Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Jak řídí ředitelé automobilek? Za volantem téhle GT 86 je sám nejvyšší šéf Toyoty
21.9.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nemá rád, když kdokoliv nazývá vozy jeho značky nudnými. Proto často za jejich volantem demonstruje své umění oceněné řadou trofejí.
Dle očekávání Toyota oficiálně spustila novou sportovní divizi GR, která má především zatraktivnit nabídku japonské automobilky. Ta je mnohými vnímána jako nudná, což se nelíbí šéfovi Akio Toyodovi. V jeho případě lze nelibost pochopit více než u kohokoliv jiného, neboť se i navzdory pokročilému věku (61 let) jedná o aktivního závodníka a zapřísáhlého petrolheada.
Že Toyodovi koluje v žilách místo krve vysokooktanový benzín, předvedl přímo na akci spojené s uvedením divize GR. Šéf japonské automobilky usedl za volant závodní Toyoty GT 86 a vystřihl několik po sobě jdoucích driftů. To možná v očích mnoha nebude považováno za bůhvíjaké umění, zvláště u vozu s pohonem zadních kol, nicméně takové brblaly bychom rádi viděli na Toyodově místě.
Ono umění (Toyoda má na kontě řadu cen, jež ve snaze zabránit obvinění z nadržování získal pod pseudonymy) lze ocenit o to více, že jde o člověka, jenž šéfuje jedné z největších automobilek na světě. Nedovedeme si totiž představit, že by si podobnou demonstraci svých schopností střihl třeba Matthias Müller (VW Group), Sergio Marchionne (FCA) nebo Carlos Ghosn (Renault-Nissan).
Divize GR bude rozdělena do tří podkategorií. První zvaná GRMN stojí na vrcholu, přičemž pod touto hlavičkou budou představovány vozy těžící z výrazných úprav motoru, podvozku, karoserie i interiéru. První takovou vlaštovkou je Yaris GRMN, který se ve velmi omezeném množství několika málo kusů dostane také na český trh.
Ve středu nabídky budou stát modely s označením GR, které se pochlubí modifikovaným exteriérem, interiérem a podvozkem. Motory však zůstanou v sériovém stavu, přičemž zpočátku má být tento stupeň omezen pouze na modely GT 86 a Yaris. Pro celé portfolio je pak určen stupeň GR Sport, v jehož rámci jde spíše o různé individuální doplňky.
Za volantem této driftující Toyoty GT 86 není jen tak někdo, nýbrž rovnou šéf japonské automobilky
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 22.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Automobilky předem prosí Trumpa, aby nerušil dotace na elektrická auta, tomu se říká zoufalství
před hodinou - Britové vyzkoušeli Škodu Octavia Combi RS po faceliftu. A narazili jen na problém, který trápí pouze je
před 2 hodinami - Porsche říká, že Macan bude jeho nejprodávanějším autem i s elektrickým pohonem. Počkáme si na to
před 4 hodinami - Venku je nový Jaguar, po kterém zase zatoužíte, má motor 5,6 V12 a manuální převodovku
včera - Vtip týdne: Abarth v Evropě skončil se spalovacími auty, i když jeho elektrické novinky nikdo nechce ani s velkými slevami
včera
Živá témata na fóru
- Mercedes - auto pro masy 11.24. 08:24 - Brus
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.24. 00:25 - petr_riha
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 22:32 - mattonecz
- Toyota obecně 11.23. 14:33 - M.Z.
- Onboard videa 11.23. 11:48 - řidičBOB
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis