Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Jak bude vypadat Formule 1 pro rok 2017? Změn přijde nemálo (videa)
3.8.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Chystané monoposty budou agresivněji stylizované a dostanou i širší pneumatiky či výkonnější motory. Na jedno kolo tak zrychlí až o 7 sekund.
Jak již velmi dobře víme, Formuli 1 čekají změny. Některých se dočkáme již od začátku příští sezóny, ty vskutku razantní se ovšem vážou k roku 2017. Monoposty by měly být agresivněji střižené, přičemž dostanou pozměněnou část zásadních komponentů. Kupříkladu styčná plocha zadních pneumatik by měla narůst ze stávajících 380 milimetrů na 420 mm, celkově pak běhoun naroste na 450 milimetrů. Výsledkem má být větší mechanická přilnavost, kromě toho se však daná změna projeví i na větších „svalech“, které budou vozy dávat na odiv.
Kromě toho se modifikace dotknou také zadního křídla, které se přesune blíže k zemi. Výška vrchní klapky by se tedy neměla nacházet 945 milimetrů nad povrchem, ale o 145 mm poklesne. Výška spodní klapky se pak pro změnu sníží ze 740 na 600 milimetrů. Samotná šířka křídla se ovšem dočká nárůstu, stejně jako v případě přídě. Zde bude spoiler měřit 1 850 mm namísto 1 650 milimetrů. Kromě toho se křídlo posune o 200 mm od přední nápravy.
Vraťme se ale ještě zpátky na záď, kde bude ono křídlo profilováno pod zcela jiným úhlem. Takřka na dvojnásobek bude protažen difuzor, jeho tvar však již nebude tak komplikovaný. Dále lze očekávat modifikace na bocích, kde se lamely dočkají taktéž jiného sklonu, a to jak k podélné, tak i vertikální ose vozu. Očekávat tedy můžeme jejich výraznější aktivní roli.
Podle technické skupiny F1 by veškeré tyto modifikace měly přinést až sedmisekundové zlepšení na kolo, samozřejmě v kombinaci s úpravami pohonných jednotek. Zcela jistě tedy bude muset dojít také na úpravy pravidel, jež se týkají spotřeby paliva. Dá se totiž stoprocentně počítat s tím, že stávající limit 100 kilogramů na závod nebude stačit a publikum rozhodně nebude chtít sledovat závod monopostů v úsporném režimu.
Vše samozřejmě musí posvětit ještě vrcholné světové orgány motorsportu, které by zejména s oním nárůstem spotřeby paliva mohly mít problém. F1 totiž dlouhodobě bojuje za poněkud zelenější image. Na straně druhé je však nemalý odliv diváků, což je fakt, který by nakonec mohl mít podstatnější vliv.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejnovější články
Číňané odhalili další novinku s jejich unikátním plochým osmiválcem, kráčí opačným směrem než evropská konkurence
před hodinouV další zemi EU můžete o dovolené jezdit na dálnici až 150 km/h, je to obrovský dějinný paradox
před 2 hodinamiPrvní nové AUDI vypadá naživo ještě hůř, ušili ho horkou jehlou nejspíš z propadáku Porsche
před 4 hodinamiHyundai znovu zastavilo výrobu elektromobilů pro nezájem. Chvíli to vypadalo slibně, teď si prožívá obvyklý příběh
před 5 hodinamiK mání je vzácné super Porsche zabavené slavnému pašerákovi drog, tehdy to bylo nejrychlejší silniční auto světa
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva