Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Koenigsegg Agera One:1: nové detaily i skici unikátní Agery, má jet až 440 km/h
3.6.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Ve Skandinávii vzniká čínský expres na míru. Vážit má 1 400 kg, produkovat bude 1 400 koní a nejvyšší rychlost by měla vrcholit hodnotou 440 km/h.
O limitovaných edicích Koenigseggu Agera se zmiňujeme poměrně často, což ostatně platí také o konkurenčním Pagani Zonda, jež se rovněž vyrábí přesně na míru klientele se zbytnými miliony dolarů na účtech. Ani v jednom případu ovšem nedošlo k tak výraznému odstupu od standardní produkce jako u novinky nazvané Agera One:1. Jak totiž dokládají první oficiální skici, byl design důkladně překopán. To samé se pak týká i motorového prostoru, který bude nabízet ohlášených 1 400 koní.
Samotný výkon, jehož produkci má na starosti přeplňovaný pětilitr V8, přitom v kombinaci s hmotností stál za názvem švédské novinky určené čínskému podnikateli. One:1 (čili jedna ku jedné) totiž označuje poměr mezi koňskou silou a kilogramy, díky čemuž nám jasně vyjde i výsledná hmotnost modelu, který vznikne pouze v jediném exempláři. Divit bychom se proto neměli ani změně jízdní dynamiky, jež počítá s nejvyšší rychlostí 430 až 440 km/h.
Právě kvůli navýšenému maximu musel být výrazně poladěn samotný bodykit, který nyní počítá s pevně uchyceným střešním panelem. Ten navíc směrem dozadu přechází v mohutné zadní křídlo, jehož tvar nám dává vzpomenout na již limitované Pagani Zonda 760 RS. Nové jsou ovšem také oba nárazníky, díky čemuž jediným standardem pro Ageru One:1 jsou celokarbonová kola. Ta jsou totiž součástí sériové výbavy každého modelu vyrobeného skandinávskou automobilkou.
Výkon 1 400 koní a pozměněný design karoserie stojí za novou nejvyšší rychlostí Koenigseggu Agera One:1, která má činit až 440 km/h
Zdroj: GT Spirit
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Bez technika po ruce se mu v bazarech rovnou vyhněte, radí Němci po testu ojetého elektrického Golfu
včera - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
včera - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
včera - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
včera
Živá témata na fóru
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 00:03 - redicisfollows
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 23:30 - Truck Daškam
- Onboard videa 11.22. 21:14 - Truck Daškam
- Toyota obecně 11.22. 20:55 - abgx1
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis