Jak řídí ředitelé automobilek? Za volantem téhle GT 86 je sám nejvyšší šéf Toyoty

Nemá rád, když kdokoliv nazývá vozy jeho značky nudnými. Proto často za jejich volantem demonstruje své umění oceněné řadou trofejí.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Jak řídí ředitelé automobilek? Za volantem téhle GT 86 je sám nejvyšší šéf Toyoty

21.9.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Jak řídí ředitelé automobilek? Za volantem téhle GT 86 je sám nejvyšší šéf Toyoty

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nemá rád, když kdokoliv nazývá vozy jeho značky nudnými. Proto často za jejich volantem demonstruje své umění oceněné řadou trofejí.

Dle očekávání Toyota oficiálně spustila novou sportovní divizi GR, která má především zatraktivnit nabídku japonské automobilky. Ta je mnohými vnímána jako nudná, což se nelíbí šéfovi Akio Toyodovi. V jeho případě lze nelibost pochopit více než u kohokoliv jiného, neboť se i navzdory pokročilému věku (61 let) jedná o aktivního závodníka a zapřísáhlého petrolheada.

Že Toyodovi koluje v žilách místo krve vysokooktanový benzín, předvedl přímo na akci spojené s uvedením divize GR. Šéf japonské automobilky usedl za volant závodní Toyoty GT 86 a vystřihl několik po sobě jdoucích driftů. To možná v očích mnoha nebude považováno za bůhvíjaké umění, zvláště u vozu s pohonem zadních kol, nicméně takové brblaly bychom rádi viděli na Toyodově místě.

Ono umění (Toyoda má na kontě řadu cen, jež ve snaze zabránit obvinění z nadržování získal pod pseudonymy) lze ocenit o to více, že jde o člověka, jenž šéfuje jedné z největších automobilek na světě. Nedovedeme si totiž představit, že by si podobnou demonstraci svých schopností střihl třeba Matthias Müller (VW Group), Sergio Marchionne (FCA) nebo Carlos Ghosn (Renault-Nissan).

Divize GR bude rozdělena do tří podkategorií. První zvaná GRMN stojí na vrcholu, přičemž pod touto hlavičkou budou představovány vozy těžící z výrazných úprav motoru, podvozku, karoserie i interiéru. První takovou vlaštovkou je Yaris GRMN, který se ve velmi omezeném množství několika málo kusů dostane také na český trh.

Ve středu nabídky budou stát modely s označením GR, které se pochlubí modifikovaným exteriérem, interiérem a podvozkem. Motory však zůstanou v sériovém stavu, přičemž zpočátku má být tento stupeň omezen pouze na modely GT 86 a Yaris. Pro celé portfolio je pak určen stupeň GR Sport, v jehož rámci jde spíše o různé individuální doplňky.


Jak řídí ředitelé automobilek? Za volantem téhle GT 86 je sám nejvyšší šéf Toyoty - 1 - Toyota GT 86 drifting Akio Toyoda 01Jak řídí ředitelé automobilek? Za volantem téhle GT 86 je sám nejvyšší šéf Toyoty - 2 - Toyota GT 86 drifting Akio Toyoda 02Jak řídí ředitelé automobilek? Za volantem téhle GT 86 je sám nejvyšší šéf Toyoty - 3 - Toyota GT 86 drifting Akio Toyoda 03Jak řídí ředitelé automobilek? Za volantem téhle GT 86 je sám nejvyšší šéf Toyoty - 4 - Toyota GT 86 drifting Akio Toyoda 04
Za volantem této driftující Toyoty GT 86 není jen tak někdo, nýbrž rovnou šéf japonské automobilky

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše