Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Jsou tři turba více než dvě? Audi SQ7 TDI vyzvalo na souboj Panameru 4S Diesel
7.11.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Porsche u naftové Panamery použilo motor 4,0 V8 TDI od Audi, jeho elektrické přeplňovaní se ale rozhodlo nepoužít. Nebyla to chyba?
Audi SQ7 je na jednu stranu poměrně těžkým vozem, nicméně handicap 2 345 kilogramů do značné míry maže jeho unikátní pohonné ústrojí. Pod kapotu se totiž nastěhoval čtyřlitrový osmiválec, který dopuje dvojice turbodmychadel. Stran toho ovšem mohutné SUV spoléhá i na třetí, elektrické turbo, které především vykrývá hluchá místa v nižších otáčkách. I přes onu vysokou hmotnost tedy SQ7 sprintuje s razancí dělové koule, přičemž tempo nepolevuje ani po překonání stovky.
I tento drtivě zrychlující kolos ovšem může najít více než rovnocenného dieselového soupeře, dokonce v koncernových řadách. A co více, s poněkud obyčejnější verzí téže pohonné jednotky. Panamera 4S Diesel totiž disponuje „pouze“ dvakrát přeplňovaným turbodieselem 4,0 V8 TDI naladěným u Porsche. A není to náhoda, v Zuffenhausenu záměrně dali přednost jednoduchosti před komplikovaným řešením trojitého přeplňování. Ve výsledku tak proti 435 koním Audi stojí 422 koní Porsche.
Ve prospěch liftbacku ze Zuffenhausenu ovšem hovoří o trochu nižší hmotnost (2 125 kg) a také lepší aerodynamika. Minimálně v rámci technických parametrů tedy dynamikou svého vzdáleného příbuzného překonává, neboť stovku dá za 4,3 sekundy a maximálně pokoří 285 km/h. Audi oproti tomu zastaví omezovač na obligátním německém maximu (250 km/h), ke sprintu na stovku pak SQ7 potřebuje 4,8 s.
Co je ovšem psáno, nemusí být dáno. Jinými slovy, teorie je sice hezká, ovšem v reálu stačí o trochu lepší nastavení a SQ7 klidně může nechat Panameru Diesel v prachu. Tentokráte ale k žádnému velkému překvapení nedošlo, Porsche zamířilo do popředí hned na startu a svůj náskok postupně zvyšovalo. U Audi ale truchlit nemusí, porážka o chlup jedním z nejrychlejších dieselových vozů na světě totiž není nic až tak tragického...
Porsche ukázalo Audi, kdo je v koncernu jedničkou, i když používá motor od Audi upravený podle svého gusta
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
včera - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
včera - Ostrá verze nové levné Lady vypadá zevnitř jako Pagani pro chudé, bez maskování nafotili i odvozený kombík
29.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro 11:20
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu včera 17:09
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? včera 10:00
- Předčasný konec testů v Portimau 29.1.2025
Nejnovější články
- Ford začal prodávat obří motor 7,3 V8 s víc než 1 000 koní výkonu, ještě levněji nabízí 811koňový pětilitr
před 3 hodinami - Akio Toyoda měl pravdu. Toyota je znovu jasně největší automobilka světa, i když neprodává téměř žádné elektromobily
před 4 hodinami - Čeští policisté při nehodě na křižovatce možná překonali rekord z Guinessovy knihy stanovený samotným Jamesem Bondem
před 6 hodinami - Ani 35 tisíc propuštěných a zavřené továrny nebudou stačit. VW musí ušetřit víc, aby vyšel
před 7 hodinami - Legendární úpravce začal pro stará auta prodávat sady moderních LED světel. Zásadně mění jejich vizáž, o funkci nemluvě
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.31. 13:00 - Vrooom
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 11:50 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 01.30. 21:01 - M.Z.
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus