Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Infiniti nepostaví vlastní elektromobil, kupodivu v nich nevidí perspektivu
21.1.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonská automobilka nebude opakovat chybu mateřských značek. Namísto auta, které nikdo nechce, se zaměří na vývoj těch žádoucích.
Aliance Renault-Nissan je známa jako jeden z největších propagátorů „bezemisního“ cestování. Spíše však řeční, než aby elektromobily prodávala, což nám nedávno prozradily registrace modelu Twizy. Přesto se zdá, že vedení obou značek nestojí nohama pevně na zemi a plánuje další a další elektrifikaci. Takové Infiniti se ale zjevně rozhodlo jít proti proudu, neboť viceprezident amerického zastoupení Michael Bartsch potvrdil pozastavení vývoje produkční verze konceptu LE.
Tato studie založená na Nissanu Leaf se představila v dubnu 2012 na autosalonu v New Yorku. Značka následně uvedla, že do showroomů by takový model měl dorazit nejpozději letos, což se potvrdilo v loňském roce, kdy z patentového úřadu unikly snímky produkční verze. Bartsch ovšem nyní uvedl, že Infiniti musí být „o trochu pragmatičtější“. Pozornost vývojářů je tak zaměřena na modely, které by měly stát za navýšením prodejů.
Těmito novinkami je myšleno nejen sériové provedení konceptu Q60, který se ukázal před pár dny v Detroitu, ale rovněž produkční verze modelu Q30, o jehož příchodu se mluví již hezkých pár měsíců. Zatím však není jisté, kdy na konkrétní uvedení do prodeje dojde, neboť kupříkladu u dvoudveřového kupé značka uvedla, že se tak stane do 18 měsíců. Reálně jej tedy můžeme čekat někdy v roce 2016.
Co tedy dodat? Snad jen tolik, že Tesla Model S tedy i nadále zůstane jediným velkým prémiovým elektromobilem světa. Je přitom otázkou, zda by jí sériová verze konceptu LE dokázala konkurovat. Koncept totiž zrovna špičkovými parametry nedisponoval, neboť s baterií o kapacitě 24 kWh zvládal na jedno nabití urazit pouze 160 kilometrů.














Koncept LE se nakonec sériové verze nedočká, Infiniti se chce soustředit spíše na lépe prodejné modely
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejnovější články
EU chce nařídit nesmyslné kontroly u STK každý rok pro starší auta, to asi aby vám znepříjemnila jejich používání
před 4 hodinamiVW možná pochopil, spalovací motory vrátí i v Evropě autům, která je už vůbec neměla dostat
před 6 hodinamiČíňané odhalili další novinku s jejich unikátním plochým osmiválcem, kráčí opačným směrem než evropská konkurence
před 7 hodinamiV další zemi EU můžete o dovolené jezdit na dálnici až 150 km/h, je to obrovský dějinný paradox
před 9 hodinamiPrvní nové AUDI vypadá naživo ještě hůř, ušili ho horkou jehlou nejspíš z propadáku Porsche
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva