Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Kamera zachytila explozi elektrického auta při hašení, doslova jej roztrhala na kusy
2.9.2020 | Petr Prokopec
V podstatě jen holá karoserie zbavená vnitřních výplní i některých přišroubovaných částí zbyla z elektrického auta po jeho explozi. Tu můžeme vidět skoro na vlastní oči.
Počet nabízených elektromobilů soustavně narůstá, a tak rostou i jejich prodeje. Velkou radost z toho ovšem nemají hasiči, pro které je požár vozu s alternativním pohonem menší noční můrou. Problémem jsou především baterie, které mohou vzplanout i několik dní poté, co byl samotný vůz uhašen. Mimo jiné obsahují i vysoce reaktivní lithium, pročež celý proces hašení vyžaduje speciální postup.
Nejde přitom jen o zásah v místě požáru. Důležitá je i následná péče, neboť elektrifikované vozy resp. jejich baterie musí být minimálně 48 hodin po požáru sledovány. Při tom musí být zasypány pískem či ponořeny do nádrže s vodou. Tesla v tomto ohledu mluví o 12 tisících litrech vody, které jsou třeba k tomu, aby baterie znovu nevzplála. Vše se tedy časově neskutečně protahuje, což logicky vede také k růstu nákladů. A to ani nemluvíme o rozličných rizicích.
Aktuálně si můžeme posvítit na incident, který se odehrál před pár dny v Sanmingu v Jižní Číně. Jeden z elektrifikovaných modelů značky BAIC měl totiž problémy právě s baterií u dobíjecí stanice. Ze spodních částí vozu se nejprve vyvalil kouř, než došlo na požár. Ten začala likvidovat místní hasičská jednotka, nicméně během akce hatchback explodoval. Ke zranění přitom nedošlo jen zázrakem, neboť pár metrů od vozu se pohybovali lidé a výbuch byl opravdu silný.
Auto se ve zlomku sekundy rozletělo na kusy a jeho části skončily i několik metrů od něj. Pohled do nitra vozu po explozi pak ukazuje, že z interiéru nezbylo prakticky vůbec nic. Co přesně se v danou chvíli stalo, je stále předmětem vyšetřování, je však evidentní, že za problémem stojí baterie. I když v tuto chvíli není jisté, zda šlo o ryzí elektromobil nebo plug-in hybrid, benzin v podobných situacích neexploduje.




V Číně došlo při hašení elektrifikovaného hatchbacku na explozi jeho baterie, následky jsou opravdu drtivé. Foto: min marine@YouTube
Zdroj: min marine@YouTube přes Inside EVs
Bleskovky
V Monaku můžete absolvovat autoškolu v Porsche 911. A není to jen rozmar nebo promo, provozovatel jej pořídil z rozumných důvodů
včeraČtyři otylá moderní výkonná SUV ve vzájemném klání ve sprintu ukázala nesmyslnost hybridizace i křehkost přemotorovaných obrů
7.4.2025Už ani Němci nemohou vystát tragickou kvalitu nových Audi, vržou a křupou stále víc
6.4.2025

Nejnovější články
Staronový šéf Volva říká, že dosavadní éra fungování automobilového průmyslu skončila. Kdo se nepřizpůsobí, zavře krám
před 48 minutamiZtráta hodnoty elektrických aut ruinuje i miliardáře. To nejlepší z nich připravilo majitele o 24 milionů za 20 měsíců a 2 200 ujetých km
před 2 hodinamiMajiteli elektrické Kie po několika selháních baterie došla trpělivost, auto teď chce automobilce vrátit
včeraHonda začala znovu nabízet snad nejvtipnější skrytý prvek výbavy auta, je jako z katalogu Simply Clever Škody
včeraV Monaku můžete absolvovat autoškolu v Porsche 911. A není to jen rozmar nebo promo, provozovatel jej pořídil z rozumných důvodů
včera
Živá témata na fóru
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.09. 09:05 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 04.09. 09:03 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.09. 09:00 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 04.09. 08:58 - řidičBOB
- automat 4x4 "ku stavbe" před 7 minutami - spooon
- Detektory policejních radarů před 11 hodinami - Brus
- Mercedes - auto pro masy včera - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? včera - stst2