Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Jak rozeznat Octavii od Rapidu? Projděte si rady samotné Škody
26.4.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Že jsou si nové škodovky podobné je konstatování, jež málokoho zaskočí. Že sama Škoda radí, jak je od sebe rozeznat, by vás zaskočit mohlo.
Facebookový profil Škody Auto sledujeme primárně z jiných důvodů. Občas se na něm objeví nějaká ta upoutávka na nový model, třebaže už dávno odhalený, kterou automobilka jinde nezveřejní. Tentokrát se ale přímo české zastoupení škodovky rozhodlo oblažit asi 30 tisíc svých fanoušků trochu odlišným materiálem, který nás docela překvapil.
Soustředí se na podobnost jednotlivých modelů značky, které si zřejmě musel všimnout už každý. Také my jsme v jednom z testů nové Octavie zmínili, že i mnozí majitelé škodovek mají problém rozlišit tuto novinku od menšího Rapidu a prvotní představení nedávno zcela odhaleného Superbu 2013 jsme uvodili tím, že „Škody jsou si zas podobnější”. Pokud je si toho vědoma samotná firma, čekali bychom zásah do designu jejích vozů, jak se ale ukazuje, za dostatečné řešení považuje i jakýsi „rozlišovací návod”.
V něm se zaobírá právě podobností Octavie III a Rapidu a konstatuje konkrétně:
„Naučíme vás poznat na první pohled rozdíl mezi novou Octavií a Rapidem:
- Pokud vidíte vozy vedle sebe, je Rapid o kousek kratší, užší a zaoblenější.
- Octavia má v zrcátku blikače, Rapid je má v blatnících.
- Vozy mají jinak posazené a tvarované zadní světlomety.
- Na rozdíl od Rapida má Octavia na zadním nárazníku „kočičí oči“.
- Při pohledu z boku je Octavia protáhlejší a má ostřejší rysy. Liší se zejména protažením zadního okýnka a jinými klikami.
- Rozdíl ve výrazu auta dokresluje odlišná maska chladiče a tvarování kapoty,”
a přidává dále publikované obrázky.
Zmíněná slova nelze rozporovat a ani není možná říci, že by nebyla třeba nebo nebyla trefná. Celou věc ale zřejmě nejlépe shrnuje nejpopulárnější komentář pod facebookovým příspěvkem: „Tak vám nevím, ale pokud musíte učit rozdíl mezi modely, asi bude někde chyba...” A nebo to vidíte jinak?
Návod Škody k rozeznání Rapidu od Octavie opravdu pomůže, otázkou ale je, jestli by vůbec něco podobného mělo existovat...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
včera - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
včera - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
včera - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
včera - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva