Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Kia Niro má své první ceny pro Evropu, hybridní SUV je levnější než Toyota Prius
19.7.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Korejský stroj s 3,8litrovou normovanou spotřebou startuje v Německu na docela zajímavé částce, u nás ale bude nejspíše dražší.
Korejské hybridní SUV se v evropské verzi ukázalo v březnu na autosalonu v Ženevě. Od té doby Kia spustila výrobu a také oznámila, že Niro můžeme na některých trzích Starého kontinentu očekávat již v září. To je prakticky za dveřmi, pročež nepřekvapí zveřejnění prvních evropských cen. České mezi nimi bohužel nejsou, neboť do tuzemských showroomů zamíří hybridní SUV až v průběhu podzimu, i z těch známých si ale můžeme udělat přehled o věcech budoucích.
K dispozici máme britské a německé ceny. Začneme těmi prvními, které startují na sumě 21 295 GBP (cca 691 tisíc korun). To ve výsledku není až tak závratná suma, zvláště v porovnání s modelem Soul EV, který je o 4 200 liber (136 500 Kč) dražší. Pokud bychom přitom zmiňovaný rozdíl promítli do české ceny „elektrické duše“ (Soul EV, pro méně zdatné v angličtině, stojí 849 980 Kč), pak jsme na 710 000 Kč. Tedy vyšší než britské sumě, čímž máme jeden opěrný bod.
Ten další získáme pro změnu z německé ceny startující na částce 24 990 Eur (675 500 Kč), která je vůči Kie Soul EV nižší o 3 900 Eur (105 500 Kč). Po zohlednění tohoto rozdílu jsme pro změnu na 735 000 Kč, tedy opětovně na vyšší sumě než v zahraničí. Pomocnou ruku nám ale ještě může podat kupříkladu Toyota Prius, která je na německém trhu o 160 Eur (4 500 Kč) dražší než Niro. I touto cestou bychom skončili na podobné sumě.
Dá se tedy předpokládat, že na tuzemském trhu bude Niro startovat nad hranicí 700 000 Kč než pod touto metou. Za tuto sumu můžete počítat s benzinovou jedna-šestkou a elektromotorem, jenž souhrnně dávají k dobru 148 koní a 265 Nm. Přenos výkonu má přitom na starosti šestistupňový automat, tedy mnohem záživnější převodovka než CVT, s níž spotřeba činí 3,8 l/100 km.

















Kia Niro nejspíše bude na českém trhu startovat nad 700 tisíci korunami
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
V Monaku můžete absolvovat autoškolu v Porsche 911. A není to jen rozmar nebo promo, provozovatel jej pořídil z rozumných důvodů
8.4.2025Čtyři otylá moderní výkonná SUV ve vzájemném klání ve sprintu ukázala nesmyslnost hybridizace i křehkost přemotorovaných obrů
7.4.2025Už ani Němci nemohou vystát tragickou kvalitu nových Audi, vržou a křupou stále víc
6.4.2025
Nejnovější články
S Alfou Romeo a Maserati je to nahnuté, Stellantis už si najal agenturu, která má určit jejich osud
před 3 hodinamiMajiteli elektrické Kie po několika selháních baterie došla trpělivost, auto teď chce automobilce vrátit
před 5 hodinamiNevzhledné elektrické Audi A6 je propadák, hůř se prodává jen hrstka okrajových modelů. Přichází tak stotisícové slevy
před 6 hodinamiTak to začíná. Anebo končí? Výroba aut v Itálii se propadla na nejnižší úroveň od roku 1956, může být ještě hůř
před 8 hodinamiVW chce zastavit kolaps v Číně s pomocí trojice novinek, nejspíš to znovu bere za špatný konec
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva