Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Jaguar XFR Speed Pack: až vás omrzí omezovač rychlosti na 250 km/h
30.8.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Jaguar se v Moskvě nepochlubil jen novým pohonem všech kol pro modely XF a XJ, vytáhl i nový XFR Speed Pack coby nejrychlejší XF vůbec.
„V podmínkách s nízkou přilnavostí, jako je sníh nebo led, systém automaticky přenese výkon na všechna čtyři kola, čímž vozu dodá trakci, stabilitu a řidiči důvěru. Takto vybavené modely XF a XJ jsou naprosto ideální pro ruskou zimu, jaro, léto a podzim,“ pokusil se odlehčit své vystoupení na moskevském autosalonu ředitel Jaguaru Adrian Hallmark, čímž ale evidentně naznačil, jak jsou pro britskou značku tamní zákazníci důležití.
Pohon všech kol, pro který Jaguar prozatím nevymyslel žádné speciální jméno a říká mu prostě jen AWD, však není jediným magnetem pro návštěvníky. Automobilka z portfolia indického koncernu Tata vyrukovala také s dále přiostřenou verzí modelu XFR s přídomkem Speed Pack, která tím navazuje na XJ Sport a Speed.
Na rozdíl od XKR-S se nejedná o model s vyladěným motorem o výkonu 550 koní, ačkoli je veřejným tajemstvím, že Britové na XFR-S skutečně pracují a měli by jej představit buď ještě letos nebo v příštím roce. Speed Pack je v podstatě výbavová nadstavba nedávno testovaného XFR osazeného kompresorovým pětilitrem o výkonu 510 koní. Jeho specialitou je posunutý elektronický omezovač rychlosti z 250 na 280 km/h, přičemž Jaguar ve své tiskové zprávě tvrdí, že došlo k „revizi kalibrace motoru a převodovky“.
Jaguar XFR Speed Pack je zvnějšku rozpoznatelný podle nenápadného předního lízátka namontovaného pod předním nárazníkem a upravujícím proudění vzduchu pod podvozkem. Poněkud více na očích je pak malý spoiler na víku zavazadlového prostoru s integrovaným třetím brzdovým světlem.
Kontrola českého ceníku ukazuje, že XFR Speed Pack zatím není jeho součástí, vzhledem k premiéře je však více než pravděpodobné, že v případě zájmu budou mít prodejci relevantní informace už v nejbližších dnech.
Výsadou verze Speed Pack bude možnost jezdit až 280 km/h
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- CR vybral nejhorší auto roku 2024 a tentokrát to měl snadné. Vozu se marně pokouší zbavit i jeho zdejší kupci
před hodinou - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera - Nová, původně jen elektrická značka VW upřesnila, jak do svých aut nainstaluje spalovací motory
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva