Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Koenigsegg prý nejde po rychlostních rekordech, možná jich ale jen není s to dosáhnout
7.8.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Radši postavíme auto, které bude dobře zrychlovat a které bude lepší na okruhu, říká Christian von Koenigsegg. Logické, může to ale být jen výmluva.
Automobilka Koenigsegg se nežene za nejvyšší maximální rychlostí. Oznámil to její zakladatel Christian von Koenigsegg jako odpověď na otázku, proč není model One:1 držitelem rychlostního rekordu, když jeho maximální rychlost má být vyšší než u Bugatti Veyron. Von Koenigsegg je přesvědčen, že One:1 svých 440 km/h skutečně zvládne, ale hlavní cíl u jeho vývoje to prý nebyl.
Je to podle něj otázka priorit a otázka toho, kam dané auto míří. Vůz může mít nejvyšší maximálku na světě, ale pokud nebude dostatečné jeho zrychlení, na okruzích nejrychlejší být nemusí - a právě to jsou místa, kam zákazníci Koenigseggu One:1 se svými vozy budou mířit. „Co je důležitější - absolutní maximálka, které zákazníci dost pravděpodobně nikdy nedosáhnou, nebo akcelerace, kterou budou používat pokaždé, když vyrazí na okruh?” ptá se von Koenigsegg.
Důvod, proč se Koenigsegg za rychlostními rekordy nežene, ale může mít i jiný důvod - je vážně těžké jich dosáhnout. Však vzpomeňme na těžkosti velkého koncernu VW a dejme si je do kontextu s možnostmi švédské miniautomobilky. Když totiž řeknete „Postavíme nejrychlejší auto na světě” a pak se to nepodaří, máte problém. Naopak když nic takového nezmiňujete a vaše auto je nejrychlejší tak trochu mimochodem, akorát „neověřeně”, získáte leda bonusové body. Kdyby nejrychlejší nakonec nebylo, nic se neděje, což třeba podpoříte prohlášením, které teď komentujeme. V každém případě je pro zákazníky jistě lákavé mít nejrychlejší auto na světě, i když tak rychle nejezdí; drtivá většina majitelů Veyronu jistě také nepřesáhla čtyřstovku a pouze je v kapse hřeje pocit, že „mají to nej”.
S nejvyšší rychlostí se u Koenigseggu pojí ještě jedna potíž - není jí kde dosáhnout. Podle slov Christiana von Koenigsegga zatím bylo nalezeno jen 5 km dlouhé letiště a potřeba je vzdálenost zhruba dvojnásobná. A že by je Volkswagen pustil do svého testovacího centra v Ehra-Lessien, je dost nepravděpodobné...














Koenigsegg One:1 by měl být rychlejší než Bugatti Veyron i Hennessey Venom, ale hlavní cíl vývoje to nebyl
Zdroj: Koenigsegg
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
včeraStartování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nejnovější články
BMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
před 9 hodinamiAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
před 11 hodinamiLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
dnesBMW detailně ukázalo techniku svých příštích aut. Slibuje, že ho dostane na výsluní a vrátí zpátky ke kořenům
dnesNejrychlejší naftový kombík světa je úžasné vše v jednom, koupíte ho skoro za pakatel v pěkném stavu už po 9 letech
dnes
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 02.22. 20:19 - audis
- Náhradné diely z Ameriky 02.22. 17:54 - Pooch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 02.22. 12:11 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 02.21. 20:31 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 02.21. 16:45 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.21. 16:17 - řidičBOB
- Onboard videa 02.20. 20:29 - Truck Daškam
- Politický koutek 02.20. 05:20 - Stepan