Jaguar stvořil své vlastní Ring Taxi pro Nüburgring, zájemce sveze v ostrém XJ

Příklady táhnou, a tak BMW brzy nebude jedinou automobilkou, která bude vozit lid po Nordschleife v superrychlém taxíku. Nově ji doplní britský Jaguar.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Jaguar stvořil své vlastní Ring Taxi pro Nüburgring, zájemce sveze v ostrém XJ

5.5.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Jaguar stvořil své vlastní Ring Taxi pro Nüburgring, zájemce sveze v ostrém XJ

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Příklady táhnou, a tak BMW brzy nebude jedinou automobilkou, která bude vozit lid po Nordschleife v superrychlém taxíku. Nově ji doplní britský Jaguar.

Pod pojmem Ring Taxi se automaticky rozumí služba BMW nabízená už řadu let na Severní smyčce německého Nürburgringu, která se letos se vrací na scénu v plné polní s novou generací M5 v hlavní roli. Je to dosti inspirativní záležitost, nakonec taé my jsme se rozhodli něco podobného nabídnout tento víkend v Brně, a tak i přímo na Nordschleife vznikly alternativy třeba jako okruhové taxi v podobě závodního Astonu Martin.

To je ale něco trochu jiného, aby se přímo na Severní smyčce oficiálně objevila služba podobného charakteru nabízená v autě obdobné třídy přímo pod hlavičkou jiné automobilky, to se zatím nestalo. Až dosud, Jaguar totiž včera oznámil, že na 'Smyčku vytáhne svůj vlastní taxík.

Možná byste v podobné roli čekali nedávno testovaný sedan XFR, který se i na okruhu chová velmi přesvědčivě, jenže Britové zjevně nechtěli nabídnout totéž co BMW v jiném balení. Šli tedy luxusnější, ale velmi podobně rychlou cestou - okruhovým taxi s hodně divokou kočkou ve znaku bude model XJ Supersport s pakety Sport a Speed. Něco takového ostatně ani BMW nemůže nabídnout, dokud tedy nepřijde s něčím jako M7.

Tento vůz je stejně jako XFR poháněn pětilitrovým, kompresorem přeplňovaným osmiválcem s výkonem 510 koní, jenž míří na kola zadní osy přes šestistupňovou automatickou převodovku. Pro použití na 'Ringu bude jen lehce upraven - disponovat bude vždy matně šedým lakem, čtyřmi sportovními sedadly s čtyřbodovými bezpečnostními pásy a ochrannou „klecí”.

Ceny ani další detaily zatím neznáme, ale dají se očekávat velmi podobné podmínky jako u BMW. Zavládne na Norschleife válka taxíků? Je to docela dobře možné, ale pokud se to stane, profitovat z toho budeme jen my jako potenciální zákazníci takové služby.


Jaguar stvořil své vlastní Ring Taxi pro Nüburgring, zájemce sveze v ostrém XJ - 1 - Jaguar XJ Supersport Ring Taxi 01Jaguar stvořil své vlastní Ring Taxi pro Nüburgring, zájemce sveze v ostrém XJ - 2 - Jaguar XJ Supersport Ring Taxi 02Jaguar stvořil své vlastní Ring Taxi pro Nüburgring, zájemce sveze v ostrém XJ - 3 - Jaguar XJ Supersport Ring Taxi 03Jaguar stvořil své vlastní Ring Taxi pro Nüburgring, zájemce sveze v ostrém XJ - 4 - Jaguar XJ Supersport Ring Taxi 04Jaguar stvořil své vlastní Ring Taxi pro Nüburgring, zájemce sveze v ostrém XJ - 5 - Jaguar XJ Supersport Ring Taxi 05Jaguar stvořil své vlastní Ring Taxi pro Nüburgring, zájemce sveze v ostrém XJ - 6 - Jaguar XJ Supersport Ring Taxi 06Jaguar stvořil své vlastní Ring Taxi pro Nüburgring, zájemce sveze v ostrém XJ - 7 - Jaguar XJ Supersport Ring Taxi 07Jaguar stvořil své vlastní Ring Taxi pro Nüburgring, zájemce sveze v ostrém XJ - 8 - Jaguar XJ Supersport Ring Taxi 08
Jaguar na jednu stranu zvolil luxusnější vůz, na druhou jej ale uvnitř poněkud „vykuchal”. Výsledek ale bude třeba před hodnocením vyzkoušet na vlastní kůži...

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.