Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Jaguar XF Sportbrake živě: Avant, Touring a T-Modell mají problém (první dojmy)
9.3.2012 | Ladislav Soukup | Přidat příspěvek
Nový Sportbrake má spadeno na klientelu Audi, BMW a Mercedesu. Zbaví se stigmatu neúspěchu pětidveřového Jaguaru X-Type Estate?
XF Sportbrake jednoznačně vnímám jako vítaný příspěvek do segmentu, kde byla delší dobu tak trochu nuda. Ani ne tak z důvodu nedostatku výkonu, o to se AMG, Quattro a M GmbH zase umí postarat, ale možnosti pořídit si velký luxusní kombík s přídomkem „prémiový“ jsou dnes značně monotónní.
Designově vypadá Sportbrake skvěle, i když jedna věc mi nejde do hlavy. Černé sloupky D svědčí o tom, že i zde chtěli designéři automobilky navodit dojem „plovoucí“ střechy. Potom ale nechápu, proč použili chromovanou lištu lemující boční okna, která to celé poněkud ruší. I tak je pro mě ale vzhled této novinky příjemným překvapením - kombík XF působí perfektně vyváženě a prezentační bílá mu vysloveně sluší.
Pokud hádáte, jak tohle auto asi pojede, tak patrně podobně dobře jako sedan. Jaguar slibuje identickou torzní tuhost karoserie a sériově dodávané vzduchové pérování zadní nápravy spojené s automatickým vyrovnáváním světlé výšky je náznakem, že se chování XF Sportbrake v zatáčkách nezmění ani (obrazně řečeno) s ledničkou v kufru.
Je to těžko zdůvodnitelný subjektivní pocit, ale když XF SB vidíte naživo, popadne vás zvláštní dojem skryté majestátnosti. Asi by byla opravdu škoda, kdyby jej potkal osud X-Type Estate a podle mě ho ani nepotká. Na to je zkrátka příliš sexy. Spíše než v Británii by se tak budoucnosti měli obávat Německu - Avantům, Touringů a T-Modellům nutně musí vzít trochu větru z plachet.
Tip: Projděte si všechny žhavé automobilové novinky v našem speciálu k ženevskému autosalonu 2012












Ne že by to bylo natolik důležité, ale v případě nutnosti se Sportbrake změní v pojízdnou "almaru" o objemu 1 675 litrů
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
před 4 hodinamiŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 5 hodinamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 7 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 8 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva