Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Jaguar stvořil své vlastní Ring Taxi pro Nüburgring, zájemce sveze v ostrém XJ
5.5.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Příklady táhnou, a tak BMW brzy nebude jedinou automobilkou, která bude vozit lid po Nordschleife v superrychlém taxíku. Nově ji doplní britský Jaguar.
Pod pojmem Ring Taxi se automaticky rozumí služba BMW nabízená už řadu let na Severní smyčce německého Nürburgringu, která se letos se vrací na scénu v plné polní s novou generací M5 v hlavní roli. Je to dosti inspirativní záležitost, nakonec taé my jsme se rozhodli něco podobného nabídnout tento víkend v Brně, a tak i přímo na Nordschleife vznikly alternativy třeba jako okruhové taxi v podobě závodního Astonu Martin.
To je ale něco trochu jiného, aby se přímo na Severní smyčce oficiálně objevila služba podobného charakteru nabízená v autě obdobné třídy přímo pod hlavičkou jiné automobilky, to se zatím nestalo. Až dosud, Jaguar totiž včera oznámil, že na 'Smyčku vytáhne svůj vlastní taxík.
Možná byste v podobné roli čekali nedávno testovaný sedan XFR, který se i na okruhu chová velmi přesvědčivě, jenže Britové zjevně nechtěli nabídnout totéž co BMW v jiném balení. Šli tedy luxusnější, ale velmi podobně rychlou cestou - okruhovým taxi s hodně divokou kočkou ve znaku bude model XJ Supersport s pakety Sport a Speed. Něco takového ostatně ani BMW nemůže nabídnout, dokud tedy nepřijde s něčím jako M7.
Tento vůz je stejně jako XFR poháněn pětilitrovým, kompresorem přeplňovaným osmiválcem s výkonem 510 koní, jenž míří na kola zadní osy přes šestistupňovou automatickou převodovku. Pro použití na 'Ringu bude jen lehce upraven - disponovat bude vždy matně šedým lakem, čtyřmi sportovními sedadly s čtyřbodovými bezpečnostními pásy a ochrannou „klecí”.
Ceny ani další detaily zatím neznáme, ale dají se očekávat velmi podobné podmínky jako u BMW. Zavládne na Norschleife válka taxíků? Je to docela dobře možné, ale pokud se to stane, profitovat z toho budeme jen my jako potenciální zákazníci takové služby.








Jaguar na jednu stranu zvolil luxusnější vůz, na druhou jej ale uvnitř poněkud „vykuchal”. Výsledek ale bude třeba před hodnocením vyzkoušet na vlastní kůži...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
V Monaku můžete absolvovat autoškolu v Porsche 911. A není to jen rozmar nebo promo, provozovatel jej pořídil z rozumných důvodů
8.4.2025Čtyři otylá moderní výkonná SUV ve vzájemném klání ve sprintu ukázala nesmyslnost hybridizace i křehkost přemotorovaných obrů
7.4.2025Už ani Němci nemohou vystát tragickou kvalitu nových Audi, vržou a křupou stále víc
6.4.2025
Nejnovější články
Levně k mání je nejetá vzpomínka na dobu, kdy motor V6 s pohonem 4x4 šlo mít i v malém autě. Jen tak, bez velkých dramat
před 3 hodinamiVstupenka do klubu prestižních SUV BMW ani jako ojetina nezklame, oproti novému autu stojí pakatel
včeraPrvní elektrická Octavia byla nesmysl a ta příští bude zas. Škoda to tehdy věděla, v mezičase na to zapomněla
včeraNěmci jsou vážně kouzelníci, i neskonale elegantní Porsche 911 dokázali pár tahy zprasit k nepoznání
včeraVW začal odhalovat další nový Amarok, tenhle udělá bez Fordu. Ale nebojte, vám ho neprodá
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva