Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Každý Mercedes třídy C bude od příští generace hybridní
24.3.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Nová generace Mercedesu C bude zřejmě řádným ekologickým počinem. Má standardně dostat hybridní pohon, uvažuje se i o tříválcích a cílem je až neskutečně nízká produkce emisí CO2.
Současná generace Mercedesu třídy C právě prošla faceliftem, a tak ji na trhu čekají maximálně tři roky, pak přijde generace nová. A podle všeho bude o hodně jiná.
S novými informacemi přišel britský Autocar, podle jehož zdrojů se Mercedes při vývoji zaměřil hlavně na snižování emisí CO2, tedy spotřeby paliva. Naftové varianty by se měly dostat s emisemi CO2 pod úroveň 100 gramů na kilometr, benzinové by se pak měly pohybovat mezi 110 a 120 gramy. To je jistě ambiciózní cíl, jak ho chce Mercedes dosáhnout?
Automobilka nyní prý testuje prvotní prototypy a zatím váhá, zda po vzoru BMW použít tříválcové motory. Ty by ke snížení papírové spotřeby a tedy i emisí CO2 jistě vedly, stejně nesporně by však měly za následek snížení kvality jízdy, čemuž se Mercedes chce vyhnout. Alternativní možností je tak využití čtyřválců s možností odpojení až dvou válců, čímž by pověstný vlk nažral a koza by přitom zůstala takřka v celku.
Co je ale prý jisté je využití hybridní technologie. Všechna provedení Mercedesu C další generace by měla být vybavena i elektromotorem a akumulátory, které napomohou efektivnějšímu nakládání s energií. Dále by měly být sníženy mechanické ztráty motorů a převodovek a ke všemu by se i přes instalaci nezbytných akumulátorů a dalšího motoru měla pohotovostní hmotnost vozu snížit v průměru o 10 procent.
Zatím jde pouze o spekulace a z výše zmíněných slov si nemůžeme být jisti ničím. Obvykle dobře informované zdroje Autocaru se ale příliš často nemýlí, navíc podobný přístup dává s ohledem na současné nálady ve společnosti smysl. Pravdu se dozvíme v dalších letech, nejpozději pak v roce 2014, kdy by nové „Céčko” mělo dorazit na trh.
Současný Mercedes-Benz třídy C s faceliftem pro rok 2011
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 10 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva