Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Koenigsegg Regera má být hybrid, jen elektromotor dodá šílených 700 koní
19.2.2015 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Slavný Christian chystá se v Ženevě nechat ztvrdnout brady všech výrobců hypersportů. 700 koní bude mít jen elektromotor, ten v P1 je proti němu chcípák.
Koenigsegg se více než na objem produkce zaměřuje na významnost svých produktů. V dohledné době je hodlá vytáhnout na Nordschleife, aby ukázal jejich deklarovanou výjimečnost v praxi. Už jen to, že si na sprintu Agera R smlsne na Porsche 918, by mohlo udržet naší pozornost. O tu Švédové budou usilovat ale už v Ženevě, na kterou řádně naleští ještě rychlejší Ageru RS. Mnozí z vás však vědí, že ta nebude hlavním terčem fotoaparátů přihlížejících.
Z nedávné zprávy vyplynulo, že Koenigsegg připravuje ještě jednu novinku s názvem Regera. Už zaznělo, že Regera ve švédštině znamená cosi jako „vládni svému království” a že jméno vozu a font napovídají o příslušnosti k hybridní smetánce skrývající ve svých útrobách kromě spalovací jednotky také elektromotor. Hovořilo se taktéž o výkonu nejméně 986 kW (1 341 koní) a hmotnosti pod 1 341 kg. Dnes to vypadá na něco ještě šťavnatějšího, čemuž budiž důkazem první hmatatelnější upoutávka a s ní související prohlášení výrobce.
Z čeho usuzujeme, že je 1 341 koní málo? No, nový „megacar“ totiž bude mít podle posledních zpráv dosud neviděný elektromotor s omračujícím výkonem 700 koní. Přijde nám to jako poměrně početné stádečko plnokrevníků zejména když uvážíme, že dráty, magnet a cívky v McLarenu P1 - mimochodem proklatě rychlém autě - produkují jen 180 elektrických koní. Energii by přitom měly zajišťovat bateriové články o kapacitě 9 kWh. Jakmile uvážíme, za jak dlouho se tato kapacita při takovém výkonu vyplácá, nevypadá to na dlouhou show, na druhou stranu by i takový krátký „boost” mohl Koenigsegg solidně rozparádit.
Přidejme si k tomu ještě benzinový osmiválec bi-turbo z dosavadního vrcholu One:1, který má 1 360 koní a začnou vycházet docela závratná numera. Pokud uvážíme dynamiku zmíněného vozu, korunovanou schopností zrychlit z klidu na 400 km/h za 20 sekund, ani si raději nebudeme představovat časy Regery. Zajímavostí je, že navzdory podobnému názvu (Regera vs. Agera) bychom měli ve finále spatřit kompletně nový vůz s revolučními technologiemi, nikoliv jen ostřejší Ageru. Dost možná nové nejrychlejší produkční auto vůbec, těšme se na něj...
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015.
Koenigsegg Regera bude skutečně mimořádně rychlým autem. Pokud si také udrží nízkou hmotnost, ani nástupce Bugatti Veyron nemusí být dost rychlý
Zdroj: Evo
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejčtenější články
- Nové levné SUV Škody se začalo vyrábět. Za jeho cenu to bude pecka jako hrom, která by Škodu vytáhla z problémů
18.12.2024 - Bohaté lidi nezajímá, jaký pohon má jejich auto, tvrdí šéf Jaguaru. Je to ale opak toho, co už zjistila konkurence
18.12.2024 - BMW už v lednu ukáže budoucnost interiérů svých aut, jde nad tím jen znovu kroutit hlavou
18.12.2024 - Na které elektromobily je v zimě nejmenší spoleh? Některým klesá dojezd o polovinu, dobíjí se až o hodinu déle
18.12.2024 - Bugatti začalo nabízet speciální luxusní garáže pro svá auta, stylizace připomíná Batmanovu jeskyni
18.12.2024
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.18. 22:26 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie