Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Koenigsegg One:1 předvedl svůj zvuk, Agera R jízdu 350 km/h na dálnici (videa)
16.12.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Švédské ultimativní stroje Christiana von Koenigsegga na sebe strhávají stále větší pozornost. Starají se o to samotní majitelé, kteří si je natáčejí v akci.
V uplynulém roce jsme o Christianu von Koenigseggovi, potažmo o jeho malosériové automobilce, psali zejména v souvislosti s nejsilnějším modelem One:1, jenž má bý díky kombinaci výkonu 1 360 koní jeho pětilitrového osmiválce twin-turbo, hmotnosti 1 360 kilogramů a maximální rychlosti 450 km/h nejen nejbrutálnějším, ale i nejrychlejším produkčním automobilem současnosti. Ke zrychlení z klidu na 400 km/h totiž potřebuje pouhých 20 sekund a na následnou deceleraci zpět na nulu mu stačí jen poloviční čas.
Právě s tímhle bolidem bude výrobce ze Švédska v příštím roce usilovat o rekord na Severní smyčce německého Nürburgringu, který má v současné době hodnotu 6:57 díky Porsche 918 Spyder. Zda se to podaří, uvidíme, ale zatím se dá čekání vyplnit i jinak... Například pozorováním jeho chování v běžném životě. Videozáznam prvního doručeného kusu německému šťastlivci nám může demonstrovat zvuk, kterým tahle bestie vládne. Ten se nezdráhal při přebírání prvního kusu pobídnout plynem motor k vyšším otáčkám a už samotné nastartování na showroomu stačilo k aktivaci alarmu poblíž stojícího Ferrari.
Na zjištění, jak tahle silniční raketa vyrobená v počtu pouhých pěti exemplářů jezdí, si ještě budeme muset chvíli počkat, ale na oplátku vám můžeme nabídnout video její sestřičky Agery R, která není o mnoho pomalejším autem. Ostatně jste už mohli vidět, jak si na sprintu s hypersportovním rekordmanem od Porsche dokázala dojet pro přesvědčivé vítězství. A stačil k tomu výkon „pouhých“ 1 140 koní při hmotnosti 1 435 kilogramů, což na druhou stranu i ve stínu výkonnějšího sourozence stále vypadá jako enormní hodnota. Právě tenhle vůz do Zeleného pekla vyrazí na prověrku jako první a už on bude mít nejvyšší ambice.
Podle druhého snímku je minimálně po stránce dynamiky připraven navýsost dobře. Stačí se podívat na několik pružných zrychlení na německé dálnici - zejména to z rychlosti pod 100 km/h bere dech - a je jasné, že akcelerace Agery R je jednoduše brutální. Zrychlení z klidu na sto se odehrává v případě potřeby za 2,8 sekundy a teoretická maximální rychlost dosahuje 442 km/h. To vše s palivem E85 v nádrži. Že chuť do života rozhodně nechybí, to ukazuje atak až 350kilometrové rychlosti - za dne a v běžném provozu. Podívejte se sami...
Koenigsegg One:1 při předávání majiteli
Koenigsegg Agera R se prohnala po německé dálnici





Koenigsegg staví brutální vozy a v příštím roce s nimi usiluje o dvojité prvenství na Severní smyčce německého Nürburgringu. První pojede Agera R, druhý One:1
Zdroj: GT Spirit
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nové na MotoForum.cz
- Také Iker Lecuona mimo hru včera 21:55
- Augusto Fernandez jako náhradník za Jonathana Reu včera 14:01
- Vítězem Bulega před Toprakem včera 10:00
- Vítězí Manzi s Yamahou, 13. Vostatek včera 09:00
- Superpole vyhrál Bulega včera 08:00
Nejčtenější články
VW už nedokáže oslovovat ani loajální správce firemních flotil. Loni doma masivně ztrácel, konkurence rostla
23.1.2025Nové řešení turba může pomoci spalovacím motorům k záchraně, řeší hlavní problémy spojené s bezemisním palivem
23.1.2025Požáry elektromobilů v parkovacích domech jsou „zásadní problém”. V Nizozemsku jich násobně přibývá, zákazů též
23.1.2025Neuvěřitelně specifikovaný Phaeton připomíná, co všechno bylo možné ve zlaté éře VW. Ztratil na ceně 3,7 milionu Kč, teď může být váš
23.1.2025Et tu Smarte? Také značka městských aut se vrací ke spalovacím motorům, osadí jimi „čistě elektrickou platformu”
23.1.2025
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 02.22. 20:19 - audis
- Náhradné diely z Ameriky 02.22. 17:54 - Pooch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 02.22. 12:11 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 02.21. 20:31 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 02.21. 16:45 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.21. 16:17 - řidičBOB
- Onboard videa 02.20. 20:29 - Truck Daškam
- Politický koutek 02.20. 05:20 - Stepan