Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Jak moc se zvětšila auta? Původní Mini se vejde do dnešního Countrymanu, celé
4.6.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Originální Minor Morris z roku 1959 byl o 34 procent kratší, 43 procent užší a 16 procent nižší než stávající verze. Také byl lehčí a levnější.
Nové automobily jsou stále větší. Dokázat jsme si to mohli kupříkladu před necelými dvěma roky, kdy se vedle sebe postavil nový Fiat 500L a původní pětistovka. Rázem tak byla na světě vskutku nesourodá dvojice, jíž jsme mohli přirovnat k Davidu a Goliáši. Nyní tu máme další kuriozitu ze stejného ranku, a sice srovnání původního a současného Mini.
Situace je ale tentokráte ještě bizarnější, neboť někdejší Morris Minor z roku 1959 se stávajícího Countrymanu vešel úplně celý. K jeho řezání ovšem nedošlo, místo toho si můžeme na níže přiložených fotkách prohlédnout práci dvou holandských nadšenců, kteří vyrobili z papíru přesnou repliku někdejšího Mini. Tu pak následně napěchovaly do soudobého provedení.
S ohledem na zmiňovaný nárůst rozměrů moderních automobilů se celá věc podařila, neboť tam, kde Morris Minor měří na délku 3 048 milimetrů, má Countryman 4 097 mm. V rámci délky tedy disponuje o 34 procent většími proporcemi, v případě šířky pak dokonce 43procentními (1 397 mm versus 1 993 mm) a v případě výšky 16procentními (1 346 mm versus 1 561 mm).
Mimo to zásadním způsobem narostla hmotnost, kdy z někdejších 620 kilogramů náhle máme 1 335 kg. Posun je tedy 115procentní, v případě objemu motoru (848 cm3 versus 1 598 cm3) jde o nárůst 88procentní a po stránce výkonové (34 koní versus 98 koní) dokonce 188procentní. Navzdory tomu všemu však o 6 % poklesla spotřeba (6,3 l/100 km versus 5,9 l/100 km).
Nakolik posledně zmíněnému faktu chcete věřit, to již necháme na vás. Podstatný je, že nový Countryman je skutečně o poznání větší, těžší a výkonnější než původní Mini. Asi proto nepřekvapí, že o drtivých 2 880 % vzrostla i jeho cena, která v případě britského trhu činila 537 liber (cca 19 100 Kč) u originálu, respektive 16 000 GBP (567 800 Kč) u nové verze. Pochopitelně, jsou to nominální hodnoty neberoucí ohled na inflaci, ale i tak...




Nový Coutryman je oproti původnímu Mini opravdový obr
Zdroj: Practical Classics@Facebook
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Mini dostalo ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
před 9 hodinamiFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nejčtenější články
Volvo žádá majitele tisíců dobíjecích aut, aby je okamžitě přestali nabíjet. Hoří, tedy pardon, stíhají je „termální události”
28.3.2025Někdo najel s nezničitelným Mercedesem 1,4 milionu km a prodává ho dál, pro současný Mercedes je to hořká pilulka
28.3.2025Japonci znovu staví legendární americké muscle cary z levné Hondy Civic, teď dokonce i v její nejúspornější verzi
28.3.2025Peugeot nedokáže rozprodat ani 14 elektrických 308 na celém kontinentu, auto nechce prakticky nikdo
28.3.2025Jeden z mála lidí, kteří mohou k Michaelu Schumacherovi, popsal „velmi smutný” stav, ve kterém se legenda F1 nachází
28.3.2025
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Cyklistické vlákno 04.27. 15:20 - pavproch
- VZKAZY 04.27. 13:59 - pavproch
- Táhneme na Brusel 04.27. 13:31 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 22:41 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch
- BMW Divize 04.25. 09:44 - pavproch