Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Kia Optima Hybrid 2012 též zná své české ceny, připravte si nejméně tři čtvrtě milionu
11.10.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Portfolio motorizací sedanu Optima rozšiřuje hybridní verze vybavená dvoulitrem a elektromotorem o celkovém výkonu 190 koní.
V Evropě pořád nová limuzína Kia Optima konkurující třeba Volkswagenu Passat nebo Fordu Mondeo je k mání pouze s dvojicí pohonných jednotek. Zájemci mají možnost vybrat si zážehový čtyřválec o objemu 2,0 litru, variabilním časováním CVVT a nejvyšším výkonem 165 koní. Druhou alternativou je turbodiesel 1,7 CRDi se 136 koňmi. Oba motory se standardně dodávají se šestistupňovým manuálem, alternativou je automat o stejném počtu kvaltů. Ceny odvíjející se také od výbav Active, Comfort a Exclusive se pohybují od 560 do 710 tisíc.
Ve srovnání s hlavními rivaly poměrně chudou nabídku nyní rozšiřuje Optima Hybrid. Pod její kapotou se nachází dvoulitrový čtyřválec pracující v Atkinsonově cyklu o výkonu 110 kW (150 koní) při 6 000 ot./min a nejvyšším točivým momentem 180 newtonmetrů při 5 000 ot./min. Spalovací jednotka je spojena přes spojku s elektromotorem a generátorem v jedné roli o výkonu 30 kW (41 koní) při 1 400 až 6 000 otáčkách a točivým momentem 205 Nm dostupném téměř od nulových otáček až do 1 400 ot./min.
Kia tvrdí, že spojení se odehraje prakticky bez výkonových ztrát a na šestistupňovou automatickou převodovku s hydrodynamickým měničem putuje 190 koní při 6 000 otáčkách a 245 Nm při 4 250 otáčkách (v jedné z několika tabulek je to pro změnu 340 Nm při 1 400 ot., tak se pak v tom vyznejte). Společně to má podle údajů výrobce stačí na maximální rychlost 192 km/h (druhá tabulka 185 km/h), čas akcelerace na stovku za 9,4 sekundy a průměrnou spotřebu 5,4 l/100 km (resp. 5,3 l). Co by možná případné zájemce mohlo zajímat, je to, jakým způsobem se balíček devíti bloků obsahujících lithium-polymerové akumulátory podepsal na velikosti zavazadelníku. Vězte, že jej zmenšil z 505 na 381 litrů, stejně tak musel byt redukován původní 70litrový objem nádrže na 65 litrů a chybí plnohodnotná rezerva.
Co za to? Kia Optima Hybrid startuje s prostřední výbavou Comfort za 759 980 Kč, lépe vybavená verze Exclusive stojí 809 980 Kč. Více prozradí kompletní český ceník, stáhněte si jej zde (PDF, 1,1 MB).
Kia tvrdí, že jako první nabízí v Evropě vůz střední třídy vybavený benzín-elektrickým pohonným ústrojím
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 8 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 6 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 7 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 8 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 9 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 22:39 - GeneHawkins
- Onboard videa 11.22. 21:14 - Truck Daškam
- Toyota obecně 11.22. 20:55 - abgx1
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis
- Fiat a vše kolem nich 11.22. 10:34 - pavproch