Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Kia Ceed a Pro_Cee'd GT: specifikace hot hatchů oficiálně odhaleny, k nim i další skica
4.12.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Lidé z Kie zjevně nemohou dospat chvíle, kdy nám představí svůj vůbec první hot hatch. A tak se už v předstihu podělili o jeho konkrétní dílčí specifikace.
Už od chvíle, kdy jsme otestovali nový Cee'd, víme, že tohle auto potřebuje více výkonu, aby ukázalo, co v něm je. Není sice vůbec jisté, že jako výkonný hatchback bude fungovat tak kouzelně jako neobyčejně obyčejné základní provedení, ale je jediné cesty, jak to zjistit - zkusit to.
A Kia není vůbec proti. Už v listopadu po mnoha předchozí spekulacích definitivně potvrdila, že ostrý Cee'd dá dokupy a pak už šly věci jako na drátku - nejprve byl přistižen maskovaný prototyp Cee'du GT v Koreji a záhy automobilka potvrdila jeho jméno a zveřejnila i první skicu. To by byl v dnešní době docela dostatečný krok, uvážíme-li, že auto má jít do prodeje až za nějaký půlrok a s jeho premiérou nemůžeme počítat dříve než v Ženevě. Jenže Korejci jsou evidentně nedočkaví, to se jinak nedá nazvat.
Hned pár dní po předchozím kroku tak přichází s dalším, docela překvapivým. Stále dlouho před premiérou se totiž pochlubili tím, že vyrukují nejen s ostrým Pro_Cee'dem, tedy třídvířkem, ale i pětidvéřovým provedením. Oba modely pak budou pohánět jednotka 1,6 T-GDI z Velosteru Turbo, tentokrát ale naladěná na plných 150 kW neboli 204 koní pramenících z točivého momentu nejvýše 265 Nm. Pohon předních kol přes śestistupňový manuál pak stěží překvapí.
Tím ale korejská dávka nových informací nekončí. Kia rovnou dodala, že podvozek se dočká významných změn, které zajistí, aby kvalita zavěšení kol korespondovala s dynamickými možnostmi danými 200 koňmi. To asi nezaskočí, zveřejnění samotné dynamiky ale ano - už teď víme, že Cee'd GT a jeho třídvéřový bratr zrychlí na stovku za 7,9 sekundy. Žádná raketa, ale skutečný dynamický potenciál vozu odhalí spíše akcelerace ve vyšších rychlostech, ne odpich z místa. V tomto směru ale další detaily neznáme.
Naopak vzhled je celkem zřejmý z předchozí, ale i nové přiložené skici. Kompletní podrobnosti bychom se pak mohli dozvědět už začátkem příštího roku - déle Kia udrží tajemství kolem svých gétéček jen stěží.
Skicové hrátky jsou u Kie celkem obvyklou předehrou k premiéře skutečného vozu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před hodinou - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 57 minutami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před hodinou - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 2 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 4 hodinami - Jednání VW s odbory nikam nevedou. Tisíce zaměstnanců demonstrují, stávka je na spadnutí, akcie firmy klesly na 13leté minimum
před 5 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva