Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Jaguar XJ 2016: očekávat můžeme opět jen dva rozvory, ne dva druhy karoserie
25.4.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Šéfdesignér značky Ian Callum vnesl jasno do měsíc trvajících spekulací. Budoucí designový směr je prý jasně daný, nejasnosti zůstávají pod kapotou.
Na začátku tohoto měsíce se v magazínu Edmunds objevila spekulace týkající se příštího Jaguaru XJ, kterou dále rozdmýchal šanghajský autosalon. Na základě informací amerických kolegů měla automobilka připravovat hned dvě karosářské verze, z nichž ta konzervativnější měla potěšit hlavně čínskou klientelu, jež u prémiových automobilů poměrně lpí na tradicích. Nyní už víme, že to byla čistá kachna - podle šéfdesignéra značky Iana Calluma se něco takového nestane, neboť dva druhy karoserií by „enormně navýšily náklady a navíc by mátly zákazníky“.
Obdobným spekulacím se ale nemůžeme divit, soudobý vzhled limuzíny (představené v roce 2009) totiž kromě Britů jen málokdo přešel bez reptání. Návrat k tradicím by tak sice byl logickou volbou, ale jak správně Callum naznačuje, rozhodně ne tou nejlevnější. V roce 2016 se tak nakonec dočkáme evoluce současného designového jazyka, přičemž stejně jako nyní můžeme počítat s existencí verzí s krátkým a dlouhým rozvorem.
V souvislosti s aktuálním vývojem u sesterského Range Roveru je pak naprosto jasný i vývoj v motorovém prostoru. Vrcholná verze zřejmě opětovně dostane přeplňovaný osmiválec, u základnějších modelů ale rozhodně nepřekvapí třílitrový turbodiesel i nový benzinový motor V6 se stejným objemem a kompresorem.
Nejisté je pak využití benzinového a dieselového čtyřválce. S ohledem na kroky Mercedesu třídy S, kterému se nové XJ má velmi přiblížit, máme však za to, že ke snižování spotřeby a emisí ad absurdum dojde i v Coventry...
Jaguar XJR je prozatím posledním příspěvkem značky v kategorii sportovních limuzín. Netradiční vzhled, který příliš netěší konzervativní klientelu, přitom bude pokračovat i zcela novým modelem, jež dorazí v roce 2016
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 8 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 10 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 11 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva