Jeep Grand Cherokee SRT8 2012: superdžíp míří i do Evropy

K celkem nečekanému kroku se odhodlalo evropské zastoupení Jeepu. Na starém kontinentu bude prodávat svůj vůbec nejrychlejší vůz všech dob, zbrusu nový Cherokee SRT8.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Jeep Grand Cherokee SRT8 2012: superdžíp míří i do Evropy

30.8.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Jeep Grand Cherokee SRT8 2012: superdžíp míří i do Evropy

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

K celkem nečekanému kroku se odhodlalo evropské zastoupení Jeepu. Na starém kontinentu bude prodávat svůj vůbec nejrychlejší vůz všech dob, zbrusu nový Cherokee SRT8.

Že se Jeep znovu angažuje nejen v Evropě, ale dokonce i v České republice, to samozřejmě víme, však jsme docela nedávno krátce projeli nový Grand Cherokee. Pochopitelně víme i o tom, že automobilka letos představila model Grand Cherokee SRT8 2012, který se stal vůbec nejrychlejším počinem v její dosavadní historii. Přesto jsme při jeho představování příliš nevěřili tomu, že by se mohl dostat do nabídky evropského zastoupení značky. Přece jen, jeho dálniční spotřeba ve výši 14,6 litru benzinu na 100 km dle amerických norem - jakkoli je hlavně díky systému odpojování válců navzdory vyšší dynamice 13 procent nižší než dříve - naznačuje cosi o podobném čísle v evropském kombinovaném režimu. A to s ohledem na aktuální regulace spotřeby bude znamenat dramatické zdražení vozu na pokutách EU v řádu mnoha set tisíc korun (bude to částka okolo půl milionu Kč) na každý prodaný exemplář.

I přes tento fakt se Jeep rozhodl provedení SRT8 na starém kontinentu nabídnout a jeho evropskou verzi představí na nadcházejícím autosalonu ve Frankfurtu. Zřejmě bere tuto verzi jako dobrou reklamu pro celou modelovou řadu Grand Cherokee, neboť při nasazené ceně, ke které se teprve dostaneme, a zmíněném zatížení vozu europokutou za nadlimitní spotřebu resp. emise CO2, na něm nemůže mnoho vydělat.

Parametry motoru a dynamika vozu by měly zůstat zachovány, těšit se tedy můžeme jak na nový nový osmiválec HEMI s objemem 6,4 litru, který dává až 465 koní výkonu a 630 Nm točivého momentu, tak i na dynamiku vyjádřenou zrychlením z 0 na 100 km/h jen za 4,8 sekundy, absolvováním čtvrtmíle s pevným startem pod 13 sekund a zrychlením 0 na 160 km/h s následným zabrzděním zpátky do klidu za méně než 16 sekund. Pozoruhodné jsou tedy i brzdné schopnosti vozu - automobilka říká, že ze 100 km/h do klidu vůz díky šestipístkovým brzdám Brembo zabrzdí na rovných 35 metrech, což je kupříkladu stejná hodnota, jako McLaren uvádí u svého supersportu MP4-12C. Maximální rychlost SRT8 pak má činit neomezených 255 km/h.

Přesnou „evropskou” spotřebu vozu neznáme, výrobce naznačuje hodnotu na úrovni 14 litrů v kombinaci. Zajímavější by měla být cena, jenž by se v Británii měla dostat pod hodnotu 50 000 liber, tedy přibližně na 1,35 milionu Kč za vůz v jediném, pochopitelně velkorysém výbavovém stupni obsahujícím vše podstatně včetně navigačního systému. A to vůbec není špatné na auto, které se alespoň na papíře téměř vyrovná výrazně dražšímu Porsche Cayenne Turbo. V prodej by se „Velký Čeroký” SRT8 měl objevit na začátku příštího roku.

Další detaily a snímky tohoto vozu najdete v našem představení, plné evropské specifikace jistě přinese frankfurtský autosalon.


Jeep Grand Cherokee SRT8 2012: superdžíp míří i do Evropy - 1 - Jeep Grand Cherokee SRT8 06Jeep Grand Cherokee SRT8 2012: superdžíp míří i do Evropy - 2 - Jeep Grand Cherokee SRT8 08Jeep Grand Cherokee SRT8 2012: superdžíp míří i do Evropy - 3 - Jeep Grand Cherokee SRT8 07Jeep Grand Cherokee SRT8 2012: superdžíp míří i do Evropy - 4 - Jeep Grand Cherokee SRT8 18Jeep Grand Cherokee SRT8 2012: superdžíp míří i do Evropy - 5 - Jeep Grand Cherokee SRT8 20Jeep Grand Cherokee SRT8 2012: superdžíp míří i do Evropy - 6 - Jeep Grand Cherokee SRT8 28
Jeep Grand Cherokee SRT8 pro rok 2012

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.