Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Jaguar XKR Final Fifty Edition: labutí píseň kupé a kabrioletu XK nás nepotěší
18.4.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Poslední limitovaná edice dostala kapotu a kola modelu XKR-S GT, pakety Dynamic a Performance či 510 koní, s nimiž zvládne nejvyšší tempo 280 km/h.
O ukončení výroby Jaguaru XK nepíšeme poprvé. V minulosti jsme se dokonce zmiňovali také o speciální verzi XK66, která je labutí písní pro německý trh. Nyní, v souvislosti s autosalonem v New Yorku přichází na řadu americké „Good Bye“, přičemž ve srovnání s našimi západními sousedy se za oceánem mají opravdu nač těšit. Na názvem XKR Final Fifty Edition se totiž skrývá 25 kupátek a 25 kabrioletů ve verzi XKR.
Pod kapotou lze tedy očekávat pětilitrový osmiválec, který skrze šestistupňový automat pumpuje na zadní kola 510 koní a 627 Nm točivého momentu. S touto silou vůz zdolá stovku za 4,6 sekundy, což je stejný čas jako v sérii. Omezovač se ovšem posunul z 250 km/h na 280 km/h, neboť XKR Final Fifty Edition profituje ze standardně dodávané paketu Dynamic.
Kromě toho ovšem ve výbavě nechybí ani sada Performance, se kterou přicházejí modifikované boční prahy, zadní difuzor a křídlo. Z dalšího limitovaného modelu XKR-S GT pak byla převzata kapota a 20palcová litá kola, zatímco v kabině najdete sportovní sedadla, volant potažený neklouzavým semišem a ozdobné lišty dveřních prahů.
Standardem je pak rovněž aktivní výfuk Performance Active Exhaust, se kterým se může překřikovat audio systém Bowers & Wilkins. To je ale vše, čím se novinka od série liší. Tedy až na černý lak Ultimate Black a plaketku, která kromě pořadového čísla zahrnuje i podpis šéfdesignéra značky Iana Calluma.




Americká labutí píseň Jaguaru XK je k mání pouze v černém laku Ultimate Black, pod kapotou nabízí 510 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
V Monaku můžete absolvovat autoškolu v Porsche 911. A není to jen rozmar nebo promo, provozovatel jej pořídil z rozumných důvodů
8.4.2025Čtyři otylá moderní výkonná SUV ve vzájemném klání ve sprintu ukázala nesmyslnost hybridizace i křehkost přemotorovaných obrů
7.4.2025Už ani Němci nemohou vystát tragickou kvalitu nových Audi, vržou a křupou stále víc
6.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- V Kataru bez Máximo Quilese včera 23:09
- 23 posádek při premiéře MS-side 2025 v Le Mans včera 14:53
- Boj o každý bodík mezi Kalexem a Boscoscuro včera 10:00
- Pre Grand Prix «Qatar Airways Grand Prix of Qatar» 9.4.2025
- Ducati Desmo450 MX: s desmodromickým rozvodem 9.4.2025
Nejnovější články
S Alfou Romeo a Maserati je to nahnuté, Stellantis už si najal agenturu, která má určit jejich osud
včeraMajiteli elektrické Kie po několika selháních baterie došla trpělivost, auto teď chce automobilce vrátit
včeraTak to začíná. Anebo končí? Výroba aut v Itálii se propadla na nejnižší úroveň od roku 1956, může být ještě hůř
včeraVW chce zastavit kolaps v Číně s pomocí trojice novinek, nejspíš to znovu bere za špatný konec
včeraMercedes musel zdražit svá auta v Evropě až o 740 tisíc Kč, a to na ně jen praskla dávno známá lež
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva