Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Jedno z nejsilnějších naftových SUV historie ukázalo, co i dnes dovede na německé dálnici
20.8.2021 | Petr Miler
Podobným autům bohužel už odzvonilo, dnes nenajdete v nabídce jediné automobilky v Evropě ani osmiválcový diesel. Kdysi to šlo i s desetiválcem a projev takového auta fascinuje i dnes.
Bohužel jsme se jako lidstvo nepoučili ze svých vlastních minulých chyb, a tak jsme odsouzeni k tomu je opakovat. Nic jiného nás nemůže napadnout při pohledu na vývoj současného automobilového světa. Jestli něco činí život nudným, plochým a nezáživným, pak je to tendence k unifikaci a jakési průměrnosti. Přitom jsou to extrémy, které těší a inspirují - nikoho nenadchne setkání s 10 tisíci Golfy 1,5 TSI denně, udělá vám ale den, když potkáte jeden Golf R32.
Takové automobily jsou ovšem z nabídek jen vytlačovány. Stejně jako Salieri nemohl vystát Mozarta, najdou se tací, kteří bojují proti podobným vozům jako nebezpečným, škodlivým a kdo ví co ještě, jako by snad sešlo na tom, co má pod kapotou možná promile aut toho či onoho typu. Regulace zejména EU extrémy penalizují a činí v podstatě nereálnými, a tak si mezi auty můžete stále více vybírat jen z něčeho stále více a více podobného. A nedá se čekat, že by snaha o přepřáhnutí na elektrický pohon způsobila cokoli jiného než další posun tímto směrem.
Než se tak stalo, byli tu lidé jako Ferdinand Piëch, který snad i může být rád, že už není mezi živými. Byl to člověk, který věděl, že mimořádné verze jsou skvělým kořením i jinak obyčejných aut, a tak často i ryze osobně dostal do výroby výjimečné stroje, na které dnes můžeme jen vzpomínat. Jedním z takových byl motor 5,0 V10 TDI a všechna auta, která se jej dočkala. Jedním z nich byl VW Touareg.
V tomto modelu nabízel motor V10 TDI až 350 koní a 850 Nm, což znamenalo stovku za 6,7 sekundy a maximálku 235 km/h - v předminulé dekádě to bylo na dieselové SUV něco. Vůz z roku 2004, který vám ukážeme v akci dnes, je ve skromnější specifikaci s 313 koňmi a 750 Nm, i tak je to ale mimořádný vůz. Dieselový pětilitr bohužel neproslul spolehlivostí, a tak dnes není snadné narazit na auto, které by někdo byl ochoten prohnat naplno, člověk, který stojí za kanálem TopSpeedGermany na Youtube, to ale udělal.
Podívejte se na vše podstatné níže, řekne to víc než tisíc slov. Motor má na diesel stále jemný projev a s těžkým, 2,6tunovým SUV hýbe s lehkostí. Papírově se má zvládat rozjet až na 230 km/h a nedá se říci, že by to pro nějse 17 léty krku problém - na 200 km/h je jako nic, na 210 to pořád jde snadno a byť dostat se k maximálce chvíli trvá, pořád to není nezáživná podívaná, zvláště uvážíte-li stále tichý projev celého auta. Škoda, že něco takového už na svět nepřijde jako nové, nejspíše už nikdy.
VW Touareg V10 TDI měl kdysi třeba i Michael Schumacherovi, prostě výjimečné auto pro výjimečné lidi. Takovým doba nepřeje, a tak se na jeho projev můžeme dívat jen optikou vozu z roku 2004 - ani tak se dnes na Autobahnu neztratí. Ilustrační foto: Volkswagen
Zdroj: TopSpeedGermany@Youtube
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- WorldSSP 2025: Stále je 5 volných míst včera 10:58
- Zajímavá čísla WorldSBK 2024 23.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 22.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
Nejčtenější články
- Elon Musk odpískal plány na příchod levné Tesly, byla by podle něj „zbytečná a hloupá”
25.10.2024 - Automobilka založená mistrem světa Formule 1 vyhlásila bankrot, její prvotina asi ohromila jen nás
25.10.2024 - Přehlížené MPV Fordu dnes v bazarech koupíte za pakatel, i když patří mezi hvězdy spolehlivosti a je jen pár let staré
25.10.2024 - Nové pohádky o brzkém nasazení baterií s tuhým elektrolytem ukazují, jak moc se automobilky chytají každého stébla
25.10.2024 - Rozplývající se elektrický sen Mercedesu poslal finance firmy ke dnu, zisky z prodeje aut se zhroutily o 64 procent
26.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva