Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Kde se bere dynamika „superrychlého” Ferrari? Italové ukázali perly jeho techniky
11.7.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Říká si Superfast a je opravdu rychlé. Vděčí za to extrémním 800 koním jeho atmosférického dvanáctiválce, jen výkonem ale model 812 živ není.
Také vás Ferrari 812 Superfast fascinuje? Jde o jedno z posledních aut, které pohání ryze atmosférický dvanáctiválec. Jeho objem byl zvětšen z 6,3 na 6,5 litru a ždímá že sebe výkon 800 koní. Omezovač otáček zasahuje při 8 900 otáčkách a motor na cestě k němu zpívá nadpozemské serenády. Fascinující.
Podobně se snaží zapůsobit samotná automobilka, která při svých prezentacích stále více sahá po virtuální realitě a ukazuje filmová dílka, jež by pomalu mohla konkurovat hollywoodským produkcím. V případě jejích aut bychom raději viděli skutečná Ferrari, kterak popouští uzdu všem svým koníkům, když ale chcete osvětlit, kterak fungují „vnitřnosti“ vozu či prvky aktivní aerodynamiky, jinak to nejde.
Právě na tyto prvky je zaměřena trojice nových videí, jež maranellská automobilka pustila do světa a které nám představí nejen jízdní dynamiku, ale také pohonnou jednotku. A opomenuta není ani karoserie, kde funkce skutečně vládne formě. Nové Ferrari 812 Superfast vám tak sice do oka padnout nemusí, nicméně jak je patrné, každý záhyb, průduch nebo výdech je tu z určitého důvodu. Jelikož některé prvky jsou skutečně aktivní, je jejich účel duální - třeba klapky v zadním difuzoru jsou v nízkých rychlostech uzavřené a tak vzduch doslova obtéká záď. Jakmile však zvýšíte tempo, dojde k jejich otevření a vzduch tak míří dále za vůz.
Výsledkem těchto fíglů je snížení vztlaku a navýšení přítlaku, zejména na hnanou zadní nápravu. 812 Superfast má dále o 11 procent ostřejší řízení, kromě toho se o 18 procent vylepšila akcelerace a nepřekvapivě lepší jsou i brzdy, které vozu umožňují zastavit ze 100 km/h na 32 metrech. To oproti předchozímu F12 představuje o 2,5 metru kratší dráhu.
Zmínit můžeme také chytrou řídicí jednotku, která propojuje činnost systémů trakční kontroly, adaptivních tlumičů a řízené zadní nápravy. Ty zde navíc nejsou jen kvůli navýšení bezpečnosti, zároveň se mají postarat o zábavu řidiče a spolujezdce. Ten má k dispozici i vlastní displej, na nějž se možná zaměří příští video. Na jeho publikaci ale bude třeba chvíli vyčkat.
Nové Ferrari 812 Superfast se chlubí výkonným dvanáctiválcem či aktivní aerodynamikou
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejčtenější články
- Bentley po zrušení přechodu jen na elektromobily zkouší jinou cestu, i se spalovacími motory eliminuje 93 procent emisí
25.10.2024 - VW se překonal a vytáhl dvě stylové novinky znovuzrozené značky, jejich technika je ale pořád stejně marná
25.10.2024 - I v pekle občas sněží, Nizozemsko pod tlakem ruší denní povinná hlášení zaměstnanců o tom, čím jezdí do práce
25.10.2024 - Elon Musk odpískal plány na příchod levné Tesly, byla by podle něj „zbytečná a hloupá”
25.10.2024 - Automobilka založená mistrem světa Formule 1 vyhlásila bankrot, její prvotina asi ohromila jen nás
25.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva