Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Koenigsegg Regera má být hybrid, jen elektromotor dodá šílených 700 koní
19.2.2015 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Slavný Christian chystá se v Ženevě nechat ztvrdnout brady všech výrobců hypersportů. 700 koní bude mít jen elektromotor, ten v P1 je proti němu chcípák.
Koenigsegg se více než na objem produkce zaměřuje na významnost svých produktů. V dohledné době je hodlá vytáhnout na Nordschleife, aby ukázal jejich deklarovanou výjimečnost v praxi. Už jen to, že si na sprintu Agera R smlsne na Porsche 918, by mohlo udržet naší pozornost. O tu Švédové budou usilovat ale už v Ženevě, na kterou řádně naleští ještě rychlejší Ageru RS. Mnozí z vás však vědí, že ta nebude hlavním terčem fotoaparátů přihlížejících.
Z nedávné zprávy vyplynulo, že Koenigsegg připravuje ještě jednu novinku s názvem Regera. Už zaznělo, že Regera ve švédštině znamená cosi jako „vládni svému království” a že jméno vozu a font napovídají o příslušnosti k hybridní smetánce skrývající ve svých útrobách kromě spalovací jednotky také elektromotor. Hovořilo se taktéž o výkonu nejméně 986 kW (1 341 koní) a hmotnosti pod 1 341 kg. Dnes to vypadá na něco ještě šťavnatějšího, čemuž budiž důkazem první hmatatelnější upoutávka a s ní související prohlášení výrobce.
Z čeho usuzujeme, že je 1 341 koní málo? No, nový „megacar“ totiž bude mít podle posledních zpráv dosud neviděný elektromotor s omračujícím výkonem 700 koní. Přijde nám to jako poměrně početné stádečko plnokrevníků zejména když uvážíme, že dráty, magnet a cívky v McLarenu P1 - mimochodem proklatě rychlém autě - produkují jen 180 elektrických koní. Energii by přitom měly zajišťovat bateriové články o kapacitě 9 kWh. Jakmile uvážíme, za jak dlouho se tato kapacita při takovém výkonu vyplácá, nevypadá to na dlouhou show, na druhou stranu by i takový krátký „boost” mohl Koenigsegg solidně rozparádit.
Přidejme si k tomu ještě benzinový osmiválec bi-turbo z dosavadního vrcholu One:1, který má 1 360 koní a začnou vycházet docela závratná numera. Pokud uvážíme dynamiku zmíněného vozu, korunovanou schopností zrychlit z klidu na 400 km/h za 20 sekund, ani si raději nebudeme představovat časy Regery. Zajímavostí je, že navzdory podobnému názvu (Regera vs. Agera) bychom měli ve finále spatřit kompletně nový vůz s revolučními technologiemi, nikoliv jen ostřejší Ageru. Dost možná nové nejrychlejší produkční auto vůbec, těšme se na něj...
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015.

Koenigsegg Regera bude skutečně mimořádně rychlým autem. Pokud si také udrží nízkou hmotnost, ani nástupce Bugatti Veyron nemusí být dost rychlý
Zdroj: Evo
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Kia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025Nové BMW M5 kombi dostalo ostudně nakopáno od 6 let starého soka druhé bavorské značky, svůj výkon zabilo absurdní hmotností
14.4.2025Nejnadějnější nováček letošní Formule 1 přelstil italské zákony, svůj víc jak 600koňový Mercedes může řídit okamžitě
13.4.2025
Nejnovější články
Porsche skutečně vytáhlo na nejnáročnější okruh světa 911 s manuálem. A je rychlejší než doteď s automatem
před hodinouTechnik na okruhu postavil starou dieselovou ošklivku proti BMW M3 jen na jiných moderních pneu. A začaly se dít věci
včeraJaponské automobilky ukázaly, jak udrží při životě spalovací motory i v době, kdy se všechno spiklo proti nim
včeraPokud chce Kia s tímhle autem skutečně porazit Teslu Model 3 v její vlastní hře, může Elon Musk zůstat v klidu
včeraJedna z největších silničních brutalit moderní historie aut je k mání dodnes nejetá, papírová spotřeba až 22 l „na sto” říká vše
včera
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 04.17. 22:50 - HondaMan
- Onboard videa 04.17. 21:59 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.17. 21:19 - Kavis
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.17. 21:09 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 04.17. 20:39 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 04.17. 19:42 - M.Z.
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.17. 19:10 - GeneHawkins
- Sraz AutoForařů na Nurburgring Nordschleife 04.17. 15:00 - Vrooom