Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Jaguar C-X75 sice sériovou výrobu nepozná, jeho technologie ale ano
23.12.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Britové říkají, že i když samotný hybridní supersport do výroby nepošlou a rozprodají jen jeho existující exempláře, nápady z něj v sérii uvidíme.
Nedávno jsme vás informovali o tom, že s pozoruhodným Jaguarem C-X75 je amen. Automobilka asi dobře ví, proč k tomuto kroku přistoupila, a tak se zkrátka smiřme s tím, že pokud vám nezahálí na účtě pár desítek milionů korun, za které by mohla být prodána část z pětice vzniklých prototypů, v garáži se vám podobné auto neohřeje. To ale ještě neznamená, že kočičí hoši zcela hodí za hlavu měsíce a roky věnované vývoji tohoto auta - aktuálně slibují pravý opak.
Podle informací britského Auto Expressu máme v sériové výrobě očekávat minimálně pětici řešení, která C-X75 představil. Zmínka padá jednak o karbonovém šasí, která byla pro zaříznutý supersport připravena ve spolupráci s týmem Formule 1 Willams. Právě toto řešení má pomoci sporťákům Jaguaru v budoucnosti k nižší hmotnosti, která se dnes zdá být klíčovým aspektem pro zajištění vyšší provozní efektivity aut.
Na podobnou strunu hraje druhá zmiňovaná záležitost - lehčí kola. Jaguar se u C-X75 dokázal vyhnout drahým karbonovým kolům, pouze jinou technikou konstrukce a výroby ale zajistil snížení hmotnosti samotných z lehkých slitin disků o 40 procent. To je s ohledem na fakt, že v autě jde o neodpruženou hmotu, velká změna. I zde máme počítat s nasazením do výroby.
Jaguar dále hovoří o aerodynamice, která se u stále lehčích supersportů stane (stejně jako u formulí) klíčovým faktorem určujícím jízdní schopnosti. Ostrované hovoří i o tzv. foukaných difuzorech (v F1 mezitím zakázaných, jako ostatně všechno pokrokové...) a dalších libůstkách.
Zmínka padá i o pohonné jednotce, která sloužila u C-X75 jako generátor. Později to byla přeplňovaná jedna-šestka s výkonem přes 500 koní, ještě dříve turbína. Obě řešení, tedy jak vysoce výkonné malé motory (podpořené elektromotory pro rychlý nástup výkonu) a turbíny by Jaguar rád použil. Minimálně v druhém případě to zní pořád trochu jako science-fiction, ale lámat hůl nad takovou vyhlídkou předem nelze.
Samozřejmě, celé prohlášení má do značné míry marketingový smysl ve stylu „nebojte, my z toho ještě něco použijeme”, neboť nadšení příznivci značky byli z ukončení tohoto projektu dosti rozladěni. To ale neznamená, že jde o úplný výmysl, použití některých zmíněných nápadů zní docela reálně.































S C-X75 to chvíli vypadalo nadějně, nakonec se budeme muset spokojit s tím, že se při jeho vývoji u Jaguaru lecčemus přiučili
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včeraUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez: Marquez nebo někdo jiný? včera 10:00
- MS WSSP 2025: Ducati je až čtvrtá 23.4.2025
- Red Bull Rookies do své 19. sezóny 22.4.2025
- Ducati Panigale V4 Lamborghini: exkluzivní edice Revuelta 22.4.2025
- Časový program evropské premiéry v Jerezu 22.4.2025
Nejčtenější články
Audi TT se má vrátit v té nejtrapnější možné podobě, vysnil si ho tak sám od reality odtržený šéf
27.3.2025Nový šéf Nissanu ohlásil uprostřed krize obří modelovou ofenzívu, Japonci nabídnou dokonce i vlastní klon Dacie Duster
27.3.2025Vládní průzkum v Nizozemsku potvrdil, že většina majitelů elektromobilů bude chtít zpět svá spalovací auta
27.3.2025Němci si pohráli se smečkou dvanáctiválcových SUV Ferrari, vedle jejich zvuku blednou i současné Formule 1
27.3.2025Většina automobilek spílá Trumpovi za nová cla na auta, jedna ale nazývá věci pravými jmény: Může za to EU
28.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva