Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Infiniti nepostaví vlastní elektromobil, kupodivu v nich nevidí perspektivu
21.1.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonská automobilka nebude opakovat chybu mateřských značek. Namísto auta, které nikdo nechce, se zaměří na vývoj těch žádoucích.
Aliance Renault-Nissan je známa jako jeden z největších propagátorů „bezemisního“ cestování. Spíše však řeční, než aby elektromobily prodávala, což nám nedávno prozradily registrace modelu Twizy. Přesto se zdá, že vedení obou značek nestojí nohama pevně na zemi a plánuje další a další elektrifikaci. Takové Infiniti se ale zjevně rozhodlo jít proti proudu, neboť viceprezident amerického zastoupení Michael Bartsch potvrdil pozastavení vývoje produkční verze konceptu LE.
Tato studie založená na Nissanu Leaf se představila v dubnu 2012 na autosalonu v New Yorku. Značka následně uvedla, že do showroomů by takový model měl dorazit nejpozději letos, což se potvrdilo v loňském roce, kdy z patentového úřadu unikly snímky produkční verze. Bartsch ovšem nyní uvedl, že Infiniti musí být „o trochu pragmatičtější“. Pozornost vývojářů je tak zaměřena na modely, které by měly stát za navýšením prodejů.
Těmito novinkami je myšleno nejen sériové provedení konceptu Q60, který se ukázal před pár dny v Detroitu, ale rovněž produkční verze modelu Q30, o jehož příchodu se mluví již hezkých pár měsíců. Zatím však není jisté, kdy na konkrétní uvedení do prodeje dojde, neboť kupříkladu u dvoudveřového kupé značka uvedla, že se tak stane do 18 měsíců. Reálně jej tedy můžeme čekat někdy v roce 2016.
Co tedy dodat? Snad jen tolik, že Tesla Model S tedy i nadále zůstane jediným velkým prémiovým elektromobilem světa. Je přitom otázkou, zda by jí sériová verze konceptu LE dokázala konkurovat. Koncept totiž zrovna špičkovými parametry nedisponoval, neboť s baterií o kapacitě 24 kWh zvládal na jedno nabití urazit pouze 160 kilometrů.














Koncept LE se nakonec sériové verze nedočká, Infiniti se chce soustředit spíše na lépe prodejné modely
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Lada Niva Travel dostane masku chladiče ve stylu Audi. Je to jedna z řady dalších novinek, které ji stihnou
před 3 hodinamiPodívejte se, co musí vydržet nový supersport, aby ho pustili na silnice. Auto v rámci vývoje doslova utýrají
včeraÚplně poslední VW Golf GTI s manuální převodovkou se smutně v tichosti prodal u dealera v zapadákově
3.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Cremona: Test WorldWCR 2. den včera 18:01
- Test MV Agusta Enduro Veloce: italské dobrodružství včera 08:00
- Cremona: Test WorldWCR 1. den 3.4.2025
- Testy EWC před Le Mans 3.4.2025
- Augusto Fernandez nahradí Oliveiru také při GP Kataru 2.4.2025
Nejnovější články
K mání je spása českých staromilců, úplně poslední Škoda Octavia s motorem bez turba se dá koupit nejetá
před hodinouLada Niva Travel dostane masku chladiče ve stylu Audi. Je to jedna z řady dalších novinek, které ji stihnou
před 2 hodinamiKie došla kuráž, po tristním přijetí nejošklivějšího auta posledních let zoufale říká: Tak si s tím aspoň sjeďte, než nás pošlete do háje
před 4 hodinamiPorsche je na tom tak zle, že může prodat zbytek Bugatti prťavému Rimacu, i když dřív chtělo udělat pravý opak
před 5 hodinamiNěmci vybrali ojetá auta hrůzy pro rok 2025. Těmto je lepší se vyhnout, vedle tradičně „excelujících” Dacií jsou tu i Škody
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva