Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Koenigsegg One:1 se ukázal v akci v Millbrooku, předvedl hlavně zvuk (videa)
11.3.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Megawattový švédský supersport vyrazil na známou britskou testovací dráhu. A v Ženevě se pro změnu předvedl Koenigsegg One of 1.
Pokud přijde řeč na značku Koenigsegg, pak v poslední době jsme zmiňovali především model Regera. To jistě není překvapivé, neboť produkční verze švédského hypersportu je horkou novinkou. Na rozdíl od předchozích kreací automobilky zapojuje do hry také elektromotory, a aby toho nebylo málo, pak si vystačí také bez klasické převodovky. Je tedy logické, že je to právě tento vůz, který přitahuje pozornost odborné i laické veřejnosti nejvíce.
Regera ovšem nebyla jedinou novinkou, která se objevila na ženevském autosalonu. Kromě ní Koenigsegg přivezl na výstaviště Palexpo také model One of 1, který svým názvem odkazuje na předchozí edici One:1. To samozřejmě má svůj důvod především v motorovém prostoru, kde najdeme přeplňovaný pětilitrový osmiválec naladěný na jeden megawatt, tedy 1 361 koní. Rozdíly jsou ovšem v hmotnosti, která zůstala na 1 380 kilogramech, a bodykitu.
Jakkoliv se verze One of 1 a One:1 na první pohled neliší, jedna zásadní změna se najde. Spočívá v odnímatelném střešním panelu, který byl až dosud megawattovému supersportu zapovězen kvůli střešnímu sání. To ovšem nyní bylo zkráceno, majitel tohoto exempláře si tedy může užívat i jízdy s větrem ve vlasech. Jaké to přitom je, když máte pod pravou nohou 1 361 koní, to nám dokazuje nové video z testovací dráhy v Millbrooku.
Na něm se ukazuje již autentická varianta One:1, tedy model s hmotností sníženou na 1 361 kg, která tak plně koresponduje s výkonem, na což ostatně odkazuje název vozu. Za volant tohoto konkrétního exempláře se posadil hlavní testovací jezdec Koenigseggu Robert Serwanski, který je obklopen ochrannou klecí. To je věc, kterou jsme dosud u této varianty neviděli. Je tedy možné, že Švédové chystají něco ještě pekelnějšího.
Než ovšem vaše očekávání od nového videa vybičujeme na maximum, musíme dodat, že záběry se soustředí především na zvuk přeplňovaného osmiválce. Nikoliv na zběsilé průlety po testovací dráze. Zatím je přitom otázkou, zda se jich dočkáme někdy v brzké budoucnosti či zda si je členové SCD nechají pro sebe.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2016.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nejnovější články
Lidé na elektromobily přejdou sami, říkali. A rádi, říkali. Dnešní realita v Belgii a Nizozemsku ukazuje něco úplně jiného
před hodinouNovou Alfu Romeo Stelvio předčasně odhalil únik patentových záběrů, působí všelijak
před 2 hodinamiDlouholetý šéfdesignér Škody v práci pro Číňany nelení. Navrhl jim i vlastní Rolls-Royce, pro který nedávno pracoval, říká si Perla Číny
před 4 hodinamiEU chce nařídit nesmyslné kontroly u STK každý rok pro starší auta, to asi aby vám znepříjemnila jejich používání
včeraUž tak sympatické malé Suzuki se dočkalo ještě sympatičtější verze pro dobrodruhy, je to takové Porsche 911 Dakar pro chudé
včera
Živá témata na fóru
- VZKAZY 04.28. 10:09 - M.Z.
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Táhneme na Brusel 04.28. 08:18 - HondaMan
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Cyklistické vlákno 04.27. 15:20 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 22:41 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch