Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Infiniti sjednocuje svou nomenklaturu, nabídku zhustí do řad Q a QX
18.12.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
V příštím roce japonská značka představí nový sedan Q50, nástupce řady G. Změnu názvu poté podstoupí i kupé, kabriolety, SUV a crossovery.
Revidovat zmatky ve vlastních řadách by v současné době mělo být zájmem snad každé automobilky. Zejména těch, které nabízejí desítky modelů a motorizací. Vyznat se v nich je totiž mnohdy nemožné. Stačí jeden pohled na BMW, kde sice částečnou hierarchii určuje číslo dané řady, na zbytek však již logika nestačí. Proto ostatně německá automobilka již začala s částečným zametáním před vlastním prahem, teď se ale o slovo hlásí Infiniti. A to navzdory tomu, že vcelku omezenou nabídkou této značky mohl být zmatený jen málokdo.
Přesto od počátku příštího roku Infiniti přistoupí ke změně nomenklatury, která se projeví sdružením všech modelů do dvou řad. Sedany, kupé a kabriolety budou označovány jako „Q“, zatímco pro SUV a crossovery bude vyhrazen název „QX“. Následovat pak vždy bude dvoučíselné označení jako identifikace série a hierarchie v nabídce.
Celá změna navíc má být nenásilná. Díky tomu se stávající modely dočkají přejmenování až po faceliftu či představení zcela nové generace. Startovat se přitom bude již v lednu v Detroitu, kde je očekáváno představení nástupce sedanu řady G. Ovšem již pod názvem Q50.
V průběhu příštího roku pak má v souvislosti s plánovanou modernizací dojít také k přejmenování ostatních modelů. Sedan M dostane název Q70, kupé a kabriolet řady G se stanou modelem Q60, SUV QX se změní na QX80, FX na QX70, JX na QX60 a EX na QX50.
Tak již se vyznáte? A proč zrovna Q? Vše souvisí s vůbec prvním firemním modelem, který se v roce 1989 představil pod názvem Q45. Automobilka tak kromě sjednocení názvu hodlá odkázat na své kořeny a vzbudit u zákazníků větší důvěru než doposud.

Plán Infiniti na přejmenování modelů má svou logiku. Zvláště, pokud značka hodlá v budoucnu expandovat
Sedan Infiniti G37 bude prvním modelem, který změní název. A to již na autosalonu v Detroitu, kde se jeho nástupce představí jako Q50
Zdroj: Carscoop
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
před 8 hodinamiUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejčtenější články
První automobilka, kterou přivedl ke krachu Henrik Fisker, ukázala nový sexy sporťák. Vrací se s ním ke spalovacím motorům
24.3.2025Jeden z největších držáků mezi moderními auty je jako nový dost drahý, sotva využitá ojetina může být vaše za třetinu
24.3.2025Designér ikonického McLarenu F1 strhal vzhled moderních aut, jsou prý autentická jako elektrické krby
25.3.2025Jízda s vzácným posledním Ferrari s motorem V12 a manuální převodovkou je italská extáze se vším všudy, selhání vozu nevyjímaje
25.3.2025Další automobilka nabízí dělníkům až 1,7 milionu Kč za to, aby skončili v práci a šli nadobro domů
25.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva