Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Jaguar přitvrdí, každému modelu v nabídce dopřeje výkonnou verzi R, S nebo GT
26.8.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Sportovních verzí nabídnou Britové opravdu požehnaně. Kromě základního „eRka“ dorazí v mnoha případech také modely „R-S“ a „R-S GT“.
Britská automobilka je momentálně na koni a tak není divu, že kuje železo, dokud je žhavé. V brzké době se proto nedočkáme jen rozšíření základní nabídky o menší sedan a vůbec první crossover v historii značky, ale také většího počtu sportovních derivátů. Pouze modely s písmenem „R“ ve znaku to přitom nemá skončit, Jaguar totiž chce také více verzí „R-S“. A aby toho nebylo málo, pak dorazí i větší množství vrcholných variant „R-S GT“.
Tyto informace se týkají i zmiňovaného sedanu a crossoveru, čímž by Jaguar začal plně konkurovat Audi, BMW a Mercedesu a oddělením Quattro GmbH, M-divizi a AMG. V případě modelu s vyšší stavbou karoserie ale zřejmě půjde jen o první dva stupně úprav, u vlajkové lodi pak Jaguar nezajde dále než k již představenému XJR. Podle šéfa produktového plánování Stevena De Ploey totiž po takové ostré limuzíně není dostatečně velká poptávka.
Model, u kterého se naopak stoprocentně dočkáme všech tří specifikací, je nový F-Type. U modelu označeného písmenem „R“ by přitom měl nabídnout na rychlost orientovaný luxus, zatímco ve verzi „R-S“ se máme dočkat ultimativních jízdních zážitků na silnici. Jako „R-S GT“ by pak dvoumístný Jaguar měl nabídnout technologii inspirovanou okruhovými závody. Kdy ovšem kterýkoliv z těchto modelů dorazí, to již De Ploey nezmiňuje. Stejně jako aktuálně není jisté, zda výkon 550 koní, kterého se dočkaly modely XKR-S, XFR-S a XKR-S GT, bude překonán. S ohledem na nedávné prohlášení Jaguaru pak ani nevíme, zda vůbec u těchto modelů zůstane v nabídce osmiválec, či zda již bude do hry zapřažen nový šestiválec.
Jisté je tak pouze tolik, že „modely „R“ se stanou nedílnou součástí nabídky u každého modelu, který Jaguar od nynějška představí. Pokud to navíc bude nutné, pak přijdeme i s verzemi „R-S“ a „R-S GT“, protože se pohybujeme v segmentu, který takhle funguje. A protože si je navíc zákazníci žádají.“














Jaguar XKR-S byl první vlaštovkou v řadě
Po kupé a kabrioletu dorazil také sedan XFR-S
Vrchol sportovních Jaguarů prozatím tvoří model XKR-S GT. Jeho výkon však zůstává na stejných 550 koních, jako u „obyčejnějších“ verzí
Prozatím poslední novinkou v řadě rychlých Jaguarů je limuzína XJR. V tomto případě se ale již řada dále rozšiřovat nebude
Zdroj: CarAdvice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nejnovější články
Tato auta jsou dnes největší „držáky” za peníze: Nestojí moc, a přesto mají vydržet skoro věčnost
před 51 minutamiElektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
před 51 minutamiBMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
před 11 hodinamiAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
včeraLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva