Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Jaký je v praxi hot hatch Hyundai, který za méně nabízí více výkonu než Octavia RS?
4.10.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nejen pro Škodu je tohle auto hozená rukavice - až 275 koní výkonu za méně peněz než maximálně 245 u RS nezní na papíře špatně. Co praxe?
Na první opravdový korejský hot hatch jsme čekali dlouho. Letos jsme se konečně dočkali, přičemž dle posledních informací je Hyundai i30 N levnější než konkurence, i když nabízí citelně více výkonu. Mat Watson z Carwow pak dodává, ono čekání se vyplatilo, neboť značka neudělala nikde chybu a zákazníkům dodala skutečný ostrý hatchback. Tedy nejen rychlý vůz, ale také praktický a vhodný ke každodennímu používání.
Watson se posadil za volant verze Performance, jenž sice stejně jako základní provedení užívá přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec, ovšem naladěný na 275 koní místo 250. S tímto výkonem by se Hyundai i30 N mělo rozjet z klidu na stovku za 6,1 sekundy, realita je však o trochu horší.
Na absolutní špičku třídy korejská novinka tak jako tak nestačí příbuzný. Hyundai se totiž rozhodlo jít spíše proti autům jako je Octavia RS či standardní verze Golfu GTI (v obou případech nanejvýš 245 koní) než třeba proti Hondě Civic Type-R. A spíše než na sportovnost se zaměřilo právě na praktičnost. Vůz vám tak neustále nastavuje vlídnou tvář, a to i když tlačíte na pilu.
Za vším stojí zejména adaptivní tlumiče, díky kterým lze přepínat mezi standardním režimem a módem N. Napomáhají totiž nejen vyrovnávat náklony karoserie, ale zároveň negují i potápění přídě při ostrém brzdění. K tomu přihoďte rozsáhlou standardní výbavu, lehce přibroušený vzhled vůči základnímu modelu a rázem skoro nemáte důvod, proč pátrat u konkurence. Více vám prozradí kompletní Matova recenze či přiložené snímky...





















Mat Watson byl z testu i30 N více než nadšený. Vůbec poprvé se tak za volantem jakéhokoliv Hyundai usmíval
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
před 7 hodinamiUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
včeraKia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025
Nejčtenější články
Elektromobily už v Austrálii stojí stejně jako „srovnatelná” spalovací auta, jejich prodeje přesto prudce klesají
21.3.2025Rozlučka Toyoty s její jedinou manuální šestiválcovou mašinou je absurdně drahá, nemravně využívá současného dění
21.3.2025Další kontroverzní kreace Mansory dráždí oči i žaludek, její jméno dává nepokrytě najevo, komu „podkuřuje”
21.3.2025VW možná začíná chápat, po elektrickém kolapsu přesunul pozornost ke svému nejžádanějšímu autu vůbec
21.3.2025Bývalý technik NASA rozjel Autopilot Tesly a další systém proti zdi pomalované obrazem okolí, podívejte se na výsledek
21.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva