Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Infiniti nepostaví vlastní elektromobil, kupodivu v nich nevidí perspektivu
21.1.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonská automobilka nebude opakovat chybu mateřských značek. Namísto auta, které nikdo nechce, se zaměří na vývoj těch žádoucích.
Aliance Renault-Nissan je známa jako jeden z největších propagátorů „bezemisního“ cestování. Spíše však řeční, než aby elektromobily prodávala, což nám nedávno prozradily registrace modelu Twizy. Přesto se zdá, že vedení obou značek nestojí nohama pevně na zemi a plánuje další a další elektrifikaci. Takové Infiniti se ale zjevně rozhodlo jít proti proudu, neboť viceprezident amerického zastoupení Michael Bartsch potvrdil pozastavení vývoje produkční verze konceptu LE.
Tato studie založená na Nissanu Leaf se představila v dubnu 2012 na autosalonu v New Yorku. Značka následně uvedla, že do showroomů by takový model měl dorazit nejpozději letos, což se potvrdilo v loňském roce, kdy z patentového úřadu unikly snímky produkční verze. Bartsch ovšem nyní uvedl, že Infiniti musí být „o trochu pragmatičtější“. Pozornost vývojářů je tak zaměřena na modely, které by měly stát za navýšením prodejů.
Těmito novinkami je myšleno nejen sériové provedení konceptu Q60, který se ukázal před pár dny v Detroitu, ale rovněž produkční verze modelu Q30, o jehož příchodu se mluví již hezkých pár měsíců. Zatím však není jisté, kdy na konkrétní uvedení do prodeje dojde, neboť kupříkladu u dvoudveřového kupé značka uvedla, že se tak stane do 18 měsíců. Reálně jej tedy můžeme čekat někdy v roce 2016.
Co tedy dodat? Snad jen tolik, že Tesla Model S tedy i nadále zůstane jediným velkým prémiovým elektromobilem světa. Je přitom otázkou, zda by jí sériová verze konceptu LE dokázala konkurovat. Koncept totiž zrovna špičkovými parametry nedisponoval, neboť s baterií o kapacitě 24 kWh zvládal na jedno nabití urazit pouze 160 kilometrů.
Koncept LE se nakonec sériové verze nedočká, Infiniti se chce soustředit spíše na lépe prodejné modely
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 10 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 11 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
včera - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
včera
Živá témata na fóru
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 00:03 - redicisfollows
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 23:30 - Truck Daškam
- Onboard videa 11.22. 21:14 - Truck Daškam
- Toyota obecně 11.22. 20:55 - abgx1
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis