Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Jaguar XF 2014: drobný facelift přináší spotřebu nejslabšího dieselu 4,9 l/100 km
12.6.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Kromě nových barev a lepší navigace se Britové zaměřili i na mechaniku. S výkonem 163 koní ale dorazí i nepříliš briskní sprint na stovku za 9,8 sekundy.
Některé modernizace bychom mohli nazvat menšími než malými. Třeba tu, kterou podstoupil Jaguar XF. Po stránce exteriérové si totiž britský sedan do nového modelového roku přiváží jen rošádu v paletě barev karoserie, kdy modrou Crystal Blue nahrazuje odstín Osmium a za Indigo Blue zaskočí Dark Sapphire. Tím je ale revizím zvenčí učiněno zadost. Uvnitř pak změnu na pohled vůbec nezaznamenáte, neboť se týká jen satelitní navigace. Ta by nyní měla pracovat mnohem rychleji (že by konečně?), přičemž nová technologie iGO primo má nabídnout také jednoduché vyhledávaní adres, chytrou klávesnici, vizualizaci jednosměrek či působivější grafiku.
Ta nejzásadnější modernizace se ovšem týká motorového prostoru základního dieselového modelu. Čtyřválec o 2,2litrovém objemu a výkonu 163 koní (který u nás aktuálně není dostupný) byl totiž nahrazen agregátem o stejné kapacitě, ovšem s názvem Eco2. Ve srovnání s předchozím motorem nabízí lepší chlazení a větší ventily ovládající recirkulaci výfukových plynů, díky čemuž spotřeba klesla z 5,1 litru na 4,9 l/100 km. Standardem je pak pro tento turbodiesel i systém start/stop, jehož ovládání najdete na středové konzoli.
V kombinaci s osmistupňovým automatem vám přitom zrychlení z klidu na stovku zabere u sedanu 9,8 sekundy, zatímco nejvyšší rychlost by měla činit 209 km/h (hodnoty pro kombi Jaguar bohužel neuvádí, rozhodně však budou horší než 8,8 sekundy a 214 km/h u verze naladěné na 200 koní). Protihodnotou by ale měl být pokles emisí CO2, který je podstatný hlavně pro fleetové manažery - v Británii se totiž XF dostalo do 19procentního pásma namísto 21procentního. Nehledě na fakt, že bude dozajista levnější. Na cenu i na potvrzení dostupnosti v ČR si ovšem budeme muset počkat.
Jaguar XF se s modelovým rokem 2014 mnoha změn nedočká, zásadní je pouze snížení spotřeby u 2,2litrového turbodieselu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 10 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.18. 22:26 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie