Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Jaguar C-X17: SUV potvrzeno pro Frankfurt, venku je první obrázek konceptu
2.9.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
S novým designem se představí také nová celohliníková platforma, jež má značku vynést na pozici lídra v užívání tohoto lehkého materiálu.
Tak to máme potvrzené černé na bílém. Nebo spíše bílo-červené na černém, abychom první oficiální fotografii chystaného crossoveru značky Jaguar popsali přesně. Sériový model ale zatím podle očekávání nepředstavuje, místo něj tu máme designovou studii zvanou C-X17, která byla aktuálně napevno potvrzena pro frankfurtský autosalon.
Jen vzhledem ale Britové nehodlají být v hesenské metropoli živi. Řeč bude ve Frankfurtu také o technice, neboť studie byla postavena proto, aby „představila novou pokročilou modulární hliníkovou architekturu Jaguaru“. Ta již nemá nic společného s Fordem, a proto dostane zcela nový název. Navíc má ilustrovat variabilitu modelů, které na ní budou postaveny.
Jinými slovy, jen pod crossoverem tuto technickou novinku nenajdeme. Právě naopak. Nová platforma by měla být středobodem plánu Jaguaru, podle kterého bude celé portfolio značky do čtyř let celohliníkové. Britové by tak rádi konečně z daného materiálu vytřískali nějaké renomé, když už se jim to nepovedlo s modelem XJ, u kterého je hliník v hojné míře využíván již 10 let.
Nová platforma by se přitom měla stát základem i pro tuto vlajkovou loď značky, ovšem ve svém širším a hlavně prodlouženém až 5,2metrovém provedení. Tedy ve verzi, kterou již používá Range Rover a Range Rover Sport a kterou dostane také příští generace Land Roveru Discovery. Standardní provedení, které počítá s 4,5metrovou až pětimetrovou délkou automobilů, pak bude kromě crossoveru používat také nový malý sedan Jaguaru a chybět nebude ani při premiéře příští generace modelu XF.
I přes tuto snahu ale čeká Jaguar opravdu tuhý boj o místo na výsluní, neboť již příští rok se do segmentu vydá nové Audi A4 postavené na nové ocelovo-hliníkové platformě MLB. A příští BMW 7, konkurence pro zmíněný Jaguar XJ, bude rovněž z hliníku. Snadné to tedy Britové mít opravdu nebudou.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013.


První oficiální obrázek jen potvrzuje relevanci předchozí špionážní fotky. Ať už jde o mulu, nebo o prototyp, nový Jaguar skutečným SUV tak úplně nebude
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejnadějnější nováček letošní Formule 1 přelstil italské zákony, svůj víc jak 600koňový Mercedes může řídit okamžitě
před 57 minutamiMercedes potichu změnil své ikonické logo, náhrada je smutným symbolem lacinosti, která stíhá celý obor
včeraDlouholetý šéfdesignér Škody teď pracuje pro Číňany. Tohle jsou první auta, která pro ně udělal
11.4.2025
Nejnovější články
Prodaných Octavií 8, Kodiaqů 34. Pád Škody v Číně na úplné dno navzdory směšným cenám je varováním pro všechny Evropany
před hodinouNejnadějnější nováček letošní Formule 1 přelstil italské zákony, svůj víc jak 600koňový Mercedes může řídit okamžitě
před 57 minutamiDivoká novinka z Maranella nemusí být Ferrari, ale tento svérázný klenot s velmi podobnou cenou
včeraPrvní elektrická Octavia byla nesmysl a ta příští bude zas. Škoda to tehdy věděla, v mezičase na to zapomněla
včeraMercedes dal svému pilotovi Formule 1 nové auto, až do roku 2028 s ním ale nesmí jezdit
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva