Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Jak bude vypadat Formule 1 pro rok 2017? Změn přijde nemálo (videa)
3.8.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Chystané monoposty budou agresivněji stylizované a dostanou i širší pneumatiky či výkonnější motory. Na jedno kolo tak zrychlí až o 7 sekund.
Jak již velmi dobře víme, Formuli 1 čekají změny. Některých se dočkáme již od začátku příští sezóny, ty vskutku razantní se ovšem vážou k roku 2017. Monoposty by měly být agresivněji střižené, přičemž dostanou pozměněnou část zásadních komponentů. Kupříkladu styčná plocha zadních pneumatik by měla narůst ze stávajících 380 milimetrů na 420 mm, celkově pak běhoun naroste na 450 milimetrů. Výsledkem má být větší mechanická přilnavost, kromě toho se však daná změna projeví i na větších „svalech“, které budou vozy dávat na odiv.
Kromě toho se modifikace dotknou také zadního křídla, které se přesune blíže k zemi. Výška vrchní klapky by se tedy neměla nacházet 945 milimetrů nad povrchem, ale o 145 mm poklesne. Výška spodní klapky se pak pro změnu sníží ze 740 na 600 milimetrů. Samotná šířka křídla se ovšem dočká nárůstu, stejně jako v případě přídě. Zde bude spoiler měřit 1 850 mm namísto 1 650 milimetrů. Kromě toho se křídlo posune o 200 mm od přední nápravy.
Vraťme se ale ještě zpátky na záď, kde bude ono křídlo profilováno pod zcela jiným úhlem. Takřka na dvojnásobek bude protažen difuzor, jeho tvar však již nebude tak komplikovaný. Dále lze očekávat modifikace na bocích, kde se lamely dočkají taktéž jiného sklonu, a to jak k podélné, tak i vertikální ose vozu. Očekávat tedy můžeme jejich výraznější aktivní roli.
Podle technické skupiny F1 by veškeré tyto modifikace měly přinést až sedmisekundové zlepšení na kolo, samozřejmě v kombinaci s úpravami pohonných jednotek. Zcela jistě tedy bude muset dojít také na úpravy pravidel, jež se týkají spotřeby paliva. Dá se totiž stoprocentně počítat s tím, že stávající limit 100 kilogramů na závod nebude stačit a publikum rozhodně nebude chtít sledovat závod monopostů v úsporném režimu.
Vše samozřejmě musí posvětit ještě vrcholné světové orgány motorsportu, které by zejména s oním nárůstem spotřeby paliva mohly mít problém. F1 totiž dlouhodobě bojuje za poněkud zelenější image. Na straně druhé je však nemalý odliv diváků, což je fakt, který by nakonec mohl mít podstatnější vliv.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nové na MotoForum.cz
- Také Iker Lecuona mimo hru včera 21:55
- Augusto Fernandez jako náhradník za Jonathana Reu včera 14:01
- Vítězem Bulega před Toprakem včera 10:00
- Vítězí Manzi s Yamahou, 13. Vostatek včera 09:00
- Superpole vyhrál Bulega včera 08:00
Nejnovější články
Tato auta jsou dnes největší „držáky” za peníze: Nestojí moc, a přesto mají vydržet skoro věčnost
před 3 hodinamiElektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
před 3 hodinamiBMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
včeraAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
včeraLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 02.22. 20:19 - audis
- Náhradné diely z Ameriky 02.22. 17:54 - Pooch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 02.22. 12:11 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 02.21. 20:31 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 02.21. 16:45 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.21. 16:17 - řidičBOB
- Onboard videa 02.20. 20:29 - Truck Daškam
- Politický koutek 02.20. 05:20 - Stepan