Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Jsou elektromobily vážně tak rychlé? Srovnání Tesly s Porsche až do extrému odpoví
3.10.2018 | Petr Prokopec
Když se vedle špičkové Tesly postaví konvenční konkurent jakéhokoli typu, obvykle není co řešit, Tesla vítězí. Jenže to jsou sprinty na 400 metrů, na Autobahnu je situace trochu jiná.
Pokud přijde řeč na elektromobily, pak jako velká výhoda je v jejich případě často zmiňována akcelerace, jíž se vozy se spalovacím ústrojím nemohou rovnat. Dáno je to tím, že jejich výkon je dostupný prakticky od nulových otáček a kontrola trakce může pracovat tak efektivně, že ho maximum přenese na asfalt. Není tedy vlastně až tak překvapivé, že třeba Tesla Model X P100D by podle automobilky měla navzdory hmotnosti 2 441 kilogramů zvládnout sprint na stovku již za 3,1 sekundy a mezi SUV být v případě akcelerace naprostým králem.
Je ovšem taková i realita? Přesvědčit se o tom můžeme na novém videu, kde crossover z Kalifornie nastoupil do souboje s Porsche Cayenne Turbo na německé dálnici. Porsche papírově vypadá jako naprostý outsider. Ačkoliv váží o dvě stě kilo méně, disponuje „pouze“ 550 koňmi oproti 680 elektrickým ořům. Tento výkon navíc přichází až po překročení 5 750 otáček, což v případě sprintu na stovku vede k udávaným 4,1 sekundám.
Teoreticky by tedy mezi Teslou a Porsche měl být sekundový rozdíl, v praxi je tomu ovšem výrazně jinak. Ve chvíli, kdy Cayenne Turbo jede 99 km/h, svítí na tachometru elektromobilu pouze 96 km/h. Poté ovšem dochází u německého SUV k přeřazení, kvůli čemuž nakonec stovku zdolává jen o malý chloupek za Teslou. Jde sice o data odečtená z tachometrů, nicméně ani GPS by jistě sekundový rozdíl neobjevilo.
Podstatnější ovšem je, co se děje pak, protože... kolikrát v životě akcelerujete z klidu na stovku v maximálním tempu? Po překročení stovky tedy začíná Cayenne Turbo získávat náskok, od nějakých 180 km/h výše odsouvá Teslu do pozadí a po překročení 240 km/h už je to part jen pro něj. Porsche se dokáže rychlostně propracovat až k 300 km/h, na což si Tesla kvůli limitům akumulátorů ani netroufne. Pravda, ani jízda třístovkou není to, co byste použili každý den, dynamiku od stovky výš ale na Autobahnu „prodáte” snadno.
Německé SUV kromě toho může pyšnit nejen zajímavějším zvukem, což by člověk i čekal, ale také mnohem tišší kabinou. Po překročení dvoustovky je na palubě Tesly opravdu rušno, zatímco Cayenne si drží úroveň i o 100 km/h výše. Tesla z tohoto klání tedy nevychází bůhvíjak skvěle, a to ještě můžeme dodat, že je v Evropě daleko dražší. Třeba v Německu za ni zaplatíte 153 100 Eur (3 949 600 Kč), Cayenne Turbo je ovšem tamtéž k mání od 138 850 Eur (3 582 000 Kč).
Je Tesla Model X P100D rychlejší než Porsche Cayenne Turbo? Záleží na konkrétním sprintu. Nicméně tak obří rozdíl, jenž mají naznačit technické parametry, rozhodně nečekejte a ve vyšších rychlostech je Porsche jasným králem
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Požáry elektromobilů v parkovacích domech jsou „zásadní problém”. V Nizozemsku jich násobně přibývá, zákazů též
před hodinou - K mání je dodnes skoro nová Škoda Octavia II s legendárním motorem 1,9 TDI, něco takového už se dávno nevidí
před 3 hodinami - Pokud jste si ještě ráno přišli bohatí, zchladíme vás, ani na nová kola pro Ferrari Purosangue nejspíš nemáte
před 4 hodinami - Výrobce lákavých elektroaut zkrachoval s nulou na účtu a miliardovými dluhy. Ani se nepokusí nic spravit, přijde okamžitá likvidace
před 6 hodinami - CR vybral nejhorší auto roku 2024 a tentokrát to měl snadné. Vozu se marně pokouší zbavit i jeho zdejší kupci
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.19. 11:08 - Stepan
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie