Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Infiniti nepostaví vlastní elektromobil, kupodivu v nich nevidí perspektivu
21.1.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonská automobilka nebude opakovat chybu mateřských značek. Namísto auta, které nikdo nechce, se zaměří na vývoj těch žádoucích.
Aliance Renault-Nissan je známa jako jeden z největších propagátorů „bezemisního“ cestování. Spíše však řeční, než aby elektromobily prodávala, což nám nedávno prozradily registrace modelu Twizy. Přesto se zdá, že vedení obou značek nestojí nohama pevně na zemi a plánuje další a další elektrifikaci. Takové Infiniti se ale zjevně rozhodlo jít proti proudu, neboť viceprezident amerického zastoupení Michael Bartsch potvrdil pozastavení vývoje produkční verze konceptu LE.
Tato studie založená na Nissanu Leaf se představila v dubnu 2012 na autosalonu v New Yorku. Značka následně uvedla, že do showroomů by takový model měl dorazit nejpozději letos, což se potvrdilo v loňském roce, kdy z patentového úřadu unikly snímky produkční verze. Bartsch ovšem nyní uvedl, že Infiniti musí být „o trochu pragmatičtější“. Pozornost vývojářů je tak zaměřena na modely, které by měly stát za navýšením prodejů.
Těmito novinkami je myšleno nejen sériové provedení konceptu Q60, který se ukázal před pár dny v Detroitu, ale rovněž produkční verze modelu Q30, o jehož příchodu se mluví již hezkých pár měsíců. Zatím však není jisté, kdy na konkrétní uvedení do prodeje dojde, neboť kupříkladu u dvoudveřového kupé značka uvedla, že se tak stane do 18 měsíců. Reálně jej tedy můžeme čekat někdy v roce 2016.
Co tedy dodat? Snad jen tolik, že Tesla Model S tedy i nadále zůstane jediným velkým prémiovým elektromobilem světa. Je přitom otázkou, zda by jí sériová verze konceptu LE dokázala konkurovat. Koncept totiž zrovna špičkovými parametry nedisponoval, neboť s baterií o kapacitě 24 kWh zvládal na jedno nabití urazit pouze 160 kilometrů.
Koncept LE se nakonec sériové verze nedočká, Infiniti se chce soustředit spíše na lépe prodejné modely
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Pokud jste si ještě ráno přišli bohatí, zchladíme vás, ani na nová kola pro Ferrari Purosangue nejspíš nemáte
před 2 hodinami - Výrobce lákavých elektroaut zkrachoval s nulou na účtu a miliardovými dluhy. Ani se nepokusí nic spravit, přijde okamžitá likvidace
před 3 hodinami - CR vybral nejhorší auto roku 2024 a tentokrát to měl snadné. Vozu se marně pokouší zbavit i jeho zdejší kupci
před 5 hodinami - Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
včera - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva