu spoléhá pouze na zadní nápravu, přestože kromě pětilitrového osmiválce jej pohání také tři elektromotory. Jeden z nich navíc nalezneme vpředu, nicméně ten je součástí hřídele spalovací jednotky a jako takový tedy rovněž roztáčí jen zadní kola.
S ohledem na danou zátěž pouze jedné nápravy tak asi není překvapením, že Regera dokáže „oholit“ pneumatiky až na plátno během několika málo sekund. Tento úkol zvládá i bez použití jakkoli tradiční převodovky, Koenigsegg místo ní použil systém KDD fungující na bázi hydraulické spojky konvertující točivý moment.
S touto technologií přitom Regera nezvládá pouze zrychlení z klidu na 300 km/h za 10,9 sekundy či pálení gum na počkání, ale také dojezd 50 kilometrů čistě na elektřinu. Z chystaných 80 kusů bylo prý navzdory astronomické ceně čtyřicet zamluveno ještě před letošní ženevskou premiérou, o dostupnosti dalších kusů zatím nemáme zprávy.



Regera pálí gumy neuvěřitelným způsobem
Mimo to se předvedla i v běžném provozu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
dnesChystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Někteří zákazníci elektromobily z hloubi duše nenávidí, říká šéf automobilky, co s tím jako máme dělat?
před 9 hodinamiPutinovu limuzínu si teď v pancéřované prodloužené verzi může koupit každý, k dispozici je i luxusní obrněné SUV
před 10 hodinamiElektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
dnesNěkdo si v lednu 2025 koupil v Evropě úplně novou Alfu Romeo 147. Bledneme závistí, musel zažít neskutečnou cestu časem
dnesPoslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
dnes
Živá témata na fóru
- Porsche - vse o sportovnich modelech 02.23. 21:21 - Snowman000
- Fiat a vše kolem nich 02.23. 19:54 - PepaSFI
- Onboard videa 02.23. 10:31 - brnenska.odchytova
- Policejní kontroly a měření 02.22. 20:19 - audis
- Náhradné diely z Ameriky 02.22. 17:54 - Pooch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 02.22. 12:11 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 02.21. 20:31 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 02.21. 16:45 - pavproch