Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Italdesign možná přišel na to, jak vydělat. Začíná stavět exkluzivní auta pro bohaté
15.2.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Italská karosárna patří od roku 2010 německému koncernu. V Ženevě hodlá představit svou prvotinu, která bude k mání pouze v pěti kusech.
Společnost Italdesign má na svém kontě řadu koncepčních i produkčních aut, založena ostatně byla již v roce 1968. Již od počátku má přitom velké vazby na koncern VW Group, pro který navrhla třeba první Volkswagen Golf či Audi 80. Vlastně proto ani nikoho neudivilo, když v důsledku špatného ekonomického stavu karosárna přešla v květnu 2010 pod ochranná křídla německého koncernu skrze Lamborghini.
Italové i nadále pokračovali ve své původní činnosti, k čemuž přidávali nové zkušenosti - kupříkladu pro Audi sestavili prvních 70 předprodukčních prototypů nového SUV Q2. I díky tomu společnost usoudila, že dokáže postavit vlastní model, k čemuž dostala požehnání i navzdory škrtům ve VW Group.
Na ženevském autosalonu tak bude představen zcela nový sportovní vůz, který by kromě designu měl ohromit také „výkonným motorem“. Detaily zatím zůstávají skryty, nicméně v koncernových skladech je vlastně k dispozici naprosto vše od litrového tříválce až po osmilitrový šestnáctiválec Bugatti, takže s technikou problém nebude.
Na bližší informace si budeme muset počkat, aktuálně tak jen dodáme, že prvotina značky dorazí v pěti exemplářích. Pokud se pak Italové dočkají pozitivních reakcí a budou schopni touto činností něco vydělat, mají v plánu i další výrobu speciálních limitovaných modelů. Všechny přitom budou vznikat pod hlavičkou nové divize Italdesign Automobili Speciali, která kvůli tomu byla založena.





Italdesign přiveze na Ženevu nový sporťák, k dispozici bude jen v pěti kusech
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Jorge Martin propuštěn z nemocnice včera 15:56
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou 20.4.2025
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone 20.4.2025
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
před 9 hodinamiŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 10 hodinamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
včeraLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
včeraRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 23:27 - rhinos
- Cyklistické vlákno 04.21. 22:25 - Kavis
- Detektory policejních radarů 04.21. 16:22 - Michalll
- S větrem ve vlasech.... 04.21. 15:51 - pavproch
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321