Integrovaná kamera natočila, co vše se může dít s vaším autem v autorizovaném servisu

Co oči nevidí, to srdce nebolí, tak zjevně zachází technici některých servisů s auty zákazníků. Nic nového? Možná, pikantní ale je, když se u toho nechají zachytit systémem, který sami opravují.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Integrovaná kamera natočila, co vše se může dít s vaším autem v autorizovaném servisu

5.8.2021 | Petr Miler

Integrovaná kamera natočila, co vše se může dít s vaším autem v autorizovaném servisu

/

Foto: Chevrolet

Co oči nevidí, to srdce nebolí, tak zjevně zachází technici některých servisů s auty zákazníků. Nic nového? Možná, pikantní ale je, když se u toho nechají zachytit systémem, který sami opravují.

Ti, kteří si nepamatují minulost, jsou odsouzeni k tomu ji znovu prožít, pronesl v roce 1905 americký filosof George Santayana. Jde o jednoduchou moudrost skrytou i v českém úsloví o nutnosti poučit se z cizích chyb, někteří ji ale zjevně nejsou schopni přijmout za svou. Tesat by ji měli hlavně v servisech Chevroletu, kde technici dokola zapomínají na to, jak se správně chovat k autům zákazníků. Přinejmenším pak k těm, jejichž pohyb zachycuje integrovaný kamerový systém, který v některých modelech ani nemůže nebýt.

Naposledy jsme o takovém případu psali v červnu a v srpnu tu máme další. V centru veškerého dění je opět zákazník, který měl problém se svou Corvette C8. Servisu ji svěřil s tím, že z motoru se ozývá zvláštní klepavý zvuk, jehož příčinu technik rychle identifikoval - mělo jít o uvolněnou svíčku na jednom z osmi válců. Problém odstranil a s autem vyrazil na zkušební jízdu, potud dobrá práce. Chvíli se s autem pohyboval obvyklým způsobem, poté jej ale zjevně Corvette nažhavila natolik, že začal dělat hlouposti.

Nejprve se na poloprázdné dálnici rozjel na 115 mph, tedy asi 185 km/h a později to zopakoval. To by ještě šlo pochopit jako důkladnější test výkonného auta, třebaže nelegálními rychlostmi - okolnosti takové jízdě po dálnici nebránily. Poté ale narazil na podobně rozdováděného řidiče Dodge Charger, s nímž se záhy začal nahánět v relativně hustém provozu rychlostí až 148 mph, tedy asi 238 km/h. To už lze za oprávněný test považovat stěží.

Protože auto bylo vybaveno továrním Performance Data Recorderem alias PDR, majitel záhy na vše přišel. A nadšen pochopitelné nebyl . Po servisu chtěl nějakou kompenzaci a bylo mu nejprve nabídnuto čištění a leštění vozu v hodnotě 500 USD (asi 10 700 Kč), protože ale auto je skoro nové a ošetřené, nakonec se obě strany dohodly na prodloužení záruky. Majitel tedy vše bere relativně sportovně a říká, že pokud toto bude „hozeno na papír”, nemá s dealerstvím problém.

Jeho původní záznam s celou jízdou byl tedy z Youtube stažen, online ale zůstalo video s onou nejpeprnější částí, prohlédnout si jej můžete níže. V pořádku to jistě není, a tak buďte obezřetní - pokud ve voze podobný systém máte, raději na něj servis upozorněte, ať podobným projížďkám zabráníte předem a nemusíte je řešit ex post.


Integrovaná kamera natočila, co vše se může dít s vaším autem v autorizovaném servisu - 1 - Chevrolet Corvette Stingray 2020 novy 01Integrovaná kamera natočila, co vše se může dít s vaším autem v autorizovaném servisu - 2 - Chevrolet Corvette Stingray 2020 novy 02Integrovaná kamera natočila, co vše se může dít s vaším autem v autorizovaném servisu - 3 - Chevrolet Corvette Stingray 2020 novy 10Integrovaná kamera natočila, co vše se může dít s vaším autem v autorizovaném servisu - 4 - Chevrolet Corvette Stingray 2020 novy 12Integrovaná kamera natočila, co vše se může dít s vaším autem v autorizovaném servisu - 5 - Chevrolet Corvette Stingray 2020 novy 26Integrovaná kamera natočila, co vše se může dít s vaším autem v autorizovaném servisu - 6 - Chevrolet Corvette Stingray 2020 novy 40
Chevrolet Corvette C8 je z továrny vybaven tzv. PDR, který zachycuje každou jízdu s vozem. Proč technici, kteří o jeho přítomnosti musí vědět, s autem dál zachází neurvale mimo dohled zákazníků, zůstává záhadou. Ilustrační foto: Chevrolet

Zdroj: Carscoops

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše