Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Jaguar přitvrdí, každému modelu v nabídce dopřeje výkonnou verzi R, S nebo GT
26.8.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Sportovních verzí nabídnou Britové opravdu požehnaně. Kromě základního „eRka“ dorazí v mnoha případech také modely „R-S“ a „R-S GT“.
Britská automobilka je momentálně na koni a tak není divu, že kuje železo, dokud je žhavé. V brzké době se proto nedočkáme jen rozšíření základní nabídky o menší sedan a vůbec první crossover v historii značky, ale také většího počtu sportovních derivátů. Pouze modely s písmenem „R“ ve znaku to přitom nemá skončit, Jaguar totiž chce také více verzí „R-S“. A aby toho nebylo málo, pak dorazí i větší množství vrcholných variant „R-S GT“.
Tyto informace se týkají i zmiňovaného sedanu a crossoveru, čímž by Jaguar začal plně konkurovat Audi, BMW a Mercedesu a oddělením Quattro GmbH, M-divizi a AMG. V případě modelu s vyšší stavbou karoserie ale zřejmě půjde jen o první dva stupně úprav, u vlajkové lodi pak Jaguar nezajde dále než k již představenému XJR. Podle šéfa produktového plánování Stevena De Ploey totiž po takové ostré limuzíně není dostatečně velká poptávka.
Model, u kterého se naopak stoprocentně dočkáme všech tří specifikací, je nový F-Type. U modelu označeného písmenem „R“ by přitom měl nabídnout na rychlost orientovaný luxus, zatímco ve verzi „R-S“ se máme dočkat ultimativních jízdních zážitků na silnici. Jako „R-S GT“ by pak dvoumístný Jaguar měl nabídnout technologii inspirovanou okruhovými závody. Kdy ovšem kterýkoliv z těchto modelů dorazí, to již De Ploey nezmiňuje. Stejně jako aktuálně není jisté, zda výkon 550 koní, kterého se dočkaly modely XKR-S, XFR-S a XKR-S GT, bude překonán. S ohledem na nedávné prohlášení Jaguaru pak ani nevíme, zda vůbec u těchto modelů zůstane v nabídce osmiválec, či zda již bude do hry zapřažen nový šestiválec.
Jisté je tak pouze tolik, že „modely „R“ se stanou nedílnou součástí nabídky u každého modelu, který Jaguar od nynějška představí. Pokud to navíc bude nutné, pak přijdeme i s verzemi „R-S“ a „R-S GT“, protože se pohybujeme v segmentu, který takhle funguje. A protože si je navíc zákazníci žádají.“














Jaguar XKR-S byl první vlaštovkou v řadě
Po kupé a kabrioletu dorazil také sedan XFR-S
Vrchol sportovních Jaguarů prozatím tvoří model XKR-S GT. Jeho výkon však zůstává na stejných 550 koních, jako u „obyčejnějších“ verzí
Prozatím poslední novinkou v řadě rychlých Jaguarů je limuzína XJR. V tomto případě se ale již řada dále rozšiřovat nebude
Zdroj: CarAdvice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
včeraHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025Starý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
30.3.2025
Nejnovější články
Brusel už vám jde i po řidičáku. Chce celoevropské zákazy řízení, smysl to nedává z podstaty
před 11 hodinamiTakhle VW reaguje na svůj úpadek? Chce, aby sama řídila i jeho spalovací auta, to ho opravdu nespasí
včeraPokud máte dost odvahy a aspoň 2 miliony, můžete si pořídit poslední Ferrari dostupné s manuálem a motorem uprostřed. Charisma má
včeraGiugiaro vyškolil Teslu, takhle se dělá hranaté auto s nelakovanou karoserií. Vše platil mexický miliardář
včeraTohle je motor W10, který VW kvůli testům nacpal do BMW M5. Auto koupil Slovák, teď na brzdě ukázal, co umí
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 04.01. 21:35 - jerry
- databáze radarů v ČR (a jeden konkrétní v Krchlebích) 04.01. 21:21 - řidičBOB
- Rychlodotazy 04.01. 20:46 - řidičBOB
- Onboard videa 04.01. 20:28 - řidičBOB
- Jednostopé okénko 04.01. 20:20 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.01. 17:05 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.01. 13:15 - řidičBOB
- Genesis 04.01. 04:52 - lyly19